Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:27

Ik ben druk bezig om een ernstig database probleem op te lossen. Er zijn een aantal tabellen corrupt geraakt...

Uit FB haal ik niet heel veel verkeer, nu ben ik er ook niet consequent in. Veruit het meeste verkeer komt direct en vanuit Google.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:08

Woehoe, ik heb de paginas gevonden. Dankjewel hiervoor! Ik zal is gaan kijken wat ik er mee kan!

Vandaag heb ik een nieuwe blog online gegooid. We zullen zien wat het na mijn blog van woensdag zal gaan doen...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:19

miszeva schreef:
Ik ben al weer drie weken in Peru! En zit nu in Colombia. Kijk je mee naar mijn derde week in Peru
Ik vind jouw blog echt zó gaaf! Kan er bijna bij wegdromen hoe het zal zijn om ook zo op reis te kunnen. Al mag ik niet klagen want ga dit jaar drie keer op reis :o Heb alleen momenteel niet de 'puf' om erover te bloggen, en ben heeeeel hard op zoek om juist die motivatie weer terug te vinden. (Bloglink in profiel).
Dus ik zal heel af en toe blijven voorbij komen in dit topic :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:42

Ik heb ook heel wat fb groepen waar je je link mag spammen, werkt hier prima. Ik doe het wel consequent en heb de meldingen gewoon uit staan op mijn timeline. ;)

Ik heb trouwens mijn eerste samenwerking online gezet vandaag :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:47

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:42

Even een vraagje. Ik wil graag mijn posts delen via bloglovin maar hoe kan ik dat doen? Kan namelijk nergens een knopje vinden dat ik mijn blog kan delen :)

Mooi verwoord Yasmine! En goed geschreven zeg!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:55

Vandaag weer twee foto's op mijn blog: Optimistic

Ik krijg niet veel verkeer via de blogger groepen op FB trouwens als paardenblogger. Maar marketing is soms ook een kwestie van doorzetten en telkens opnieuw onder de aandacht brengen. Ik denk dat mijn eigen FB pagina met bijna 1600 volgers het beste werkt. Vooral als mensen het delen. <<) (eindelijk kan ik deze grappige smilie eens gebuiken)
Laatst bijgewerkt door HippoLogic op 29-01-16 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:00

_O-
Hoe kom je aan al die volgers joh :P Ik heb er net 300 :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:28

Gewoon beginnen en iedereens pagina liken. Dan een persoonlijk berichtje erachter aan of ze je terug willen liken. Op een gegeven moment groeit het organisch. Wat is jouw FB ik wil je best liken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:43

Dat is opzich wel een goeie. Maar ik wil mijn FB altijd wel een beetje voor mijn vrienden houden en niet voor publiek :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:52

Ik vind het persoonlijk altijd een beetje irritant als mensen gaan vragen of je hun pagina terug wil liken, maar dat ben ik :+ Ik volg je wel als ik je blog/pagina leuk vind... als mensen er op zo'n manier om vragen werkt dat bij mij eerder averechts :P Ben gewoon niet zo van het 'zieltjes winnen' denk ik! Natuurlijk is het leuk als mensen je volgen hoor, daar niet van.

Erg weinig tijd dus ik heb niet alles meer bijgelezen maar ik doe m'n best om af en toe een blogpost te lezen, heb zelf helaas ook minder tijd om dingen te plaatsen dus af en toe wat foto's maar niet echt wat bijzonders verder. Heb wel wat grote projecten gepland staan maar die kosten erg veel tijd, en laat dat dus net het probleem zijn :')

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:13

Yasmine schreef:
Ik heb ook weer eens iets geschreven:

Hé, jij daar, met je white privilege

Even een kort berichtje van mijn kant, ik zit even in de meelees modus, beetje druk om topic goed bij te houden.

Maar echt een heel sterk artikel! complimenten!

Heb ook even het nummer opgezocht en tussendoor een aantal keren op pauze moeten zetten om te laten bezinken.
Ik ben wel een echte rap liefhebber, ik kan dit nummer echt waarderen. Veel inhoud en stof tot nadenken. :j

Ik post tegenwoordig mijn vlogs ook niet meer op facebook, de meeste volgers komen gewoon via facebook. Maar eerst gebruikte ik youtube juist om op facebook te delen, als ik ergens een leuke wedstrijd had gehad dan deelde ik dat op facebook. Nu is het een beetje een mix. Als ik binnenkort weer op wedstrijd ga en daar een video van maak dan vind ik het wel leuk om op facebook te delen, maar al die vlogs hoeven van mij niet zo.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:18

Maureen95 schreef:
Dat is opzich wel een goeie. Maar ik wil mijn FB altijd wel een beetje voor mijn vrienden houden en niet voor publiek :)

Daarom heb ik er twee. ;) Een pagina is tegenwoordig ook behoorlijk gescheiden van je prive facebook account.

Fenrir schreef:
Ik vind het persoonlijk altijd een beetje irritant als mensen gaan vragen of je hun pagina terug wil liken, maar dat ben ik :+ Ik volg je wel als ik je blog/pagina leuk vind... als mensen er op zo'n manier om vragen werkt dat bij mij eerder averechts :P Ben gewoon niet zo van het 'zieltjes winnen' denk ik! Natuurlijk is het leuk als mensen je volgen hoor, daar niet van.

Ik was het helemaal met je eens. Zo dacht ik er vroeger ook over. Ik vond het echt vreselijk 'met mezelf te leuren'. Dus deed ik dat niet. Ik kan uit ervaring vertellen 'goede wijn behoeft geen krans' werkt niet zo op sociale media. Mensen moeten je wel kunnen vinden en als je het ze zelf niet vertelt, hoe moeten ze dan van je horen?
Nu denk ik: het ligt eraan hoe je het vraagt. Als het klinkt als een verzoek en niet als 'voorwaarde' of zelfs dat je het 'eist' ligt het weer anders. En het werkt. Meestal wel. Want iedereen die het leuk of belangrijk vindt om likes te krijgen (het heeft voordelen om veel likes te hebben) snapt dat.

Als mensen je eenmaal kennen krijg je ook 'organische groei' maar in het begin is het, net als een kiemplantje, soms nodig het proces een duwtje in de goede richting te geven.

Als iemand mijn op mijn blog (via WP) een like geeft of een comment schrijft, neem ik altijd de tijd om te antwoorden, of hun blog te bezoeken en eventueel een reactie te geven. Gewoon, als blijk van waardering dat iemand de tijd heeft vrijgemaakt uit zijn/haar dag om even een reactie achter te laten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:44

Mensen moeten je idd kunnen vinden maar op een gegeven moment gaat dat balletje wel rollen denk ik (zonder te vragen bedoel ik dan), mits je content leuk/interessant genoeg is. Links posten vind ik wat anders bijv. maar ik zou niet snel vragen of mensen me terug willen volgen als ik hen volg. Daar heb ik gewoon echt niks mee. Ik volg zelf dan ook geen mensen die mij dat vragen (tenzij ik hun blog ook echt gewoon leuk vind).
Ik hoop dat mensen me volgen als ze het leuk vinden, gewoon uit zichzelf.
Maar goed misschien heb ik gewoon 'geluk' gehad en makkelijk praten, heb nu +26.000 volgers, wat eigenlijk gewoon zo gegroeid is, dat had ik van tevoren ook niet aan zien komen. Begon meer als een lolletje en toen liep het een beetje uit de hand, zegmaar. :7

Overigens vind ik jouw blog wel heel interessant HippoLogic, dus die lees ik graag :D

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 07:36

Rosanna1990 schreef:
jameyskatje, dat is altijd leuk, ineens zoveel volgers erbij, is denk ik ook een mooie promotie voor je website :)

Ik heb weer een blog online gezet, dit keer over de aankomende paardenevenementen.
http://horsechick.nl

Erg mooie blog, fijne layout en leuk geschreven! :j
En handig, dat overzicht van evenementen. Doe je dit per kwartaal? Ik zou het ook best handig vinden om alvast de rest van het jaar te zien. En de locatie erbij voordat je op de link voor meer informatie klikt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 07:40

Ziet er inderdaad goed uit!
Ik ben ook benieuwd wat jullie vinden. Want ik heb de sidebar van mijn website iets aangepast. Is het zo een goede volgorde?
www.maureenstegeman.nl

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 07:58

happypaardje schreef:
Leuke post Anna_Dani, ik wist eigenlijk nooit zo goed wat klassieke dressuur inhield, maar het heeft dus best wel veel overlap met natural horsemanship, wat ik hier zo uit haal, klopt dat?

En ik ben zelf ook weer onder mijn steen vandaan gekropen en eindelijk weer wat geschreven. Iemand zin in heerlijke, knapperige, spicy granola? :)
Home-Made Granola Recipe

Dankjewel, het heeft inderdaad veel overlap met NH.

Deel 2 staat nu ook online: Klassiek longeren
En gisteren heb ik nog een Cowgirl Set geplaatst.

Ik heb de Granola post openstaan, maar kan zo snel de auteur niet vinden om te quoten: ik twijfel altijd zo om granola te maken, maar ik ben om! :9

Maureen95 schreef:
Even een vraagje. Ik wil graag mijn posts delen via bloglovin maar hoe kan ik dat doen? Kan namelijk nergens een knopje vinden dat ik mijn blog kan delen :)

Die zocht ik ook al, maar erg onduidelijke site.

HippoLogic schreef:
Gewoon beginnen en iedereens pagina liken. Dan een persoonlijk berichtje erachter aan of ze je terug willen liken. Op een gegeven moment groeit het organisch. Wat is jouw FB ik wil je best liken.

Maar jij liked dus ook 1600 pagina's dan? Of verwijder je je like weer?

Facebook doet inderdaad niet zoveel. Op insta heb ik momenteel 500+ volgers, op FB pas 25 haha. En dat terwijl ik liever Facebook gebruik dan instagram. Mijn traffic komt voornamelijk van bokt af (thaaannnkks! _/-\o_ )

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:02

Ik gebruik juist weer twitter :P heb daar nu bijna 500 volgers op maar krijg daar niet heeel veel traffic van.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:04

Maureen95 schreef:
Ziet er inderdaad goed uit!
Ik ben ook benieuwd wat jullie vinden. Want ik heb de sidebar van mijn website iets aangepast. Is het zo een goede volgorde?
http://www.maureenstegeman.nl

Zelf zou ik contact en over mij omdraaien.

Wat is precies je doel van je blog? Het lijkt een dagboek, maar er zitten hier en daar ook tips tussen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:10

Ik ben dat nog een beetje aan het uitvinden welk doel mijn blog heeft. Soms heb ik opeens een leuk hersenspinsel die ik op moet schrijven en soms plaats ik ook wat informatiefs. Dus eigenlijk van alles wat haha

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:27

Ik denk dat het goed is om van tevoren een doel te bepalen. Je familie en vrienden vinden het leuk om jouw ontwikkelingen te lezen bijvoorbeeld. Ik, als vreemde, vind het interessanter hoe je een paardendeken past e.d. Het is nu teveel zoeken naar de posts die voor de verschillende lezers van toepassing zijn. Misschien is het een idee om ze te categoriseren, zodat ik "how-to's" aanklik en je familie "bedrijfsuitje gehad" (voorbeeld he).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:27

Anna_Dani schreef:
HippoLogic schreef:

Maar jij liked dus ook 1600 pagina's dan? Of verwijder je je like weer?

Nee niet iedereen die mij een like geeft heeft zelf een pagina. Zoals ik al schreef: in het begin werkt L4L, maar als je boven een bepaalt aantal komt lijkt (liked, haha) het vanzelf te groeien. Het groeit niet heel hard. Deze week heb ik er 32 bijgekregen (organisch).

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:51

Anna_Dani schreef:
happypaardje schreef:
Leuke post Anna_Dani, ik wist eigenlijk nooit zo goed wat klassieke dressuur inhield, maar het heeft dus best wel veel overlap met natural horsemanship, wat ik hier zo uit haal, klopt dat?

En ik ben zelf ook weer onder mijn steen vandaan gekropen en eindelijk weer wat geschreven. Iemand zin in heerlijke, knapperige, spicy granola? :)
Home-Made Granola Recipe

Ik heb de Granola post openstaan, maar kan zo snel de auteur niet vinden om te quoten: ik twijfel altijd zo om granola te maken, maar ik ben om! :9

Haha, thanks, die was van mij. Eetsmakelijk alvast! :D

Maureen95 schreef:

Je kunt je blog aan een bloglovin' account linken, wanneer je dat hebt gedaan worden je nieuwe posts automatisch op bloglovin' gedeeld. Hoe je moet linken staat volgens mij vrij duidelijk op hun website. Mocht het niet lukken, dan moet je maar weer even vragen, dan kijk ik er ook even naar. :)

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:16

En ineens bedacht ik me, waarom geen FB groep met alle paardenblog spams? Ik kan het zo snel niet vinden namelijk...

Et voila! Klik hier!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:26

ik heb de naam van mijn blog veranderd , er wasal een blog met deze naam , en aangezien alle lezers van bokt kwamen spam ik hier en in mijn onderschrift mijn goede link

https://meandmyhorseblog.blogspot.com