Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:26

Weten jullie of alibaba hetzelfde werkt als aliexpress ? Kan je bij alibaba ook met PayPal of Ideal betalen ? En ook kopersbescherming ?

Keet

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:27

Alibaba is het moederbedrijf van aliexpres en is volgens mij meer bedoeld voor partijen en ondernemers
Verder geen ervaring mee

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:28

Alibaba is de groothandel van Ali, volgens mij kan je er alleen in grootverpakking krijgen. Niet zo handig dus als je onder de €22 moet blijven

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:37

Heeft een van jullie ervaringen met honden penningen van Ali?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:44

xSCWx schreef:
Alibaba is de groothandel van Ali, volgens mij kan je er alleen in grootverpakking krijgen. Niet zo handig dus als je onder de €22 moet blijven

Wat ik wil bestellen kost sowieso niet onder de 22 euro .... En minimum order is 1 product ervan, dus dat is wel fijn.
Maar geen idee of ik dan met PayPal kan betalen ?!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:47

Waarschijnlijk alleen met Alipay, hun eigen paypal versie :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:49

Keet schreef:
Waarschijnlijk alleen met Alipay, hun eigen paypal versie :)

Hmmm, niet handig ... Ik heb het begrijf nu zelf een mailtje gestuurd buiten alibaba om. Eerst maar eens afwachten of de verzendkosten niet mega hoog zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:36

daantjuhhh schreef:
[ [url=m/aDwldb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Best brutaal dit! We do not accept negative comments... Nee. Als het gewoon goed en normaal aankomt krijgen ze 5 sterren, maar zo niet... dan ben ik ook eerlijk. Natuurlijk probeer je het eerst op te lossen.

Misschien is dit een taal/cultuur barrière ?

Ik denk eigenlijk dat dit niet op deze manier bedoeld wordt inderdaad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:49

Ik wacht op de 10 dagen na verzending. Dan gaat de dispute open. Goed besteld, zonderglazen opsterkte geleverd. Ze vragen al3 dagen om een foto om het probleem duidelijk te maken en of ik het wil accepteren wegens gezin te onderhouden. Nee. Doedit bij 10 personen en je hebt een maandsalaris winst. 10 euro is voor ons immers ook gewoon geld. Ben benieuwd of ikmijn geld terug gakrijgen.

De macrolenzen voor de camera waren goed. Die krijgen 5 sterren.

Ik denk verder dat die 5* vraag echt zo bedoeld is. Misschien welmeer van als je tevreden bentgeef ons 5*, maar ze willen weldegelijk een goede beoordeling. Krijgen zebij mij indien geleverd wat beloofd. Dus meestalwel. Verder leesik de messages vaak niet. Zo slecht vertaald dat het irritant is.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:22

Germie, heb je de verkoper ook een berichtje gestuurd voordat je een dispute hebt geopend?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:24

PeerAppel schreef:
Germie, heb je de verkoper ook een berichtje gestuurd voordat je een dispute hebt geopend?

Ja, ik had vanmorgen weer een berichtje of ik het alsjeblieft wilde houden. NEE, ik kan er niets mee, ik wil gewoon een masker op sterkte zoals besteld. Dus heb direct een onvriendelijke dispute geopend en gezegd dat ik het al 5 dagen gewoon probeer op te lossen, maar dat ik dus nu alleen nog maar het volledige bedrag terug wil.
Ik heb echt eerst 5 dagen heen en weer berichten gestuurd waarbij er geen enkele sorry of whatever gekomen is, alleen van accepteer het alsjeblieft want ik moet ook een gezin onderhouden, enz. En of ik foto's wilde maken. Ja, en een masker op sterkte heb ik ook op de foto gezet, want je kunt dan zien dat er andere glazen inzitten. Dus ik ben benieuwd, maar over 2 dagen zit ik in de escalate dispute. Ik heb eens eerder een verkeerd verzonden artikel geaccepteerd ( had ook een luxere variant besteld en dus niet gekregen). Dat doe ik niet weer. Als ik een fout maak prima (heb dat eens gedaan, had meerdere soorten stepup en stepdown ringen besteld en per ongeluk bij de verkeerde aangegeven dat die gekomen was en die is nooit aangekomen, maar dat vond ik mijn fout), maar in dit geval heb ik geen fout gemaakt. Ik had zelfs met de verkoper nog expliciet nagevraagd welke sterkte ze konden leveren. Dat staat ook nog onder de bestelling. Dus hier is met opzet de goedkopere variant gestuurd. Dat ga ik niet accepteren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:28

Het gaat om dit produkt:
https://nl.aliexpress.com/item/Disguise ... Title=true

Met deze tekst:
Dear buyers: Thank you for coming to our store. We wish you a joyful shopping experience. We will try our best to describe the size and characteristics of the product, in order to let you choose the right size, please read carefully before buying, to avoid unnecessary disputes, welcome you at any time to consult. If you need wholesale, please contact us, big orders big discount. Usually we delivery to you by China Post Air Mail or Aliexpress logistics.
Some special items and country will can't send system default logistics, we will send by other logistics, please forgive us that will not you. Between times you may be need to pay tax to customs, please don't therefore give us bad feedback. If you want to specify the value of invoice, please write a message when you order.

If you want to replace the myopic lens, please select With Myopia Lens and leave a message about the dgrees you want.

Degrees: -150,-200,-250,-300,-350,-400,-450,-500,-550,-600,-650,-700,-750,-800,-850,-900

Note:Water has amplification effect. Please choose less 50 or 100 degrees than land.

En dat heb ik dus gedaan in de comments bij de bestelling.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:07

Jammer dat het dan blijkbaar mis is gegaan in de communicatie. Zij zeggen dat je een berichtje moet sturen na het bestellen volgens mij, dus misschien was het dan wel goed gegaan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:50

PeerAppel schreef:
Jammer dat het dan blijkbaar mis is gegaan in de communicatie. Zij zeggen dat je een berichtje moet sturen na het bestellen volgens mij, dus misschien was het dan wel goed gegaan?

En dat heb ik gedaan. Dus daarom maar een dispute geopend. Ik ben benieuwd. Een foutje maken kan, maar ik erger me vooral aan hun houding. JE meldt het netjes en vraagt of ze gewoon die glazen na kunnen sturen. Dan zet ik ze er zelf wel in (daarvoor heb ik een tool nodig die ik ook niet heb, maar die ga ik wel vinden). En dan beginnen ze direct met zou je alsjeblieft het masker willen accepteren? Mogen we een foto? Dus krijgen ze een foto, maar dan weer het verhaal van ik moet een gezin onderhouden, blabla. Geen enkele keer sorry of vergissing, of wat dan ook.
En dan ga ik denken dit is gewoon opzet. Anders reageer je wel anders. Het is overduidelijk geen taalbarriere in die zin dat het niet begrepen is.

Gelukkig gaat het meestal wel goed, maar deze verkoper kan ik dus niet aanraden. HOewel het produkt wel enorm snel geleverd was, in 5 dagen ofzo.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:57

Maar hij vergroot dus helemaal niet Germie?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:46

Groot gelijk hoor imo moet je niet teveel aan de gang blijven met alles op proberen te lossen. Je hebt je best gedaan zo te lezen.

Hier een jurkje onderweg die hopelijk vandaag geleverd wordt als ik de status mag geloven :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:47

IMJ schreef:
Maar hij vergroot dus helemaal niet Germie?

Nee, ik draag een bril. Dus heb ook een duikbril op sterkte. Zie het als je bestelt een zonnebril op sterkte en ze leveren een gewone zonnebril. Dan heb je er ook niets aan immers.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:59

Ik meende te lezen dat hij vergroot en dat dat onderwater nog iets meer werkt en je dus een iets lagere vergroting kiezen moet..
Maar ik snap weinig van duikbrillen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:07

IMJ schreef:
Ik meende te lezen dat hij vergroot en dat dat onderwater nog iets meer werkt en je dus een iets lagere vergroting kiezen moet..
Maar ik snap weinig van duikbrillen..

JA en nee, onder water wordt alles door een duikbril zo'n 25% vergroot. Dus dan moet je hier rekening mee houden met je evt. sterkte. Dan is -3 bijvoorbeeld -2.75 voor een duikbril.
Maar ik had -300 en -250 besteld en nu niets gekregen, Eh, dan zie ik de vissen alleen maar wazig onder water. En dat betekent dat ik het masker niet ga gebruiken. :+
Laatst bijgewerkt door germie op 02-08-17 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:08

Ik snap m..
Maar staat dat zo ook in de tekst?? Want dat zie ik niet..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:10

IMJ schreef:
Ik snap m..

If you want to replace the myopic lens, please select With Myopia Lens and leave a message about the dgrees you want.

Degrees: -150,-200,-250,-300,-350,-400,-450,-500,-550,-600,-650,-700,-750,-800,-850,-900

Bij een andere verkoper is het al 2 keer goedgegaan.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:29

_classic schreef:
Heeft een van jullie ervaringen met honden penningen van Ali?

Ja, ik heb er 2 voor mijn honden.
Waren nog best snel binnen ook.
Geen fouten oid, netjes gegraveerd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:00

germie schreef:
IMJ schreef:
Ik snap m..

Bij een andere verkoper is het al 2 keer goedgegaan.

Dit zijn de sterktes? Niet de vergrotingen? :o?

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:17

Hebben jullie een linkje van de honden penningen?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:54

2 stks voor Hond Tags Gepersonaliseerde Pet Tags Aangepaste Pet ID Tags voor hond en kat Gratis Lasergravure Hond ID Tags Aluminium
http://s.aliexpress.com/UJbIrqya
(from AliExpress Android)