Automatisch browserspel Mijn Manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:17

Marcella schreef:
Aparte kleuren zijn helemaal duur. :=

Klopt maar geeft dan liever die munten uit aan een aparte kleur dan aan een vos bijv.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:17

*\o/*

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:20

luxje schreef:
*\o/*

Vertel.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:24

Marcella schreef:
luxje schreef:
*\o/*

Vertel.

O sorry, dat was als reactie op jans, maar zie dat er nog een reactie tussen staat, dus dan slaat hij inderdaad nergens op :o
Ben gewoon blij met een trainer!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:31

Roosje01 schreef:
Marcella schreef:
Aparte kleuren zijn helemaal duur. :=

Klopt maar geeft dan liever die munten uit aan een aparte kleur dan aan een vos bijv.

Ik heb geen vos te koop, het merrieveulen is bont :j maar het profielplaatje op het forum geeft idd effen vos weer, terwijl ze toch ook een duidelijke, brede witte bles heeft naast de aftekeningen op het lichaam (die uiteraard buiten het plaatje vallen).
Heb het voor de duidelijkheid even erbij gezet, ik zou zelf ook geen effen vosse Shet kopen :Y)

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:37

Zit te twijfelen of ik nog wat paarden in training zal doen of niet. Heb er nog meer dan genoeg die gedaan moeten worden.

Even grove telling gedaan en kom op 29 paarden die nog getraind moeten worden en niet in training staan. :') :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 00:46

Catnip schreef:
Roosje01 schreef:

Ik heb geen vos te koop, het merrieveulen is bont :j maar het profielplaatje op het forum geeft idd effen vos weer, terwijl ze toch ook een duidelijke, brede witte bles heeft naast de aftekeningen op het lichaam (die uiteraard buiten het plaatje vallen).
Heb het voor de duidelijkheid even erbij gezet, ik zou zelf ook geen effen vosse Shet kopen :Y)

Er staat ook bij bijv ;)
Ik heb nu 2 zwarte een valk en een vosbonte shet dus zoek iets anders voor eventueel erbij. Maar heb ook nog wat kruising shetten met leuke kleurtjes. Dus afwachten of daar nog shetjes uit gaan komen.

Nerwen

Re: Automatisch browserspel Mijn Manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:38

Een eventuele schimmel komt er tegenwoordig toch eerst uit als zwart? Heb een zwart veulen uit een schimmelmerrie en een zwartbonte hengst.

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:03

Oke blijkbaar kan je dus tegenwoordig niet meer upgraden als je er koppels op heb staan zit dus nu met veel geld wat ik niet kan uitgeven......Baal en nee gaat niet weg geven als je wat wil hebben zullen je er voor moeten werken.

Hou er maar rekening mee dat alle veulens na de update ongeacht kleur schimmel kunnen worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:04

Dan toch alleen als er een schimmel ouder is. Anders klopt de genetica nl niet.

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:06

Ja dat wel geloof ik, maar je kan nu ook een palomino gekleurd veulen krijgen wat dan dus later schimmel word.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:11

Da's vreemd, want schimmels worden toch alleen zwart of bruin/vos geboren? Nu zou ik het niet heel erg vinden als mijn palomino en zwarte veulen schimmel werden, maar toch. Wat dat betreft mis ik wel een duidelijke uitleg in de wiki over hoe de kleurgenen in het spel werken.

Edit: James zal wel palomino blijven (stamboom even bekeken).

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:13

Nerwen schreef:
Da's vreemd, want schimmels worden toch alleen zwart of bruin/vos geboren? Nu zou ik het niet heel erg vinden als mijn palomino en zwarte veulen schimmel werden, maar toch. Wat dat betreft mis ik wel een duidelijke uitleg in de wiki over hoe de kleurgenen in het spel werken.

Edit: James zal wel palomino blijven (stamboom even bekeken).

Nee hoor, een veulen wat schimmel draagt en ook gaat worden kan ook palomino of bont geboren worden (dus ook palomino bont) :)

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:15

Waarom is dat vreemd in het echt kan een veulen ook palomino geboren zijn en uiteindelijk schimmel worden. Zag trouwens hier nog op bokt zo'n voorbeeld. Maar inderdaad de merrie was een schimmel dus een van de ouders moet minimaal schimmel zijn. Dat maak het ook best moeilijk om te voorspellen wat voor een kleur een paard word.

Je kan nu zoveel kant op gaan dat het eigenlijk niet te voorspellen is. Ben nu met een flaxen testje bezig om te kijken hoe dit vererft over 8 dagen weten we het resultaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:20

Schimmel is dominant dus ze hebben maar 1 schimmelgen nodig om schimmel te worden. De "basiskleur" kan elke andere kleur zijn. :)
Als de schimmel het schimmelgen door geeft kan je palomino dus gewoon gaan schimmelen ( := )

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:21

De wikipagina over kleurengenetica is in de maak, maar die zal, als ik het goed begrepen heb, niet alle ins en outs bevatten. Het is ook de bedoeling dat spelers het zelf ondervinden en proberen uit te zoeken hoe het allemaal precies zit.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:24

Het zal wel :')
Ik heb altijd geleerd dat schimmels vos, bruin of zwart geboren worden en dan later wit worden. Daarom dat ik dat van die palomino vreemd vond :=.

Ik wil een schema waarin het allemaal duidelijk staat, dit is me teveel uitzoekwerk met alle "het zou kunnen dat" en "maar als zus en zo dàt gen heeft, dan wordt zus en zo niet dit, maar dat" en etc. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:28

Dat werd vroeger inderdaad gedacht. Er is zelfs een tijd bijgeloof geweest blijkbaar dat een schimmel (lusitano) zwart geboren moest worden. Een vos bracht ongeluk. :+ (en zelfs nu hoor ik dat nog wel eens van 'oudere paardengarde).
Maar ik ken ook iemand die beweerd dat een schimmel áltijd goed springt. Die wil letterlijk enkel schimmels omdat die altijd beter springen. :')

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:28

Nerwen schreef:
Het zal wel :')
Ik heb altijd geleerd dat schimmels vos, bruin of zwart geboren worden en dan later wit worden. Daarom dat ik dat van die palomino vreemd vond :=.

Ik wil een schema waarin het allemaal duidelijk staat, dit is me teveel uitzoekwerk met alle "het zou kunnen dat" en "maar als zus en zo dàt gen heeft, dan wordt zus en zo niet dit, maar dat" en etc. :+

En daar zijn we in een van de topics al druk mee bezig :D

Er is ook een topic waar je kunt vragen welke kleur je veulen krijgt en welke kleuren de ouders zouden moeten hebben als je een bepaald kleurtje wilt fokken :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:37

Dat zou echt HEEL fijn zijn :j

Zal dat andere topic ook eens opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:41

Woei het gaat leuk met trainen al :D
Nu bezig voor Luxje, heb Sunhild in de wacht en heb een beleerklantje :)

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:42

Ben ook erg benieuwd naar de veulens die er gaan komen, maar ga gewoon rustig afwachten aangezien dit ook gefokt is op ras en niet op kleur. Maar maakt het wel extra spannend nu. :D

Zo verwacht shetlander kruising Glowey een Welsh veulen.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:08

Ik ben eens in de ouders van mijn shetjes en kruisingen gedoken en heb echt behoefte aan adam x eva paarden wil ik mooi door kunnen fokken. Mocht iemand nog iets hebben staan hoor ik het graag :D

Ga vanaf donderdag een paar dagen weg dus nu snel alles op de wei in de hoop dat alles drachtig is voordat ik weg ga :)

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:16

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:18

Marcella schreef:
Oke blijkbaar kan je dus tegenwoordig niet meer upgraden als je er koppels op heb staan zit dus nu met veel geld wat ik niet kan uitgeven......Baal en nee gaat niet weg geven als je wat wil hebben zullen je er voor moeten werken.

Ik zei toch ook dat het een grapje was :')