Wat vinden jullie hier nou van dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Wat vinden jullie hier nou van dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:36

ZusJacobs

Re: Wat vinden jullie hier nou van dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:40

Ik kan er gewoon niet over oordelen. Je weet niet wat die man probeert en wat hij wil bereiken. Ook weet je niet wat er mis is me het paard. uiteindelijk vindt ik die man nog hrstikke redelijk rijden! En dat gemep, nou eigen keus. Niet mijn idee, maar als het vor hem werkt. tja.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:41

Ik vind het eigenlijk wel goed, wat die doet. Misschien moet het paard gewoon even echt weten wie de baas is, en moet die er echt even doorheen gereden worden. Daarna rijdt hij idd wel redelijk goed.

Maar ik weet het verhaal erachter niet, dus het kan zijn dat het toch anders is Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 13:45

Inderdaad.
Daarom dacht ik ook al,
Nou... Hij rijd best goed aan het eind.
Maar waar hij zijn handen laat als dat paard begint te stijgeren in het begin ? Nagelbijten / Gniffelen ik weet het niet...

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:58

Volgensmij was dat gewoon omdat hij snel iets moest doen. Voordat je bedacht hebt wat staat hij al weer normaal, is gewoon eerste reactie. Ik vind dat je moeilijk kunt oordelen, misschien was dit de eerste dag dat hij hem reed, misschien heeft hij hem zelf niet goed behandeld...
Vind het wel raar dat hij het op youtube zet.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:04

Ik denk niet dat dit paard pijn heeft. Hij is een beetje puberaal aan het doen, want even later zie je hem gewoon relaxed ronddraven zonder duidelijke tekenen van lichamelijk ongemak. Als ik het zo van het filmpje moet beoordelen dan natuurlijk.

Ik vind niet dat die man zijn paard slecht behandeld, hij slaat hem nadat hij duidelijk een beenhulp gaf en het paard duidelijk niet reageerde. Dan is dat ok. Zodra het paard normaal doet is die man ook normaal aan het rijden.

Lijkt erop dat het een beetje een verwend beestje is die weet dat hij het kan maken om in de hoek te gaan staan huppen.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:05

Nou weet het verhaal er niet achter, maar vind hem niet verkeerd rijden, hij geeft in totaal maar 1 klap uit? hij geeft paard de ruimte, en paard kent t been duidelijk niet, of negeert t. (behalve als ie steigert hangt ie er wat in, maar wat wil je, ik had t zeker niet uitgezeten)
Aan het eind is het dier wel braaf.. Hij heeft zijn doel bereikt denk ik?

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:44

Tja ik sluit me er ook bij aan dat ik het er niet zo heel slecht uit vind zien.. Hij moet gewoon weten wie de baas is..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:01

op het laatst vind ik hem netjes rijden hoor Lachen redelijk losjes in de handen, redelijke houding

tjah, ik vraag me af wat jij zou doen als je eigen paard zou steigeren en bokken en gekke sprongen zou maken? Zou jij constant losjes blijven in de mond?
Nou ik niet

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:06

nee idd. Maar ik zou er sowieso nooit opgaan. Wil niet te pletter vallen. Mar als iemand zich er voor op zouofferen tja.. niet mijn idee Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:01

mijn eerste reactie: zo die durft Haha! . ik vind dat hij het goed aanpakt, er zijn niet veel die dit durven.. en met foei zeggen en met je vingertje wijzen kom je er ook niet.. ik vind het paard er even later netjes bij lopen Ja niets mis mee vind ik.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:28

Mwah netjes rijden vind ik hem niet...

Op het laatst zie je dat ie te snel lichtrijd, benen schuiven alle kanten op, handen staan stokstijf ....

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:44

volgens mij was het ook puberaal gedrag, maar dat weet ik niet zeker. ik vind dat die man hem opzich eerlijk behandelt. als hij steigert dan doet hij ook wel zijn handen naar voren en hij zit niet asiociaal op hem te meppen wat je vaak ziet in andere filmpjes. ik vind hem opzich eerlijk rijden en tja houding, er zijn mensen die nog veeeel slechtere houding hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:37

Het te snelle lichtrijden zie ik niet echt, en de benen die schuiven valt mij ook erg mee... de stokstijve handen in draf vind ik nou ook niet echt een drama hier.
Ach, je kent de omstandigheden niet, maar het filmpje vind ik erg absoluut niet slecht of oneerlijk uitzien.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:44

Mindfields schreef:
Ik denk niet dat dit paard pijn heeft. Hij is een beetje puberaal aan het doen, want even later zie je hem gewoon relaxed ronddraven zonder duidelijke tekenen van lichamelijk ongemak. Als ik het zo van het filmpje moet beoordelen dan natuurlijk.

Ik vind niet dat die man zijn paard slecht behandeld, hij slaat hem nadat hij duidelijk een beenhulp gaf en het paard duidelijk niet reageerde. Dan is dat ok. Zodra het paard normaal doet is die man ook normaal aan het rijden.

Lijkt erop dat het een beetje een verwend beestje is die weet dat hij het kan maken om in de hoek te gaan staan huppen.

Precies wat ik ook dacht.

T enige wat mij op viel is dat hij zonder cap op zijn paard zit. Als hij eraf donderd en hij komt met zijn hoofd tegen het hek.... Verdrietig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:44

Heb hier al eens een discussie over gevolgd, was een paard dat niet te berijden was, en die man corrigeerde hem dus.
Vind de man net heel duidelijk en rustig naar het paard, en onder de omstandigheden ruim voldoende 'netjes' rijden. En je ziet het paard toch echt wel verbeteren.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:36

Ik vind het wel oke.. want als het paard niets verkeerd doet, dan doet hij dat ook niet. Het paard loopt ook wel veel beter daarna. Zonder cap en rijkleding vind ik idd ook niet zon strak plan. Maar hij durft wel.. ik was er allang afgevallen...