Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Maar bij mijn weten is het niet illegaal om foto's te maken in een winkel. Het kan inderdaad in hun huisregels staan en dan is het netjes om minimaal te vragen of je even wat foto's mag maken voor roamler. Zelf ook veel foto's gemaakt in supermarkten om te vragen aan mijn ouders of het product goed was en nooit moeilijkheden mee gehad. In het buitenland vaak nog hele productenlijnen op de gezet omdat ik aan de winkeleigenaar vroeg of ik 1 product mocht fotograferen omdat we dat in Nederland niet hebben en mijn vader de smaak graag wou namaken. Liep dan vaak de winkel uit met foto's van 30 producten omdat ik een rondleiding kreeg.
jooproo schreef:Illegaal is het niet, soms wel wat ongemakkelijk.
In de Mediamarkt meerdere malem door de beveiling aangesproken dat het bij hun niet mag. Na uitleg waarvoor ik kwam wel.
In de Etos ooit aangesproken (ik deed er elke week de babymelk). Wat ik zo interessant vond aan de babymelk dat ik elke week foto's kwam maken, dat ze de beelden hadden bekekeken en me elke week terugzagen. Nu kent al het personeel me en zwaai ik vriendelijk als ik binnenkom ervoor op zaterdagmiddag. Laatst kwam ik binnen en zei 1 van hun: goh, we hebben je gemist vorige week![]()
![]()
![]()
De opdrachten zijn de laatste tijd inderdaad een stuk uitgebreider en tijdrovender. Ben dan ook selectief met wat ik doe. Die (online) product checks zijn me teveel werk...
StonedRomy schreef:Tja ze kunnen wel zeggen dat je niet mag vertellen waarvoor je komt, maar in een kleine winkel ga ik niet zoveel foto's ongemerkt kunnen maken. Zeg dan meestal dat iemand iets heel specifieks zoekt en of ik daarvoor wat foto's mag maken. Heb dan niets over de app gezegd, niet veel abnormaler gewinkeld dan ik normaal doe en ik voel me niet ongemakkelijk. Win win situatie.
StonedRomy schreef:Heb het geluk met hele kleine supermarkten die geen lange rekken hebbenen er staat genoeg open om te kunnen selecteren. Ga ook echt niet in de grote AH een frisdrank opdracht doen, zo wanhopig ben ik nu ook weer niet voor 2 euro. Maar 15 euro om een drankje te bestellen in een kroeg of 10 om even te controleren of bij een maaltijd bij een snackbar automatische gevraagd wordt of je wat drinken wilt doe ik graag.
SmartSpotter doe ik inderdaad ook, maar is wat doodser dan roamler naar mijn idee.
Colien schreef:Met mijn laptop had ik hetzelfde probleem. Ik doe het nu met mijn ipad, maak dus foto’s van mijn ipad, dat werkt wel en word gewoon goedgekeurd.
Moet wel bekennen dat ik die opdrachten wel erg groot vind. Ben er elke keer ruim een uur mee bezig, en dan probeer ik nog de opdrachten te zoeken waarbij je van sommige items maar 1 vergelijking hebt.