Jhee allebei de trainings paarden al iets over de helft klaar! Gaat lekker! Ben echt benieuwd naar de fok upgrade door alle hints haha
Marcella
Geplaatst: 11-06-16 03:05
Snap niks van de hints, maar zal wel blond zijn zie het wel anders als het zover is.
Roosje01
Geplaatst: 11-06-16 04:47
Iemand nog interesse in 1 of 2 adam en eva kruisingen hengsten met dubbel fjord gen? Wil minder paarden hebben dus ze mogen weg tegen elk aannemelijk bod.
En ze staan al op stal en heb ze gelijk tuig gegeven kunnen ze zo snel mogelijk mee in de training.
Roosje01
Geplaatst: 11-06-16 05:04
Denk dat ik langzaam aan haflingers ook eruit gooi misschien hou ik nog een hengst en 2 merries. Wil iedergeval minder paarden op stal en wil meer shetjes fokken en misschien paints als ik er een of 2 kan bemachtigen. Bah hengst die al kreupel was ook nog droes fijn wil hem terug hij moet de wei op baby's maken. Ga me bed in was een lange nacht op week
Marcella
Geplaatst: 11-06-16 05:13
Denk dat ik de Paints maar laat schieten heb genoeg andere paarden.
Trusten.
luxje
Geplaatst: 11-06-16 08:56
Marcella schreef:
Snap niks van de hints, maar zal wel blond zijn zie het wel anders als het zover is.
Zal met kleurgenetica te maken hebben.. Weet je nog van biologie, dominant en recessief? Blauwe ogen zijn recessief, je moet 2 blauwe genen hebben om blauwe ogen te krijgen: bb Bruine ogen zijn dominant, je hebt maar 1 gen nodig om bruine ogen te hebben, maar het kunnen er ook 2 zijn, dat weet je niet, mensen met bruine ogen hebben dus: Bb of BB Zowel moeder als vader geven 1 gen aan hun kind, een ouderpaar waarvan er 1 blauwe ogen en 1 bruine ogen heeft, kan dus de volgende genenparen aan hun kind geven: Bb bb bB (blauw geeft altijd de b door, bruin de b (kind krijgt blauwe ogen) of de B (kind krijgt bruine ogen) En zo dus ook met paarden, bruin, vos, zwart, schimmel dan nog de verdunningen en de bontfactoren etc Ws kun je op kleur gaan fokken ipv dat het een complete gok is wat er geboren gaat worden..., kwestie van de genen uitpluizen
Marcella
Geplaatst: 11-06-16 09:06
Help......ben de weg kwijt biologie ging bij mij niet zo ver.
Broertje blauwe ogen en ex-vriendin bruine ogen. Zoontje heeft 1 blauwe en 1 bruin oog.