oproep: teken de petitie voor de paarden in Chinese cirussen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isanne

oproep: teken de petitie voor de paarden in Chinese cirussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 12:00

Hallo allemaal,

ik zou graag jullie aandacht vragen voor de petitie die gestart is op internet om protest aan te tekenen tegen de afschuwelijke situatie waarin paarden in Chinese circussen zich op dit moment bevinden. Paarden worden gedwongen om 1 en soms meerdere leeuwen op hun rug te moeten nemen, terwijl ze rondjes in de piste te draven onder het oog van een joelende, nooit tevreden menigte. Wanneer de paarden hun nut verloren hebben als act worden ze aan de leeuwen gevoerd.

Degene die deze petitie is gestart woont in Zuid-Afrika en heeft inmiddels contact gehad met verschillende organisaties in China om te proberen dit betreffende circus te laten sluiten, maar tot op heden geen succes.

Omdat ik zag dat er nog niet veel mensen hadden getekend zou ik graag bij deze een beroep willen doen op jullie, om je stem te laten horen om te zorgen dat die 100.000 handtekeningen gehaald worden, zodat dit onderwerp meer kans heeft om serieus te worden behandeld.
Want dat is het in mijn ogen zeker, een serieuze aangelegenheid.
Indien mensen niet zelf in staat zijn om grenzen te herkennen en te respecteren, dan is het onze verantwoordelijkheid om hen daarop te wijzen. Of het effect zal hebben weet je nooit, maar het is beter dan niets doen.

Dit is de link naar de petitie:

http://www.thepetitionsite.com/1/hope-f ... carry-lion

Bedankt voor jullie aandacht.

Mocht ik iets verder iets horen over dit onderwerp dan zal ik dat op dit topic laten weten.

groetjes,
Isanne

Anoniem

Re: oproep: teken de petitie voor de paarden in Chinese cirussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:46

Denk niet dat ze aan de leeuwen worden gevoerd hoor..... worden gewoon verkocht.....

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:49

Ik denk niet dat "china" naar 100.000 mensen gaan luisteren weetje, ik weet niet maar china is een heel erg dictatorisch (is dat wel een woord?) land, en zal denk ik niet zo snel naar 100.000 mensen gaan luisteren.. Tenzij het op het nieuws komt ofzo, en de "reputatie" van china op het spel staat..!

Isanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:23

Hi,

Misschien moet je dit artikel lezen, daar staat dat er voor entertainment oa levende dieren aan leeuwen worden gevoerd. vwb de paarden spreken de foto's voor zich.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... Earth.html

Natuurlijk zal China niet naar 100.000 mensen luisteren en daar is de petitie ook niet voor bedoeld. Deze wordt overhandigt aan een organisatie die opkomt voor de rechten van dieren als middel om de strijd kracht bij te zetten. Er zijn in China vele organisaties die opkomen voor de rechten van dieren en zij weten welke wegen er bewandeld moeten worden om dit soort praktijken een halt toe te roepen. Er zijn ook al vele successen behaald op dit gebied. Het gaat langzaam, maar er wordt hard gewerkt om de mensen in China bewuster te maken van hoe het anders kan.
Groetjes,
Isanne

Isanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 14:03

Hallo,

Deze petitie is gesloten, maar men is bezig om hem weer te heropenen. Ik heb inmiddels wat meer informatie ontvangen van degenen die de petitie zijn gestart, oa een journaliste uit Zuid-Afrika die hierover een artikel gepubliceerd heeft.

De handdtekeningen die verzameld zijn, 3000 in totaal, zijn inmiddels overhandigt aan een kleine dierenrechtenorganisatie in Hong Kong. Er blijkt nu wel te zijn gehandeld door een plaatselijke organisatie, maar die hebben oa enkel wat voor de beren kunnen/willen doen, maar helaas niet voor de paarden. Deze organisatie in Hong Kong die was aangeschreven, heeft zich het lot van de paarden gelukkig wel aangetrokken. Ze hebben toen iemand naar het vaste land gestuurd om het circus op te sporen. Helaas blijkt het betreffende circus te zijn weggetrokken en niemand weet waarheen. Men kan weinig eraan doen omdat het optreden met dieren in China legaal is, en er geen regelgeving is waar men zich aan moet houden.

De journaliste liet me wel weten dat er ondertussen fondsen zijn geworven in Zuid-Afrika om, mocht het circus weer boven water komen, de paarden eventueel te kunnen vrijkopen. Helaas zal het circus net zo makkelijk weer nieuwe aan nieuwe paarden kunnen komen.

Het blijft jammer dat er zo weinig gedaan kan worden op dit moment voor deze paarden. Het is echter wel fijn dat er een begin is gemaakt en dat er aandacht voor gevraagd is. De noodzaak om dat te blijven doen, op wat voor manier dan ook, om deze paarden te kunnen helpen is belangrijk, aangezien zij blijkbaar onderaan staan als het gaat om hulp bieden.

Wanneer het mogelijk is om de petitie weer te ondertekenen of als er ander nieuws is, dan laat ik dat weten.

Groetjes,
Isanne

Isanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 11:05

Hallo allemaal,

De petitie is weer geopend en blijft open tot oktober 2009. De bedoeling is om zoveel mogelijk handtekeningen te blijven overhandigen, om aan te geven dat dit absoluut niet kan en dat er wat aan gedaan moet worden.

Het is belangrijk om door te gaan, de ervaring leert dat op de lange termijn er successen worden behaald. Er zijn contacten met een aantal dierenrechten organisaties ter plekke; hoe meer handtekeningen er overhandigt worden, hoe serieuzer het behandelt wordt.

Graag jullie steun!

http://www.thepetitionsite.com/1/hope-f ... carry-lion

Isanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 19:01

Nog even dit:

Wanneer je een zgn. "comment" bij je handtekening voegt, zorg er dan voor dat er niets beledigends over de Chinezen instaat. Alles wordt vertaald en als het beledigend is, dan mag de handtekening niet meegeteld worden.