Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:Katiavl, zou ik ook graag willen als het te verkrijgen was in de buurt.
wat dit soort dingen betreft maakt het me echt niet uit wat het kost (kost in euro's. dus niet: kost aan dierenleed).
Marigold schreef:alleen voor zover ik weet komen varkens levend van de vrachtwagen, en worden vrij snel, 1 voor 1 vanuit een sluis gedood, dus of het beeld van dode varkens en verlamde angstige varkens (wat ik gruwelijk vond om naar te kijken) wel een weergave is van de gemiddelde praktijk betwijfel ik een beetje.

manonxxlove schreef:ik vind het interessant en zielig om te zien wat er met die arme varkentjes gebeurd, maar om nou gelijk te zeggen van ik word vegetariër of ik ga biologische vlees kopen.... nee. het stukje vlees wat ik nu elke avond opgedient krijgt smaakt me prima. Ik denk niet dat wij veel zullen bereiken om deze manier van vervoeren tegen te houden.
manonxxlove schreef:ik vind het interessant en zielig om te zien wat er met die arme varkentjes gebeurd, maar om nou gelijk te zeggen van ik word vegetariër of ik ga biologische vlees kopen.... nee. het stukje vlees wat ik nu elke avond opgedient krijgt smaakt me prima. Ik denk niet dat wij veel zullen bereiken om deze manier van vervoeren tegen te houden.

Joolien schreef:En ik kan jullie teleurstellen, ook 'biologische varkens' worden niet al te lief behandeld tijdens transport.
Joolien schreef:Ik eet het met het idee dat het beestje dan in ieder geval nog ergens voor gestorven is. Als iedereen gaat boycotten sterven er beesten voor niks... Zo zie ik het.(niet dat ik nou helemaal expres in de supermarkt vlees hal met deze gedachte)
RedPassion schreef:Joolien schreef:En ik kan jullie teleurstellen, ook 'biologische varkens' worden niet al te lief behandeld tijdens transport.
Dat is ook zo. Ik zal ook nooit meer vlees eten, al is het biologisch. Aan het transport moet sowieso heel veel verbeterd worden. Het is kiezen tussen twee kwaden en dan is biologisch de beste optie.Joolien schreef:Ik eet het met het idee dat het beestje dan in ieder geval nog ergens voor gestorven is. Als iedereen gaat boycotten sterven er beesten voor niks... Zo zie ik het.(niet dat ik nou helemaal expres in de supermarkt vlees hal met deze gedachte)
Ik snap je gedachtengang wel, maar stel je voor dat half vleesetend NL vandaag stopt met vlees kopen en eten. Dan zijn er inderdaad veel dieren voor niks gestorven (ik vind het sowieso 'voor niks', al wordt het gegeten). Maar op een gegeven moment zullen er dan wel minder dieren gefokt en geslacht worden, de vraag bepaalt immers het aanbod.