DHL for you

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

DHL for you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:12

(ik weet niet of ik het hier mag plaatsen, maar dit leek mij een van de meest logische plekken)

DHL heeft nu een pakketservice die goedkoper is dan TNT post!
Ik kreeg het toevallig gisteren voor mijn neus geschoven, en ik kon het via de DHL site zelf niet meer terugvinden.
Dus ik dacht, voor alle mensen die hier pakjes moeten versturen, € 4,50 is toch goedkoper dan € 6,20 Lachen
http://www.dhlforyou.nl/PakjeVersturen/ ... fault.aspx

(just helping here)

Tat_jana

Re: DHL for you

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:27

ja dat is leuk maar als ik iets verstuur blijft het evengoed 6.20 want er zit geen dhl bij ons om de hoek helaas.. en als ik er heen moet rijden kost ook weer benzine.

dus voor mij is dat al niet handig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:34

Als ik het goed lees op de website... komen ze je pakketje bij je thuis ophalen. dus dan hoef je niet naar een dhl te rijden.

Ik zou persoonlijk liever eerst meerdere ervaringen horen van mensen, hoe de hele procedure in gang gaat voordat ik er zelf aan begin Bloos

(maar ik ben dan ook een bangepoepert op dat gebied Nagelbijten / Gniffelen )

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:40

Hey je bent geweldig!!
Hahaha bij mij zit die zowat om de hoek (tnt ook),
bij de videotheek in Asten..
Heeft voor en nadelen, TnT leverd eventueel de dag erna en DHL heeft 2 tot 3 werkdagen nodig. maar goed ik ben hier blij mee!!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:41

Bij mij zit er heel toevallig een DHL servicepoint onder de winkel van m'n vader, dus voor mij is het de hoek om, de trap af en ik ben er. Dusja, of je dan € 6,20 moet rekenen (wat sommige mensen ietwat tegenhoud) of € 4,50 (in het meest gunstige geval) Lachen
Bij DHL kan je iedere zending traceren, bij TNT alleen de verzekerde verzendingen, dus dat is ook weer een voordeeltje erbij.
En ja, TNT doet er max. 2 werkdagen over, en DHL max. 4 werkdagen. Als je niet zo heel veel haast hebt, dan kan je denk ik wel 2 dagen langer wachten ^^

Zadels zullen idd iets moeilijker gaan, met max. 60 L van DHL. Maar een hoofdstel bijvoorbeeld, of een dekje is wel te doen Lachen

Voor de mensen zonder servicepoint is DHL nog geen logische keuze, maar voor mensen like me wel ^^

Speurders adverteert er ook voor, en speurders is toch ook vrij groot op het gebied van 2e hands verkopen.
Laatst bijgewerkt door whoopylover op 22-10-08 08:45, in het totaal 2 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:41

hmmm, dichtsbijzijnde punt zit op ruim 8 km, dus dat is 16 km heen en terug. Ca. 2,50 brandstofkosten, niet interessant. Afhalen aan huis is 7,50 dus ook duurder, want tntpost zit hier 1 km verderop. Grootste doos is 4,50 (tot 10 kg), maar deze is te klein om bijv. een zadel in te versturen, dus ik blijf toch maar bij de TNT Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:51

Ik verstuur vaak via DHL, maar laat het daar labelen en dan is de prijs 5,50. Voor de rest ben ik tevreden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:59

tnt zijn ook alle pakketen na te trekken hoor Nagelbijten / Gniffelen via track trace nr dat je bij elk pakket krijgt.

mmm zit hier wel een service punt in de buurt, net zo ver als postkantoor dus kan die service wel bieden in vervolg

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:01

Ik heb de site van DHL ook al via een vriendin gehad, die al eens van de service gebruik gemaakt heeft. Is super goed bevallen. Ik heb een service point die niet verder is dan het plaatselijke postkantoor, dus het eerste pakketje wat ik ga versturen vanaf nu, gaat via DHL.
Ik ben wel vanplan online te betalen en te labelen, en dan kost het dus 4.50.
Ben benieuwd! Lachen

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:14

Het kost met DHL €3,50 ipv €4,50! Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:16

Elbrich7 schreef:
Het kost met DHL €3,50 ipv €4,50! Haha!

Ja een small pakketje, een normale niet.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:24

En een small pakketje is een pakje wat door de brievenbus past, dat is dus NIET goedkoop om met DHL te verzenden, die kunnen beter in de brievenbus van de TNT Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:46

Ik heb je topic doorverplaatst naar Links.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:12

Nou, mijn eerste ervaring met DHL was geen goede helaas.
Ik had het pakketje thuis wel gelabeld, maar nog niet betaald. Volgens het schema zou ik dan bij het service punt 5euro moeten betalen.
Rekent ze gewoon 5.50.
Maar ik had zelf gelabeld, zij helemaal DHL bellen, maar ze kwam me niet tegemoet. Computer gaf aan 5.50 dus dat moest ik betalen. Mooi niet dus. Heb het pakje weer mee naar huis genomen, ga het vanavond zelf labelen EN online betalen. Haha!
Dan hoef ik het morgen alleen af te geven. (krijg wel een uitdraai als bewijs van verzenden.)

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:33

Onze eerste ervaring met DHL was wel positief.
Online betaald en gelabeld. (het label is alleen erg groot naar mijn idee, alleen de barcode zou in mijn geval genoeg zijn, we hebben zelf een ontvanger/afzender label ontworpen)
Je krijgt netjes een bewijs dat je het pakket hebt afgegeven.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:54

Op mijn stage werken we met DHL.
Ideaal!
als je voor 15.00 aanmeld, is het de volgende dag bij de persoon die het moet hebben. Ze komen het pakketje netjes ophalen.
en de kosten van het verzenden van het pakketje, ligt aan het gewicht. Lachen

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:26

Ah, jij werkt met de normale DHL, die werkt binnen 1 dag ja.
DHL for you gaat over 3~4 dagen voordat het bij de ontvanger is.