Anky over de dopingperikelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura

Anky over de dopingperikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 13:45

Op zich ben ik het met haar eens, maar ik snap het scheer-verhaal niet. Het scheren komt toch niet op een dag of 2 aan? Ze kan toch ook gewoon 2 weken voor een wedstrijd scheren, dan weet je zeker dat het middel uit het bloed is, en kun je hem toch nog scheren. Die paar dagen eerder maken volgens mij niet uit, zo snel groeit die vacht niet..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:51

Scheren is gewoon een voorbeeld dat Anky even gebruikt, ze had evengoed kunnen vertellen over tandartsbezoeken, een lange reis waarbij het paard te gestresst wordt of bijvoorbeeld een mokzalf(die nu nog doping positief bevonden wordt).

Vindt het een goed filmpje en ben het roerend met haar eens. Er zijn een aantal stoffen die natuurlijk niet nodig moet zijn in de ring(bv prestatieverhogende middelen, en dergelijke), maar als het in het belang van het paard is(dus medisch, zoals de mokzalf, of het scheren van een paar dagen geleden).....
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 28-06-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 13:53

Dat snap ik wel, en dat ben ik ook met je eens maar ze had beter deze voorbeelden kunnen noemen.. Het voorbeeld wat ze nu noemt is namelijk wel wat aan te doen, gewoon eerder doen en beter timen. Deze onverwachte en terugkerende(steeds nieuwe mokzalf op moeten smeren) medische dingen kun je gewoon niet voorkomen.

Winged

Re: Anky over de dopingperikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:33

[ON] -> [LN]

Jolliegirl

Re: Anky over de dopingperikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:20

die stoffen die neit mogen.. blijven hetzelfde...
dus of het nou voor het scheren is of niet... dé stof blijft hetzelfde en mag NIET ;)

dus of het nou prestatieverhogend is of niet... dé stof is verboden... is doping...

simpelzat :)