Urban Exploration (foto's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Urban Exploration (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:18

Deze fotograaf, Gert-Jan Besselink, fotografeert verlaten dorpen, gebouwen etc. Ik kwam op zijn site uit toen ik op zoek was naar informatie over de vroegere Air Base Laarbruch, waar nu Airport Weeze ligt. Hij heeft ook veel oude ziekenhuizen en fabrieken gefotografeerd. Ik probeer me bij zulke foto's altijd voor te stellen hoe die plekken eruitzagen mét mensen die er leefden en werkten. Indrukwekkend om te zien. Lachen

http://www.lost-places.nl/

QueenE

Re: Urban Exploration (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:57

Wauw, vind het echt heel, hoe noem je dat? Intrigerend?
Lijkt soms net zo'n horrorfilm, vind het prachtig!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:35

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:45

Als ik bij Airport Weeze het terrein op rij krijg ik altijd zo'n naar gevoel bij de trieste aanblik van die oude barakken....brrrrr. De eerste keer dat ik er kwam dacht ik dat ik in een oud concentratiekamp was beland, zo'n sfeer vind ik er hangen. Ook die ingang onder de boog word ik al naar van.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:44

Ondanks dat er gigantisch mooie foto's tussen zitten, krijg ik toch een beetje een luguber gevoel.. Allemaal zo gigantisch verlaten, ik weet niet, krijg er toch een raar gevoel bij...

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:19

Die foto's van het Dadipark spreken mij zo aan. Echt zo apart, zo'n verlaten 'attractiepark'
Zitten echt prachtplaatjes tussen en sommige zijn zo bizar Nagelbijten / Gniffelen

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:08

Ik vind het ook altijd erg inspirerend om te zien. Ik ben zelf sinds enige tijd ook bezig met deze tak van fotografie, maar ben daarin echt nog een beginner. Moet de plekken echt nog leren kennen. Ik ken wel een paar mooie plekken, maar niet overal kom je fatsioenlijk binnen (want in feite is het binnendringen vaak illegaal Nagelbijten / Gniffelen ). Ik weet wel dat er véél urban objecten in België staan, dus gegarandeerd dat ik (en m'n vriend) daar een paar keer op strooptocht zullen gaan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:45

Escha schreef:
Die foto's van het Dadipark spreken mij zo aan. Echt zo apart, zo'n verlaten 'attractiepark'
Zitten echt prachtplaatjes tussen en sommige zijn zo bizar Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad, bij sommige moet ik echt even slikken Bloos!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:10

Wat vreemd om te zien dat er nog zoveel spullen liggen !

Oke de meesten zijn wel flink overhoop gehaald,maar ik zie veelal nog bruikbare spullen liggen.

Is nederland dan zo crimineel dat ze hier alles weghalen?
Ik ben hier in nl meermaals in zulke gebouwen geweest, maar die waren in een veel verregaandere staat dan de gebouwen op zijn foto's . En niet vanwege ouderdom, maar gewoon vanwege vandalisme.