Dit is toch zonde? (imo)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dit is toch zonde? (imo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:53

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-08 17:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Vicktor5

Re: Stoomcursus 'pony-verpesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:57

Hu er staat toch 3.5 jaar Verward

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:57

Er staat bij dat hij 3 en 6 maanden is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:58

Ja sorry foutje gemaakt, maar werd al ingereden met 2,5 jaar.
Toen ook al zulke trainingen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:01

Bizzybijtje schreef:

Tja dat worden de meeste a.s. dekhengsten ook.

Als je verder leest zie je dat ze deze oefeningen van haar dierenarts moet doen vanwege patella fixatie.
Er valt best kritiek te geven over wat er te zien is op dit filmpje maar een "stoomcursus pony verpesten" zoals jij dit noemt is vreselijk overdreven.
Dan heb ik op bokt wel ergere dingen gezien.

Overigens zegt de poster zelf dat dit dier ingereden is toen die 3 was, weet nog steeds niet waar je 2,5 jaar vandaan haalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:04

ThePast03 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Tja dat worden de meeste a.s. dekhengsten ook.

Als je verder leest zie je dat ze deze oefeningen van haar dierenarts moet doen vanwege patella fixatie.
Er valt best kritiek te geven over wat er te zien is op dit filmpje maar een "stoomcursus pony verpesten" zoals jij dit noemt is vreselijk overdreven.
Dan heb ik op bokt wel ergere dingen gezien.

Overigens zegt de poster zelf dat dit dier ingereden is toen die 3 was, weet nog steeds niet waar je 2,5 jaar vandaan haalt?

http://www.youtube.com/watch?v=gWdBWNkL1aM

EDIT: snap dat er wel ergere dingen zijn Knipoog Maar ik vind het wel vreemd dat de DA zoiets aanraad.

Anoniem

Re: Dit is toch zonde? (imo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:06

Titel even aangepast Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:09

Bizzybijtje schreef:

EDIT: snap dat er wel ergere dingen zijn Knipoog Maar ik vind het wel vreemd dat de DA zoiets aanraad.

Ja nu haal je er een ander filmpje bij waar iemand op een pony zit die staat te schrapen en waarvan de eigenaresse zegt dat het spaanse pas is. Dier is hier schijnbaar 2 jaar en 6 maanden oud en moet op advies van de dierenarts elke dag 20 minuten stappen vanwege een losse knie.

Of ik dat zelf zo zou doen is een andere vraag, maar een pony wordt hier echt niet mee verpest.
Wat dat betreft zijn er heel wat schokkendere filmpje op youtube te vinden en zelfs hier op bokt dus ik vraag me af wat je met dit topic wilt bereiken?

Edit: Nu titel aangepast: "stoomcursus pony verpesten". Ik zou niet durven beweren dat dit zonde is, ken de situatie niet en weet ook niet waarom de dierenartsen dit aangeraden hebben, kan wel een hele goede reden voor zijn.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 06-12-08 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:10

ThePast03 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ja nu haal je er een ander filmpje bij waar iemand op een pony zit die staat te schrapen en waarvan de eigenaresse zegt dat het spaanse pas is. Dier is hier schijnbaar 2 jaar en 6 maanden oud en moet op advies van de dierenarts elke dag 20 minuten stappen vanwege een losse knie.

Of ik dat zelf zo zou doen is een andere vraag, maar een pony wordt hier echt niet mee verpest.
Wat dat betreft zijn er heel wat schokkendere filmpje op youtube te vinden en zelfs hier op bokt dus ik vraag me af wat je met dit topic wilt bereiken?

Laat maar... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:11

ThePast03 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Edit: Nu titel aangepast: "stoomcursus pony verpesten". Ik zou niet durven beweren dat dit zonde is, ken de situatie niet en weet ook niet waarom de dierenartsen dit aangeraden hebben, kan wel een hele goede reden voor zijn.

Kijk, misschien vind jij het normaal.
Maar mijn mening (daarom staat er ook: in mijn ogen) is dat ik dit toch wel vreemd vind.
Het kan imo ook nooit goed zijn om op die leeftijd sowieso al erop te gaan zitten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:14

Bizzybijtje schreef:
Laat maar... Lachen

Jammer was echt benieuwd waarom je dit een "stoomcursus pony verpesten" vindt. Neem aan als je zoiets zegt dat je er ook wel argumenten voor hebt.

Het kan nooit goed zijn dat iemand er op die leeftijd al op zit? Waarom plaats je geen links van de jonge hengsten in het verrichtingsonderzoek dan? Die moeten op 2,5 jarige leeftijd al heel wat meer presteren dan deze pony.

Of ik het wel of niet normaal vind is een hele andere discussie. Er stond hier een topictitel met: stoomcursus pony verspesten en dan verwacht ik hele andere beelden.
Deze titel met IMO erachter heb je pas later veranderd. Knipoog