Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

absque_dubio schreef:Respect voor de paarden, dat is het enige wat ik erover kan zeggen..
Het is gewoon sneu voor de stieren, dat zowiezo, én voor de paarden. Niet eens een klopje oid als het gelukt was, nee, gewoon volop de ruiters in beeld.

_Sigrid_ schreef:Ik vind dat hele gedoe met die stier enzo ook walgelijk hoor. Laat daar geen misverstand over bestaan!
Zijwaarts gaan lijkt mij gewoon functioneel omdat het anders lastig wordt om te steken, nietwaar. De paarden worden in ieder geval volledig gestuurd door de ruiter/amazone, dus die zijwaartse gang is geen toeval.
anneliesdj schreef:_Sigrid_ schreef:Ik vind dat hele gedoe met die stier enzo ook walgelijk hoor. Laat daar geen misverstand over bestaan!
Zijwaarts gaan lijkt mij gewoon functioneel omdat het anders lastig wordt om te steken, nietwaar. De paarden worden in ieder geval volledig gestuurd door de ruiter/amazone, dus die zijwaartse gang is geen toeval.
Net als die stierenrennen in Pamplona elk jaar, moesten we in NL eens verzinnen om zo'n evenement voor te stellen. Nog voor het in de media zou staan zou je de DB al op je stoep hebben.
Jolliegirl schreef:ben een keer bij een stieren ''vechterij''demo geweest, dit was met jonge stieren, om kunsten te vertonen..
geen speren.. niets... dát is leuk! dan zie je wat voor'n lol de dieren erin hebben, gewoon hoofdstelletje, stiertjes netjes een kapje op de horens voor de veiligheid..
en laat maar lopen die hap.. stier achter paard, paard achter stier.. stonden aan het einde van the game zelfs te neuzen met elkaar...
en daarna... gaan ze het land weer in (de stieren)
dát is leuk!
maar dit... nee walgelijk.. bah bah bah.... heb er geen woorden voor...
MaaikeMo schreef:Nou, ik vind het geweldig om die snelheid en behendigheid van een paard te zien.. echt wauw..
Maar ik ga niet oordelen over van: het is zielig voor de stier of voor het paard. Je ziet hier kleine stukjes film..
Ik ben nooit bij zoiets in het echt geweest, dus ik kan neit oordelen hoe zo een wedstrijd van begin tot het eind eraan toegaat, en of het dan wel zo zielig is.