http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbB ... annel_page
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
) zij schreef:hmz, zal ik mijn mond maar houden dan?
ik vind het filmpje van ts helemala niet mooi... noem dat echt niet natuurlijk. paard heeft zich helemaal overgegeven aan die man. denkt zelf niet meer en heeft oren constant in de nek. arme dier denkt volgens mij dat ie elk moment kan worden opgegeten...
ik ben meer voor het SAMENWERKEN ipv DE BAAS ZIJN en bepalen wat het paard moet doen ondanks dat het ontzettend tegen de zin in is en ontzettend tegen de natuur in is (en ja, ik wete het: rijden is ook tegen de natuur in)
ben ik alweer een stapje verder

zij schreef:mijn paard heeft de orten altijd richting MIJ gericht? dit paard naar achter terwijl de man naast hem staat?
MysticTinker schreef:Prachtig filmpje!zij schreef:mijn paard heeft de orten altijd richting MIJ gericht? dit paard naar achter terwijl de man naast hem staat?
De oren naar achteren gericht betekent gewoon dat hij geconcentreerd bezig is.
De oren in de nek is een teken van agressie of angst, maar dat heeft dit paard niet.
Paarden vinden het juist fijn om een leider te hebben, iemand waar ze op kunnen vertrouwen. Dat is het kuddegedrag. Dan voelen ze zich veilig. Als je met je paard om gaat als een vriendje, dat net zo hoog in rang staat, dan betekent dat dat het paard zelf zijn vijanden in de gaten moet houden, voelt zich minder veilig, en zal dus ook sneller schrikken, en meer stress hebben.