Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:08

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb 2 echte truien daarvan a €75,- per stuk :o

Ga van de week ook deze maar eens bestellen :+
Welke maat had jij? Ik heb normaal een heren L....

Ik héb naketano en deze..
Niet te vergelijken. Alsof je een panty van 20 denier in handen hebt terwijl je 40 denier wilde.. :)

Maar goed. Dat kan ook niet anders natuurlijk voor dat geld.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:51

Grainey schreef:
Wij hebben ook naar die gps trackers gekeken, vond het allemaal heel onduidelijk en daarom toch maar in Nederland verder gezocht, dan heb je tenminste een Nederlandse gebruiksaanwijzing en heb je ook nog iemand waar je vragen kunt stellen als het allemaal niet lukt. We hebben echter nog niet een aangeschaft, hond heeft leven verbeterd toen wij begonnen te zoeken :+ , volgens mij had hij in de gaten waar we mee bezig waren. :?

Ahahah Oke! Duidelijk. Ik twijfel ook nog een beetje.
Onze kat heeft laatst blaas gruis gehad en is toen onder de heg van de buren gekropen. Na uren zoeken hebben we hem in shock gevonden. Hij had het maar net overleefd. Elke keer als die nu lang weg is denk ik oh hij is verstopt! Dus vandaar dat ik nadacht over die gps tracker.

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:45

Mijn angst was een Chinese gebruiksaanwijzing, of een door Google vertaalde gebruiksaanwijzing in het steenkool Engels. Heb verder geen verstand van die gps trackers, dus de gebruiksaanwijzing moet wel duidelijk zijn.
Zijn trouwens best grote dingen om bij een poes aan het bandje te hangen vind ik, bij onze hond kwam plotseling het jachtinstinct boven en ging hij op muisjesjacht, raar beest.

Ze staan trouwens ook wel op marktplaats, wel even duurder dan op alie en soms zo te zien ook precies dezelfde, maar wel met Nederlandse gebruiksaanwijzing.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:53

Als je er eentje wilt kopen om gewoon te kijken hoe het werkt en of het wat voor jou is kan ik je Ali aanraden, maar als je echt afhankelijk bent van de werkzaamheid ervan (hond die echt vaak ineens weg is of een kat die bij anderen snoept bv) zou ik het geld investeren in een goede tracker waarvan je weet dat hij werkt en waarbij je aan de bel kan trekken als hij niet naar behoren werkt. Ali is leuk en goedkoop maar sommige dingen werken gewoon simpelweg niet en het zou natuurlijk rot zijn als je hond hem ineens smeert en je tracker heeft maar een bereik van 20 meter ofzo.

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:18

Gaat goed hier met Ali.
4 pakjes binnen deze week.
2 begin van de week voor de verjaardag van mn dochter. Van peppa pig. Tegelijk besteld en ook samen binnen.
2sets vorkjes besteld, eind deze week binnen, zelfde verhaal als bovenstaande.
Allebei binnen een maand in huis.
Nu nog in afwachting van 2 pakjes maar die heb ik vorige week besteld dus die verwacht ik eerst nog niet.

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:26

Ben ook aliexpress verslaafd geworden! Niet zo zeer om het kopen, maar om mijn winkelwagen vol te gooien met leuke spullen, en vervolgens er niks mee doen en af te sluiten :P

Heb paar weken terug wel wat spullen gekocht en alles is netjes binnen gekomen, binnen een mooie tijd!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:53

CarinaR schreef:
Gaat goed hier met Ali.
4 pakjes binnen deze week.
2 begin van de week voor de verjaardag van mn dochter. Van peppa pig. Tegelijk besteld en ook samen binnen.
2sets vorkjes besteld, eind deze week binnen, zelfde verhaal als bovenstaande.
Allebei binnen een maand in huis.
Nu nog in afwachting van 2 pakjes maar die heb ik vorige week besteld dus die verwacht ik eerst nog niet.


Je beseft dat licentie spul zoals peppa pig op Ali vrijwel altijd namaak is? En als de douane dat er toevallig uitpikt ze het controleren en de vertegenwoordiger van de belanghebbende je een 'schikkingsvoorstel' zal doen van ee paar honderd euro?

Ik kijk er zelf echt enorm mee uit tegenwoordig. Maar heb laatst nog mazzel gehad. Had bepaalde telefoonhoesjes besteld voor de S6. Blijkt er bij aankomst Samsung op te staan! Had ik dat geweten zou ik het risico niet genomen hebben natuurlijk dus ben blij dat het goed gegaan is!

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:40

Nee dat wist ik niet

lor1_1984

Berichten: 12078
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:42

Daarbij is vrijwel alles met een merk of 'merk' afbeelding (denk aan minions, ninjago etc) namaak en namaak mag niet besproken worden op bokt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:36

Super irritant. Ik had kettinghangers besteld, van die hangers waar je dan zelf bedeltjes (of plukjes haar, of wat dan ook) in kan doen. 6 stuks besteld maar in 2 orders opgesplitst (in eerste instantie twijfelde ik, vandaar dat het twee orders zijn geworden). Afijn, inmiddels nog steeds niet aangekomen, buyers protection was al verlengd, en iedere keer maar 'wait my friend, wait my friend'. Ja op een gegeven moment ben ik het zat en heb dus een dispute geopend, ik ga die kettingen niet meer in huis krijgen dus ik wil m'n geld terug.
Krijg ik alleen een tegenvoorstel, geen refund, en ze sturen het opnieuw op. Ja doei, kan ik weer wachten voor iets wat niet aankomt en ik ben m'n geld kwijt _O- Staat er gekke henkie op m'n voorhoofd?

Nu dus maar wachten tot aliexpress gaat beoordelen, want de verkoper roeptoetert alleen maar 'we arranged refund for you, please close dispute' maar ik zie nergens een refund, dus dat is onzin natuurlijk. Die wil gewoon dat ik 'm sluit zodat ie z'n geld krijgt. Dikke doei.

T stomme is, alle steentjes om in die kettingen te doen heb ik al, dus nu zit ik met allerlei steentjes en nergens voor te gebruiken natuurlijk nu :')

eclair98

Berichten: 11607
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:07

Portomonnee is binnen!


Afbeelding

Afbeelding

Edit; al kapot op de naad :( geschil geopend.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:33


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:28

Die zijn leuk! Alleen jammer van het lak gedeelte daar ben ik niet zo van haha

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:30

Mossel schreef:
Die zijn leuk! Alleen jammer van het lak gedeelte daar ben ik niet zo van haha

Ik heb de 3e van rechts, bovenste rijtje :D Dat lak gedeelte vond ik ook niet je van het :')

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:35

Letsdunit schreef:
Deze trui net binnen, heb de grootste maat genomen en hij zit lekker ruim. Heb normaal 42/44
Heerlijk warm, echt een woontrui.
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/Ij6nYzeQ

Briljant! Ik heb deze op mijn verlanglijstje staan. Heb je echt de grootste maat besteld? Had het iets kleiner gekund? Ik ga hem ook maar bestellen dan...

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:00

Nou het grappige is ik heb idd de grootste maat besteld en vind hem ruim, heb normaal maat 44/XL maar een kennis van mij heeft hem ook even gepast en vond deze maat ook prima en zij is denk ik een M/L normaal. Het blijft lastig :)

Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:48


eclair98

Berichten: 11607
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:41

Is er iemand die via de pb mee wil kijken met mijn dispute?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:41

eclair98 schreef:
Is er iemand die via de pb mee wil kijken met mijn dispute?


Kom maar hoor! Moet zo wel kleine naar bed hijsen dus kan zijn dat ik wat later antwoord :+

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:24


RashjaShanti

Berichten: 180
Geregistreerd: 08-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:49

Ik heb vanochtend voor het eerst wat besteld! Een stel onderbroeken die er mooi uitzagen! Ben benieuwd.

Nu zat ik net even rond te kijken op Ali, en zag ik allerlei leuke kettinkjes etc.
Ik vind het altijd superleuk om iedereen voor/met kerst gewoon iets kleins te geven.
Om mensen blij te maken. *\o/*

Alleen nou vraag ik me af of die kettinkjes nog op tijd binnen zullen zijn als ik ze bestel, omdat kerst over minder dan 12 weken is.. Wat is verstandig? Wel of niet proberen?

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:58

Ik zou het er op wagen, als ze niet op tijd zijn dan geef je ze gewoon met de verjaardag als extra.

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:01

Ik heb vorig jaar pas 1ste week december besteld. En netjes alles binnen voor de kerst!

RashjaShanti

Berichten: 180
Geregistreerd: 08-06-13

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:17

Okee super bedankt voor de snelle reactie! Ga ik het proberen!

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:20

Je kan bij de verzendmethodes ook andere verzendmethoden kiezen. Sommigen zijn heel duur (fedex). Daar staat dan ook een tijdsindicatie bij. Geeft geen garanties maar is soms wel prettig.

Ik heb nu bij m'n nieuwe bestelling betaald voor de verzending en dan schijnt het er binnen 15 dagen te zijn. Gaan 't meemaken :') anders krijg je dat geld volgens mij toch weer terug :)