Automatisch browserspel Mijn Manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:48

Roosje01 schreef:
Ja zo iets [***] bijv een week tijd om je aan te melden. En dat er daarna stuk of 20 paarden worden verloot

We kunnen altijd kijken naar nog meer leuke mogelijkheden bij een volgend ras :j
Ik zal deze meningen meenemen.

Ik zag ook dat Nerwen het idee gaf om een lot te kopen, dat is op zich ook wel een leuk idee. Maar zijn degene dan niet nog meer teleurgesteld als ze verliezen en er wel voor hadden moeten betalen?

Zouden jullie het ook waarderen als er een aantal Paints zouden komen die alleen voor goud te koop zijn? Dus dan heb je weer een kleinere groep die daar toegang tot heeft..

Overigens, voor de duidelijkheid, de moderatoren (die op het spel gewoon ook spelers zijn, vergeet dat niet) hebben geen aanwijzingen of iets gehad achter de schermen. Zij weten dus ook niet wanneer de paints online zouden komen.
Dit is iets van het beheer namelijk, om het zo eerlijk en leuk mogelijk te houden.

Er zullen altijd fanatiekelingen tussen zitten die 'veel geluk' hebben, maar daar doen zij ook heel hard hun best voor natuurlijk.

Vergeet niet dat gewoonweg niet iedereen geluk heeft, deze keer hebben we al wat meer gedaan met prijsvragen en op FB (moderatoren van het forum/wiki uitgesloten van deze twee acties)

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:52

Heb zelf al een GN3 shetlander vos bonte hengst bij de handelaar staan voor 15 000 munten. :')

Citaat:
Ik zag ook dat Nerwen het idee gaf om een lot te kopen, dat is op zich ook wel een leuk idee. Maar zijn degene dan niet nog meer teleurgesteld als ze verliezen en er wel voor hadden moeten betalen?

Is een risico die je neem op het moment dat je een lot koop. ;) :j

Citaat:
Zouden jullie het ook waarderen als er een aantal Paints zouden komen die alleen voor goud te koop zijn? Dus dan heb je weer een kleinere groep die daar toegang tot heeft..

*\%/* *\%/* *\%/* Dan zou handelaar gelijk afgedaan zijn voor mij, maar mocht ik wel nog een paint te pakken krijgen gaat deze verloot worden. *\%/* *\%/* *\%/*

Ik heb absoluut geen geluk helaas met de shetlanders ook al niet, maar wel geluk gehad om de nodige kruisingen toen te pakken te krijgen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:56

Ja, dat risico loop je dan wel, teleurstelling als je een lot koopt en je wint vervolgens niet. Nu win je niks, maar je verliest ook niks. Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.

Voor goud zou ik alleen pertinent niet doen bij een nieuw ras. Daarmee krijg je juist scheve verhoudingen. Nu zijn de kansen nog redelijk gelijk, lijkt me beter.

Ik geloof zonder meer dat de mods geen aanwijzingen hebben gehad, maar snap de scheve gezichten ook goed als er een heel aantal paarden naar één en dezelfde speler gaat. Misschien dat daar een beperking op kan komen? Dat iemand niet meer dan 2 (koppeltje) kan krijgen en dan uitgesloten is van deelname?

Of als er een nieuw ras aangekondigd wordt, dat men zich via het spel (niet het forum) in kan schrijven om mee te loten? Of dat je een deel via zo'n systeem doet, een deel via een prijsvraag/FB, deel via de handelaar (toch..)? Of meer paarden aanbieden dan de 20 die nu "vrijgegeven" worden.

Ik roep ook maar wat hoor :)

Anoniem

Re: Automatisch browserspel Mijn Manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:05

Ik begrijp je, ben blij dat er feedback komt!

Het enige is dat degene die nu de paarden heeft gekocht, op een hele eerlijke manier, want er is geen aanwijzing, geen speciale manier dan alleen maar heel veel tijd spenderen met je F5 knopje voor de laptop (of tablet of telefoon) toevallig een mod is en dat daar over gevallen wordt, is niet eerlijk.

Uitsluiten en beperkingen opleggen lijkt mij niet helemaal leuk. Wat nou als iemand anders toevallig de kans heeft, of jijzelf, ben je dan ook tevreden dat je uitgesloten wordt wanneer je er twee hebt?

Wel ga ik zeker meenemen dat we op nog meer verschillende manieren het nieuwe ras kunnen aanbieden.
Door een loterij hadden wij nog niet bedacht, dus die ga ik meenemen. Wel of niet betaald gaan we nog bespreken uiteraard.

Overigens hou je altijd scheve verhoudingen, wat begrijpelijk is, degene die niet winnen balen gewoon hard en willen een manier zodat zij ook een kans (die ze sowieso maken) maken.
Degene die winnen hoor je verder niet :)

Dus het liefste (ik zeg niet dat dit gelijk zo gaat gebeuren, maar even als samenvatting)
- Een deel via FB
- Een deel via prijsvraag (forum)
- Een deel via loterij (spel zelf)
- Een deel via de handelaar (op goed geluk!)
- Eventueel een paar via alleen goud op de markt zetten.

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:09

Heb je wel een heel ruime spreiding van kansen. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:26

Even wat anders (niet dat het Paint-gebeuren niet interessant is maar sowieso niks voor mij :+ ) .. ik kan me niet meer herinneren of je ook geld kwijt bent als je op je eigen terrein beleerd/traint? Lijkt me van niet.. maar voor de zekerheid... :+

Verder ben ik er dus achter dat je voor je lange beleerles je longeercirkel op niveau 5 moet hebben en niet, zoals er daadwerkelijk staat, je bak... Begreep al niet wat de bak ermee te maken had, maarja, het stond er zo dus ik dacht "ok, doen we dat". Zit al mijn geld in mijn bak natuurlijk .... -O- Dus eventueel voor anderen beleren gaat nog wat langer duren :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:30

Als je zelf traint op je eigen terrein kost het je inderdaad niets :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:31

Handig :D Haha.
Dan ga ik toch maar even paard op eigen terrein beleren ipv op pensionstal :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:51

Irisx schreef:
Ooit eraan gedacht dat er ook mensen zijn die niet continu zitten te refreshen maar gewoon geluk hebben en op t juiste moment kijken?

Er zijn nu 8 paarden verloot en dus 7 nieuwe eigenaars van de Paints. Daaraan mochten modjes niet meedoen. Dus die moeten het al uit de kleine poel doen die er nu is.
Als je hiernaar kijkt hebben de "normale leden" al meer kans gehad dan de moderators.

En dan wordt er ook nog gesuggereerd dat er bots gebruikt worden? Kom op joh, gedraag je niet zo verschrikkelijk kinderachtig. Volgens mij zijn we allemaal oud genoeg om te bedenken dat het maar een spelletje is en dat uiteindelijk heus wel iedereen aan die Paints komt.

En nu ga ik weer verder aan school, waar ik de hele week al mee bezig ben & ik kijk niet eens bij de handelaar. De Paints die bij mij staan, zijn er allemaal afgehaald door Michelle die gelukkig iets meer tijd had en ook heus niet continu zit te refreshen, maar... We laten er ook geen staan omdat wij samen een fokdoel hebben voor de Paints.

Als er iemand kinderachtig reageert nu.

Dit topic is oa om mee te denken hoe het nog leuker/beter kan. Dat is het enige wat er gebeurt op die ene opmerking na (en die werd al tegen gesproken als ik goed las.)

Miranda; mij maakt het niet uit of iemand een mod is of niet. Wel als er 20 verloot zijn dat 1/4e daarvan al bij één persoon zit. Of dat nu een mod is of een gewone speler maakt me dan eigenlijk helemaal niet uit. :)

Verder vind ik de samenvatting wel een grote spreiding hebben. :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:52

Wat denk ik ook een hoop uitmaakt is de manier waarop er mee om gegaan wordt. Als degene waarbij er (ik noem maar wat) 10 Paints terecht komen er met de goede intenties mee verder speelt/fokt, heb ik daar niet zoveel (eigenlijk helemaal geen) problemen mee. Zie bijv. Iris met de shetlanders. Vond ik een heel goed initiatief en zo kwamen er op een vlotte manier een hoop "extra" paarden in het spel. Het gevaar is alleen als ze bij de verkeerde persoon komen er een monopolieras van gemaakt wordt, en dat zou jammer zijn (en dan ga je ook je doel voerbij als beheer/mods/spelleiding. Je wilt een nieuw ras inbrengen voor iedereen, niet voor een paar 'uitverkorenen'. Wat dat betreft zijn de shetlanders goed verlopen.). Een beperkt aantal per speler zou dat kunnen voorkomen.

Citaat:
Het enige is dat degene die nu de paarden heeft gekocht, op een hele eerlijke manier, want er is geen aanwijzing, geen speciale manier dan alleen maar heel veel tijd spenderen met je F5 knopje voor de laptop (of tablet of telefoon) toevallig een mod is en dat daar over gevallen wordt, is niet eerlijk.

Snap ik, maar snap je het van onze kant uit ook? Hoe iets over komt en hoe iets daadwerkelijk is, zijn 2 heel verschillende dingen. Denk dat duidelijk communiceren een hoop scheve gezichten kan schelen (hoe zit het systeem van de handelaar in elkaar, hoe kan het dat iemand zoveel geluk heeft dat ie 10 nieuwe paarden heeft, wat zijn diegene zijn intenties met de paarden etc.). Ik vind jou (Miranda) bijv. heel fijn reageren, maar er wordt hier en op het MM-forum ook wel eens iets mìnder handig gereageerd door beheer/mods. En dat vind ik wel eens jammer, want het komt dan niet over dat er geluisterd wordt naar de (goed bedoelde) kritiek. Men (jan met de pet/de gewone speler) voelt zich niet gehoord (en mensen onthouden negatieve dingen nou eenmaal makkelijker).

Ik geloof echt dat er geen misbruik wordt gemaakt van de extra knopjes of bots of whatever en dat jullie heel erg je best doen om het spel zo goed mogelijk te maken, maar af en toe een lesje feedback ontvangen en een lesje communicatie zou niet verkeerd zijn.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:54

Via goud zou ik zelf minder eerlijk vinden. De meest gelijke kansen krijg je denk ik toch doormiddel van een loterij dan heb je ook niet dat er meerdere paarden bij dezelfde personen terecht komen. Mocht het een betaalde loterij worden dan zou ik wel en max aantal loten per persoon hanteren.

Ik vind het trouwens wel fijn dat we er gewoon zo open over kunnen brainstormen met zijn alle en dat er ook echt geluisterd word

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:59

Jans trouwens al gezien dat je knappe merrie volwassen is. <3

Kom eigenlijk helemaal niet zo graag meer op het forum, maar wil niet ego doen met de coördinaten van de schat. :o Maar was wel voor mij de reden om mijn topic van dekhengsten aangeboden niet meer te updaten.

Ik zou het wel fijn vinden via goud al is het maar 1 paard ofzo dus wel met een beperking (hoewel kleurtjes kiezen wel leuk zou zijn). :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:02

Het is en blijft vrijwilligerswerk en volgens mij hebben iris en michelle eenzelfde plan als vorige keer..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:04

Dat zou wel fijn zijn dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:04

Ik ga proberen overal op te reageren, mis ik iets? Meldt het dan even..

Het topic is inderdaad ook een stukje om mee te denken hoe het leuker en beter kan, eventuele suggesties kunnen ook altijd op het forum op MM gezet worden, dan worden ze nog sneller opgepakt dan hier (dat is mijn advies)

Ik probeer inderdaad beide kanten te snappen :j En ik doe dat tot op bepaalde hoogte, want wij hebben geen invloed op wat iemand met de paarden doet. Dat is echt aan die persoon zelf en dat blijft ook aan die persoon zelf. Anders gaan wij straks bepalen hoe iemand z'n spel moet spelen, dat lijkt mij niet de bedoeling.

Feedback ontvangen en communiceren neem ik mee :j Al blijft het altijd een lastig iets, want het geschreven woord kan heel anders overkomen dan het gesproken woord. Ik probeer mijn best te doen om het zo fijn mogelijk voor iedereen te laten verlopen.

Wel één puntje, degene die hier reageren, reageren hier als spelers, niet als moderatoren. Zij zijn Mods op het forum van MijnManege, daar moeten zij zich houden aan onze regels en onze normen en waarden.

Ik zal mij wat meer mengen in dit topic als dat fijn gevonden wordt door jullie :j Dan voor de suggesties en gefundeerde kritiek :D

Qua spel ben ik niet echt heel sterk _O-

Ach we gaan steeds een stapje verder :D Vorige keer hadden we alleen via de handelaar en eerder moest je ze van Manege de Vries kopen als ze te koop kwamen :))

En toen wilde ik op verzenden klikken en kwamen er nieuwe reacties :D

Roosje01 schreef:
Via goud zou ik zelf minder eerlijk vinden. De meest gelijke kansen krijg je denk ik toch doormiddel van een loterij dan heb je ook niet dat er meerdere paarden bij dezelfde personen terecht komen. Mocht het een betaalde loterij worden dan zou ik wel en max aantal loten per persoon hanteren.

Ik vind het trouwens wel fijn dat we er gewoon zo open over kunnen brainstormen met zijn alle en dat er ook echt geluisterd word

Bedenk wel dat het niet opeens alleen via goud is, of alleen via de handelaar. Er komen dan misschien zelfs meer paarden, maar dat laat ik volledig aan [***] en Marco over :j Ik neem deze suggesties mee en we gaan kijken naar de volgende keer :D

Max aantal loten per persoon is ook een goede om op te letten :j

Sluit het één ook het ander uit of juist overal aan mee doen?
Ik bedoel, stel dat je meedoet met de FB actie en de prijsvraag en nog eens met de loterij en je wint ze allemaal. Krijgen we dan niet weer scheve gezichten? Terwijl dit wel heel toevallig kan zijn!

En fijn dat jullie mee willen denken :)

Marcella schreef:
Jans trouwens al gezien dat je knappe merrie volwassen is. <3

Kom eigenlijk helemaal niet zo graag meer op het forum, maar wil niet ego doen met de coördinaten van de schat. :o Maar was wel voor mij de reden om mijn topic van dekhengsten aangeboden niet meer te updaten.

Ik zou het wel fijn vinden via goud al is het maar 1 paard ofzo dus wel met een beperking (hoewel kleurtjes kiezen wel leuk zou zijn). :+

Met beperking? -O-

Nee grapje :+

Via goud inderdaad niet zeer bijzonder veel, maar dat is een brainfartje van mijzelf! Dus dat gaan we nog zien of dat gaat gebeuren, geen idee.

Waarom kom je niet meer zo graag op het forum? Mag ook via pb als je dat niet openbaar wilt melden.

Heb ik iedereen zo voldoende antwoord gegeven? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:06

Zou je niet kunnen zeggen dat iemand die bv 4x wint (stel) een hengst en een merrie krijgt? En dat de overige "winsten" opnieuw verloot worden onder de deelnemers?
Winnaar blij want die kan fokken. De rest blij want zij maken terug kans?

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:07

We hebben, naast dat we zelf graag Paints willen fokken, inderdaad de intentie om iedereen aan Paintbloed te helpen, zoals bij de Shetlanders. :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:08

pimaude schreef:
Het is en blijft vrijwilligerswerk en volgens mij hebben iris en michelle eenzelfde plan als vorige keer..

Hebben we inderdaad. Juist omdat we niet willen dat er een monopolieras ontstaat. Dus dezelfde intentie als bij de Shetlanders. Omdat het met de Fjorden eerst wel zo was en Marco en Eline toen nog maar extra hebben gemaakt. Dat is juist wat we proberen te voorkomen omdat we weten hoe graag iedereen een nieuw ras wilt.
Dus als de Paints volwassen zijn, dan gaan we een babyboom veroorzaken zoals het er nu uitziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:10

Ayasha schreef:
Zou je niet kunnen zeggen dat iemand die bv 4x wint (stel) een hengst en een merrie krijgt? En dat de overige "winsten" opnieuw verloot worden onder de deelnemers?
Winnaar blij want die kan fokken. De rest blij want zij maken terug kans?

Zou inderdaad een manier kunnen zijn :j
Dacht zelf gewoon aan even de winnaars op een rijtje, zijn het dezelfde? Dan de tweede winnaar pakken :D

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:12

Oh, en ik las iets met betrekking tot communicatie. Mocht je mij erop betrappen op het forum of het spel een reactie te plaatsen die jij niet vindt kunnen, mag je me gerust een PB-tje sturen met opbouwende kritiek hoor! Daar sta ik echt wel voor open.

Zet dan wel even de post erbij waarop het betrekking heeft zodat ik het zelf ook nog eens kan overlezen. Want ik ben van mening dat de communicatie niets in de weg moet staan ;)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:16

Michje schreef:
We hebben, naast dat we zelf graag Paints willen fokken, inderdaad de intentie om iedereen aan Paintbloed te helpen, zoals bij de Shetlanders. :)

Fijn dat jullie dat weer willen doen!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:24

Irisx schreef:
pimaude schreef:

Hebben we inderdaad. Juist omdat we niet willen dat er een monopolieras ontstaat. Dus dezelfde intentie als bij de Shetlanders. Omdat het met de Fjorden eerst wel zo was en Marco en Eline toen nog maar extra hebben gemaakt. Dat is juist wat we proberen te voorkomen omdat we weten hoe graag iedereen een nieuw ras wilt.
Dus als de Paints volwassen zijn, dan gaan we een babyboom veroorzaken zoals het er nu uitziet!

En ik heb via Michelle reeds mijn hulp hierbij aangeboden. :)

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:26

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:27

Stond die net op de markt??? Ik heb niets gezien....

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:29

Heeft ook niet lang de tijd gehad om op de markt te staan. :D

Hhmm zit nu al kleur opties te bedenkt leuke combi met een gulblakke merrie. Maar ga eerst even kijken zodra hij volwassen is om vol te trainen misschien laten trainen tegen die tijd bij Danny.