Horse Reality No3, we gaan maar door!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:24

Hanafubuki schreef:
Het is hopelijk wel een aanrader om eerst voor een opleiding te gaan? Heb er op de beta toen niet voor gekozen en nooit het geld meer bij elkaar gehad dat se economie niet heel goed liep _O-

Persoonlijk ga ik de kat uit de boom kijken. De gemiddelde opleiding kost 125.000 ongeveer en daarna heb je ook nog startkapitaal nodig om te beginnen (ik weet niet hoe veel dat is). Ik denk dat je dan echt behoorlijk wat klanten moet hebben wil je dat geld er ooit uit krijgen.

Bovendien zijn de baantjes ook alleen maar effectief als het bijvoorbeeld nodig is om je paard te vaccineren of te bekappen, anders heb je natuurlijk helemaal geen klanten. En op dit moment is dat nog niet zo.

Dus ik ben benieuwd, of het uiteindelijk rendabel is!

PeerAppel

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:28

Ik vind het inderdaad ook net een beta 2.0, dus ben heel blij dat ik er geen geld in heb gestoken en ga dat zeker ook nog niet doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:37

Ik zal wel een compleet andere definitie van beta hebben.

Grappig ook die oordelen zonder dat er gespeeld wordt. Terwijl de spelende mensen overwegend enthousiast zijn.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:59

Ik vind dat er anders nog best wat gebeurd is hoor. Ook als ik kijk naar hoeveel bugs er gister zijn gefixt vind ik dat Deloryan echt heel hard eraan werkt. Je kan nog zo veel willen doen maar als de tijd dat gewoon niet toelaat dan lukt het niet en zal je toch keuzes moeten maken wat je dan als eerste gaat aanpakken, en daarbij kan je nooit iedereen tevreden stellen.
Ik vind het zelf wel jammer dat ik heen ea heb, maar had helaas geen geld daarvoor.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 11:14

Dan zal het wel aan mij liggen :p ben blij dat het spel weer terug is, er is wat vooruitgang, en natuurlijk moet men compromis sluiten her en der, maar als je een officiële start belooft en hier geld voor vraagt, ben ik van mening dat je gewoon moet zorgen dat alles ook inderdaad af is zodat het spel, op het minst op het nivo van economie, gewoon goed werkt (iets wat ruim een half jaar geleden al af zou zijn, zie baantjes) en er een spel gids is. Red je dat niet wees dan mans genoeg om te zeggen joh, niet gelukt, we hebben nog een week nodig, of er komt een vorm van in-game compensatie. En natuurlijk gebeurt er veel op de achtergrond, dat begrijp ik ook wel, maar dat is nog steeds geen excuus om een half af semibeta spel online te laten gaan onder het mom van, dit is al wat we zo konden regelen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:50

Ik ben het wel met Xyris eens. Er is weinig zichtbaar veranderd. Wellicht is er inderdaad veel achter de schermen veranderd, maar ik heb daar verder niets over gelezen. Uiteindelijk speel ik het spel en heb ik niet zo heel erg veel aan alles wat er achter de schermen gebeurt. Ik had gewoon gehoopt dat er echt een zichtbare vooruitgang zou zijn en in mijn ogen ontbreekt die, helaas.

Ja, ik vind het spel leuk en ja, ik blijf het ook spelen. Maar ik denk wel dat velen van ons na zo'n grote Kickstarter actie, grootse aankondigingen voor het openen van het officiële spel en een maand sluiting wat meer hadden verwacht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:01

Maar wat hadden jullie zichtbaar veranderd willen zien? Geloof niet dat dat echt mogelijk is.
Als ik zie dat ze de scores en dergelijke allemaal hebben verbeterd (de werking ervan binnen wedstrijden etc.), en als ik zie hoe het draaide op de beta de laatste weken... Dan denk ik dat er echt heel wat code aangepast moest worden voordat het naar behoren kon draaien. Ik begrijp dat dat belangrijker is dan de baantjes. Die ook gewoon gaan werken binnen anderhalve maand. Ik weet niet meer wat Deloryan heeft gezegd. Zo in de war met de tijd. :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:56

Baantjes, omdat die met de vorige update al werkend zouden zijn.
Ik snap best dat er onwijs veel werk in de codes zit, maar beloof dan ook gewoon niks.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 19:20

Op zichzelf is het niet erg dat het één en ander niet af is. De baantjes bijvoorbeeld kan je toch nog niet doen totdat men de opleidingen heeft doorlopen maar het gaat om het principe. Er worden inderdaad dingen beloofd, er wordt geld voor gevraagd, véél geld, de updates waren veelbelovend, maar, of er nou veel is gebeurd of niet op de achtergrond: Ga niet roepen dat 'alles' af is bij de 'officiële' opening omdat er geld beschikbaar is van trouwe spelers die flink hebben lopen doneren. Je hebt als bedrijf gewoon de verantwoording om je klant (want dat ben je in feite als je betaald voor iets) tevreden te stellen. Dat hoeft niet per se met 1 op 1 resultaat, dat kan ook door te zeggen joh, we hebben het niet gered, we stellen de lancering een weekje uit voor iederen of, we compenseren de getroffen spelers.

- Dus: Doe geen beloftes die je niet na kan komen. Natuurlijk heeft ze de beste bedoelingen, maar als bedrijf zijnde heb je je gewoon aan je woord te houden om serieus genomen te worden. Ik kan in mijn restaurant toch ook niet zeggen dat mensen hun tosti maar zelf even moeten maken?

- Het spel dient educatief te zijn. Nu is de Engelse wiki wel af, maar de Nederlandse nog verre van. Hoe moet het spel dan educatief zijn? Nieuwelingen in de genetica bijvoorbeeld gaan er echt geen donder van snappen hoor. Om maar over de spelgids te zwijgen: Die is er gewoon niet terwijl er door bokkers wel aan gewerkt is (aan de genetica vertalingen trouwens ook). Er is gewoon niks, of slechts een hele beknopte uitleg.

- De baantjes zijn ruim een half jaar geleden al beloofd. Of dit nu nog 1,5 week of 1,5 maand gaat duren voor het werkt: Het moet de basis zijn van de economie, die dus wederom ontbreekt. En al duurt het doen van een opleiding 1,5 maand en komen die baantjes dus op tijd, je kan mij niet vertellen dat het systeem dan door- en door getest is, laat staan dat er uitgebreid gekeken is of de balans wel klopt en de hele economie niet overhoop gooit.
Als gevolg van het feit dat de baantjes niet af zijn, werken zaken bij de dierenarts ook niet, ja, ze werken wel (de knopjes), maar de opties die eerder niet werkten werken nu nog steeds niet. Eten e.d. kan je kopen, maar ook die doen niks }:0 je hoeft dus helemaal niks te kopen, wat betekend dat de spelers die nu beginnen en volgende week, een enorme voorsprong hebben (financieel) op spelers die later komen spelen en wél alles van het begin af aan moeten betalen. Daar gaat je economiebalans alweer.

En natuurlijk, natuurlijk is wat er achter de schermen gebeurt ook heel erg belangrijk om het spel vloeiend te laten verlopen nu en in de toekomst, de snelheid is nog steeds goed, een aantal bugs zijn er uit (andere ouden zitten/zaten er weer in zoals dubbele rente maar die worden snel opgelost) en ja, andere bugs worden erg snel opgepakt. Er zijn nu ook zadels, hoofdstellen, dekjes en halsters beschikbaar, die elk een bonus geven (eerste 3 bij wedstrijden en laatste bij keuringen). Maar hoeveel staat er niet bij, er staat niet eens bij dát het een bonus geeft en je kan alles ook zonder doen. Nagenoeg overal staat dezelfde tekst bij en het is niet echt duidelijk wat je moet kopen waarom. Ook is het meeste nog niet vertaald naar het Nederlands en heeft de map ineens Engelse teksten ipv de Nederlandse zoals voorheen.

Lang verhaal kort: Ik doe nu precies hetzelfde als voorheen: Paarden fokken, paarden vangen, paarden kopen en verkopen, paarden trainen, keuren en soms een wedstrijdje en dat is het. Want meer kan je gewoon nog niet doen. Nou heb ik het voordeel van wat extra DP's die ik heb aangekocht, maar verder was het gewoon echt zonde van mijn geld want de voordelen die komen met de early acces bestaan voornamelijk uit irritaties over alles wat er niet veranderd is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:46

Stop dan met spelen als het je zo irriteert. Niemand dwingt je. Je wist dat het een 'gok' was om aan zoiets geld uit te geven, je hebt zelfs met het spel gewerkt en je wist van te voren dat beloofde deadlines niet altijd op tijd worden gehaald. Vind 't wel erg makkelijk om daar nu zo lekker op bokt over te gaan lopen zeuren, zeg het dan direct tegen Deloryan zelf. Vind de toon hier al een tijd erg negatief, hebben jullie nou allemaal nog nooit met een opstartend bedrijf/spel/whatever gewerkt?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:28

Jeetje zeg. Wat kan iedereen toch zeiken. Even bot gezegd.
Jullie kunnen zo hard roepen, maar doenhet maar even. Ik weet toevallig achter de schermen hoe hard er gewerkt is. Deloryan werkt op dit moment fulltime aan de site en dan zo gaan lopen zeuren. Ik heb liever dat alles er nog niet op staat en goed getest is dan dat het er nu op komt en nog niet volledig werkt.
Als je dit niet zint dan speel je toch lekker niet?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:08

Mee eens met Piekosjj en Manadis.

Kijk, als het een bedrijf was geweest van 20 man die meerdere spellen hadden uitgebracht zou ik ook meer verwachten. Maar voor Deloryan is het de eerste keer dat ze zo'n spel bouwt, en dan kan je nou eenmaal niet altijd alles even goed inschatten. Bovendien is er echt niet bizar veel geld opgehaald als je nagaat hoeveel uren werk zoiets kost.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:23

Ik denk dat veel mensen vergeten dat het hier uiteindelijk wel om een bedrijf gaat. Als een restaurant een grote heropening aankondigt, klanten daar geld voor inleggen en dan alleen een ander kleurtje op de muur heeft zitten, dan valt dat ook tegen. Jij weet echter bijvoorbeeld niet dat er geïnvesteerd is in gezonder en duurzamer voedsel.

Zet zo'n restaurant dat op zijn kaart en wordt het allemaal verteld aan de klanten die er geld in hebben gestoken, dan is het een ander verhaal.

Voor mij mist er wederom een stuk communicatie omtrent de zaken die achter schermen zijn gebeurd.

Ik denk overigens dat er meerdere mensen, inclusief ikzelf, dit al vaker op een milde manier hebben proberen uit te leggen aan Deloryan, maar dat zij er niet echt voor open staat.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:45

Ik speel nog steeds omdat ik het spel in essentie een heel goed idee en concept vind. Ik heb inderdaad meegeholpen met het spel, namelijk: Alle genetica vertaald en uitgebreid. Heb aangeboden dit op de wiki te zetten, aangeboden te helpen met art en zo nog meer zaken. Alleen de wiki heb ik actief gedaan, je hebt het hier over ongeveer 200 uur aan werk dat een jaar geleden af was. Ik zie nog steeds niks van mijn werk op de wiki. Das dan weer de andere kant van het verhaal. Zelfde geldt voor de spelgids van NadjaNadja, deze is dan wel niet af, maar wederom ook niks mee gedaan. Het is een kwestie van controleren op eventuele fouten, kopiëren en plakken, letterlijk. Ja, dat vind ik wel wat krom ja. Ik heb gelukkig inmiddels mijn artikelen ergens anders in kunnen zetten zodat het geen weggegooide tijd is en mensen extern van HR geïnformeerd konden worden, maar vraag het dan niet en verander niet van gedachten omdat ik graag wil weten wat ik met mijn artikelen moet of kan.
Goed, nu mogen jullie nogmaals oordelen.

Nogmaals, natuurlijk is het haar eerste keer, ik heb al die tijd goed contact gehad met Deloryan, ik heb geprobeerd te helpen op een positieve opbouwende manier, sommige elementen hiervan zijn terug te vinden in het spel, anderen weer niet, dat is allemaal prima, het is mijn spel niet. Maar mijn punt is gewoon dat er voor het oog weinig tot niks veranderd lijkt te zijn terwijl er toch sprake is van een flink bedrag dat er door iedereen in geïnvesteerd is. Maak dan op zijn minst, zoals NadjaNadja zegt, een duidelijk overzicht voor je de boel lanceert. Probeer zoveel mogelijk zichtbaar in het spel te zetten wat relatief weinig tijd kost. Ga niet 'alleen maar' achter de schermen werken en als je dat wel doet, zeg dan inderdaad wat er precies gedaan is zodat er begrip ontstaat. Ik mis dat stukje informatie echt en ik blijf erbij dat bij een officiele lancering de economie, de spelgids en de informatie compleet moet zijn. Dat is gewoon de basis. Een paard met 3 benen kan nog zo'n mooi paard zijn maar functioneel is het niet.

Wbt het opstarten van bedrijven: Ik ben momenteel met nr.3 bezig. 1 en 2 zijn al 10+ jaar succesvol, dus ik weet wat er bij komt kijken, ik weet ook wat het inhoudt om een eigen bedrijf te hebben en wat de verwachtingen van klanten zijn, dus mijn adviezen destijds (en mijn meningen nu) komen niet uit de lucht vallen.

Ik begrijp heel goed dat jullie Deloryan in verdediging nemen, ze is begaan met iedereen, heeft veel contact met de spelers (de CEO is geen logo op een pagina), alleen maar lof daarvoor. Daarnaast doet ze het coderen in haar eentje terwijl ze, zoals ze zelf zegt, absoluut geen professional is. Ik doe het haar niet na, daar hebben jullie gelijk in, de argumenten die ik dan ook aankaart zijn absoluut niet naar haar in persoon gericht, die zijn enkel gericht op de manier van prioriteiten stellen binnen haar bedrijf. Ik zet er mijn vraagtekens bij. Hopelijk zit het alleen in haar communicatie en handigheid naar haar 'klanten' en komt er nog een grote ommezwaai simpelweg omdat ze de tijd verkeerd had ingeschat, ik hoop het, maar ik blijf erbij, het had anders aangepakt moeten worden.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:14

Kan het niet beter verwoorden! _O_

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 05:56

Ik ben het ook met je eens Xyris. Het is een heel interessant concept, maar ik vrees dat Deloryan teveel hooi op haar vork neemt. Ik zie liever nieuwe of werkzame functies die nu al in het spel zitten (zoals de baantjes) dan dat er telkens nieuwe rassen bijkomen en er weinig aan het spel zelf verandert.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:14

Ben het eens met Iris en Retjethorse. Al die rassen, leuk, maar vind de basis veel belangrijker. Ze had veel langer de beta aan mogen houden van mij of desnoods het beta 2.0 noemen. Dan waren de verwachtingen ook lager geweest.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:16

Ik heb in ieder geval nog geen spijt van donatie.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 12:12

@ Marcella, Van spijt spreek ik ook niet, ben blij met mijn voorsprong en de extra DP's, maar ik ben wel teleurgesteld in de prioriteiten die zijn gesteld.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:20

Had eigenlijk niet anders verwacht. Maar heb er alle vertrouwen erin. En zolang je opleiding niet af heb maakt het ook niet uit.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:39

Wat waren de bèta rewards weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:41

Afbeelding

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:50

Marcella schreef:
Had eigenlijk niet anders verwacht. Maar heb er alle vertrouwen erin. En zolang je opleiding niet af heb maakt het ook niet uit.

Kan niet eens een opleiding betalen _O-

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:55

Dankjewel! Ik weet nog niet goed wat doen. Wou op de .com gaan spelen nu i.p.v. op de .nl, maar dan heb die rewards dus niet. Op zich heb ik maar 335 dagen gespeeld, dus ook niet super lang tegenover andere. Maar dat zijn toch nog 10 DP...

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:28

SW1 Welsh :D Welliswaar schimmel, maar wel erg leukAfbeelding