Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Parelli heeft het een beetje te menselijk gemaakt. randalinpony schreef:Leuk filmpje.
Ik vind de betiteling onhandelbaar echter niet echt ergens over gaan, gewoon een wat jolige groene fjord die nog niet veel in handen geweest is. Een heel normaal dier, voor zover ik kan zien.
Verder vind ik gezien de bouw/leeftijd/slappe achterhand dat je nogal veel kleine bochten maakt, zowel tijdens longeren en als tijdens het rijden.
Bovendien lijken de oefeningen mij puur parelli.
Voor de rest, leuke fjord, lekker bezig met je jonge paardje.
Inspirationn schreef:In mijn tekst in het filmpje vertel ik toch niets meer dan dat Bjorn een groen paard is? Ik ben wel erg benieuwd waar in het filmje staat dat hij onhandel baar is. Toen ik Bjorn net kreeg was hij bang voor omgang met mensen. Hij wist niet eens wat een borstel was of hoe hij een wortel moest eten. Maar onhandelbaar zou ik nooit zeggen. Want dat is geen enkel paard!
Inspirationn schreef:Op advies van de veearts gebruik ik deze oefeningen om hem te trainen omdat hij erg scheef loopt. Niet omdat zijn achterhand slecht is. Deze is juist goed ontwikeld. Ik vertrouw erop dat hij hier genoeg verstand van heeft en dat ik op zijn advies af kan gaan.
Waratje schreef:Inspirationn schreef:In mijn tekst in het filmpje vertel ik toch niets meer dan dat Bjorn een groen paard is? Ik ben wel erg benieuwd waar in het filmje staat dat hij onhandel baar is. Toen ik Bjorn net kreeg was hij bang voor omgang met mensen. Hij wist niet eens wat een borstel was of hoe hij een wortel moest eten. Maar onhandelbaar zou ik nooit zeggen. Want dat is geen enkel paard!
Aan het eind zeg je dat hij van "unhandlebel" (of zoiets, want het was geen correct gespeld woord en ik ben slecht in onthouden van andermans spellingsverzinsels) wat toch echt is te interpreteren als "onhandelbaar". En dat was deze fjord absoluut niet, in het eerste stukje zie een een jong paard wat een beetje lomp wordt benaderd en daar, terecht, verbolgen op reageert.