Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happypaardje

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:44

Ik moest weer even zoeken, maar dit is de Bloglovin' van Pure Cottongrass :)

Haha, Kimmieejj, goedzo!

En ik sluit me aan bij Hippologic's tip over het claimen van je blog op social media and linken aan andere sites. Daar kun je heel veel traffic mee krijgen. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:47

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:51

Leuk! Heb hem zelf al in het engels gelezen maar Nederlands is net wat makkelijker

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:56

Het was wel weer even wennen om serieus Nederlands (goede zinsbouw, interpunctie en spelling) te gebruiken... :=

Ik woon al weer 3 jaar in Canada en schrijf eigenlijk uitsluitend in het Engels, behalve dan op bokt. Mijn laptop toetsenbord werkt ook niet zo fijn.

Als er foutjes instaan zou ik het erg waarderen als iemand me erop wijst. Ik ben 4 uur bezig geweest met de Engelse versie en nog eens 3 uur met de Nederlandse. Pfff, het is elf uur 's avonds en ik ben om 10 uur vanochtend begonnen. Ik ben GAAR. (Moe maar tevreden, heet dat in goed Nederlands)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:57

Heb je een ander toetsenbord dan? :P

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:20

Goede uitleg weer hippologic! Even wennen om jouw blog in het Nederlands te lezen :P

Ik vond het heel netjes foutloos geschreven hoor, alleen hier misschien een vraagteken achter. "Wat is de achterliggende betekenis van de bewering ‘Clickertraining werkt niet bij mijn paard’."

Lastig schrijven denk ik, met al die engelse termen zonder nederlanse equivalent. Vond ik trouwens totaal niet storend hoor. Goed gedaan, en de uren werk dus wel waard! :)

(al moet je je afvragen of het al die moeite waard is, even de stats en reacties in de gaten houden)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:36

Hippologic ik heb laatst een kijkje op je site genomen, vind het er erg mooi uitzien en kijkt/leest makkelijk weg.

Joolien: Ik ga je blog eens lezen, herken het wel dat je dingen gaat schrijven om ermee om te kunnen gaan. Het 'van je af schrijven'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:37

Maureen, nopes, nog steeds deze melding "Sorry, but your comment seems to be Spam and has been blocked."

Thanks voor de linkjes, ik ga volgen :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:40

Ook in het Nederlands een goede post hoor Hippologic!
Maar ik lees net zo makkelijk in het Engels, dus voor mij persoonlijk maakt het weinig uit of je in het Nederlands of Engels schrijft.

Heftige post hoor Jolien!

Mijn Bloglovin:
IJslanderstal Efnisstadir

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:24

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:35

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:33

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik heb ook even een vraag over Bloglovin.
Als ik mijn blog wil claimen krijg ik geen resultaten, hij herkent mijn blog url dus niet.

Iemand die weet hoe je dit moet oplossen? Kom er met behulp van Google nl. niet uit.
het schijnt dat het met mijn RSS te maken heeft maar laat ik daar nou net 0,0 kennis van hebben :o

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:43

Rianne_ schreef:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik heb ook even een vraag over Bloglovin.
Als ik mijn blog wil claimen krijg ik geen resultaten, hij herkent mijn blog url dus niet.

Iemand die weet hoe je dit moet oplossen? Kom er met behulp van Google nl. niet uit.
het schijnt dat het met mijn RSS te maken heeft maar laat ik daar nou net 0,0 kennis van hebben :o

Zo dat ik zien kan heeft je website geen RSS-Feed, deze heb je nodig zodat Bloglovin hem uitlezen kan! Maar hoe je deze wel krijgen kan heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee van.. En verder moet je hem ook eerst aanvragen. Hier heb je de complete uitleg: http://help.bloglovin.com/knowledgebase ... im-my-blog

Mocht je er niet uit komen door het engels, dan kan je hem makkelijk in google translate gooien, hij vertaalt hem dan wel redelijk duidelijk! Via die manier was het mij ook gelukt!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:50

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:26

Raden jullie aan om al met categorieën te beginnen? Of die toe te voegen als je merkt dat je bepalde posts samen kunt groeperen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 01:38

happypaardje schreef:
Goede uitleg weer hippologic! Even wennen om jouw blog in het Nederlands te lezen :P

Ik vond het heel netjes foutloos geschreven hoor, alleen hier misschien een vraagteken achter. "Wat is de achterliggende betekenis van de bewering ‘Clickertraining werkt niet bij mijn paard’."

Lastig schrijven denk ik, met al die engelse termen zonder nederlanse equivalent. Vond ik trouwens totaal niet storend hoor. Goed gedaan, en de uren werk dus wel waard! :)

(al moet je je afvragen of het al die moeite waard is, even de stats en reacties in de gaten houden)

Dank je. In het Engels staat er wel een vraagteken. Met is nét iets beter. Ook in het NL wordt hij wel goed bekeken. In het Engels doet ie het beter, maar ik heb ook meer Engelstalige lezers (heel veel USA en UK). Ik denk dat ik ook echt een Nederlands publiek moet opbouwen, de lezers die ik 'verloren' heb toen ik in het Engels ging bloggen.

Bedankt iedereen voor de reacties.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:42

Ik ben niet heel actief met lezen momenteel, sorry. Ik kamp inmiddels al een ruime week met een fikse keelontsteking waardoor ik me best beroerd voel. Mijn artikelen die online komen staan al een poosje ingepland.
Zodra ik me beter voel ga ik zeker bij jullie lezen.

Ik heb vandaag swatches van twee lakken voor jullie. Roby Brown Red en Layla Midnight in Malibu.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:11

Yes, ik ga even snel op volgen klikken :)

Ook een nieuwe van mij: Vandaag schreef ik iets over minimaliseren en hoe ik dat toe pas in mijn leven.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:28

Poeh, laatste tijd erg druk met werk... we zijn net verhuisd naar een ander pand en dat neemt altijd heel wat tijd in beslag.
Merk dat het dan ook lastiger is om te bloggen.
Toch nog een blog geschreven, hoop dat mensen het leuk vinden :)
http://horsechick.nl/2016/02/03/working-9-to-5/

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:15

Veel blogs komen er weer voorbij.

Ik heb weinig gefilmd de laatste tijd.
Maar zojuist spontaan even een video gemaakt waarbij ik geen videocamera nodig had.
Alleen wat foto's en een microfoontje.
Bevalt me wel haha, ben benieuwd of het aanslaat, want op deze manier kan ik nog heel veel andere video's maken.
Zorgt toch voor afwisseling op mijn kanaal en ik kan de video's kort houden en specifiek 1 onderwerp uitlichten.

Het is bijna een 'artikel'. Alleen ik ben niet zo goed in schrijven en ik ben veel meer visueel ingesteld.
Persoonlijk kijk en luister ik liever dan dat ik lees, dus zo kan ik een soort 'artikeltje' ook kwijt op mijn kanaal

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:26

Vraagje:

Kan het een bepaalde tijd duren voor je blog online komt te staan op ''bloglovin'' of moet dit gelijk zijn??

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:31

Dit kan even duren. Had ik laatst ook :D

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:37

Maureen95 schreef:
Dit kan even duren. Had ik laatst ook :D

Gelukkig ik maakte me al zorgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:04

Ik had dat ook, na 2 weken wachten heb ik toch maar een mail gestuurd, kreeg dezelfde dag nog antwoord en toen was het opgelost :)