Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:49

mystery1980 schreef:
gisteren een armbandje besteld van 3 euro, vandaag een mail of ik voor minimaal 5 euro wil bestellen ivm verzenden. Stond niks bij toen ik hem kocht. Vind het een beetje vaag. Meer die deze vraag van de verkoper gehad hebben?

Ze proberen het vaker, heb ik gelezen. Zelf nooit gehad. Maar niet in meegaan, had het er maar bij moeten staan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:50

germie schreef:
Het gaat hier de laatste tijd niet goed. Ik heb een aantal pakjes van 10 weken terug nog steeds niet gekregen en kreeg net een duikmasker binnen, maar niet op sterkte. Dus ik zal ook daarvoor een dispute moeten openen (ik vraag eerst netjes of ze de juiste glazen kunnen nazenden).Bij de comments heb ik de sterkte aangegeven en ze kunnen het ook nog zien in de conversatie voordat ik bestelde over hoe ik dat moet aangeven. Dus zij zijn fout. Ik hou jullie op de hoogte, want ik denk dat dit weer eentje wordt waarbij ze niet willen leveren wat ik besteld heb.

Wilt niet zeggen dat het niet meer komt!
Je kan je er namelijk nooit op vast peilen! Dus ik zou nog gewoon even lekker wachten, en het zal heus wel komen! :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:56

Stamper schreef:
germie schreef:
Het gaat hier de laatste tijd niet goed. Ik heb een aantal pakjes van 10 weken terug nog steeds niet gekregen en kreeg net een duikmasker binnen, maar niet op sterkte. Dus ik zal ook daarvoor een dispute moeten openen (ik vraag eerst netjes of ze de juiste glazen kunnen nazenden).Bij de comments heb ik de sterkte aangegeven en ze kunnen het ook nog zien in de conversatie voordat ik bestelde over hoe ik dat moet aangeven. Dus zij zijn fout. Ik hou jullie op de hoogte, want ik denk dat dit weer eentje wordt waarbij ze niet willen leveren wat ik besteld heb.

Wilt niet zeggen dat het niet meer komt!
Je kan je er namelijk nooit op vast peilen! Dus ik zou nog gewoon even lekker wachten, en het zal heus wel komen! :)

Nou, dit is wel erg lang geleden. Maar ik wacht nog 2 weken, dan is het 13 weken. Ik heb nog niet gehad dat iets na 10 weken nog kwam. Maar ik ben wel geduldig op dat gebied.

Maar met dat duikmasker zal het wel een leuke discussie worden. Ik heb ECHT het juist besteld en in de comments de sterkte aangegeven. Ik vraag eerst netjes of ze de juiste glazen kunnen nasturen. Zo niet, dan ga ik in de dispute. ik kan er zo echt niets mee namelijk. En heb er dus ook geen cent voor over.

Van de trui die ik kreeg terwijl ik een tshirt besteld had kreeg ik m'n geld terug. Zo hoort het ook. Dit trouwens zonder discussie. Heb het met een ander duikmasker eens gehad dat ze moeilijk bleven doen (verkeerde kleur gestuurd en zonder goprohouder). Die verkoper heeft ook een slechte beoordeling van mij gehad. Die van de verkeerde trui gewoon 5*met wel het verhaal wrong product, but money back, so good service. :D
Laatst bijgewerkt door germie op 28-07-17 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:58

germie schreef:
Nou, dit is wel erg lang geleden. Maar ik wacht nog 2 weken, dan is het 13 weken.

Maar met dat duikmasker zal het wel een leuke discussie worden. Ik heb ECHT het juist besteld en in de comments de sterkte aangegeven. Ik vraag eerst netjes of ze de juiste glazen kunnen nasturen. Zo niet, dan ga ik in de dispute. ik kan er zo echt niets mee namelijk. En heb er dus ook geen cent voor over.

Geduld wordt beloond! ;)
Maar ach, je hebt geduld of je hebt het niet... Succes!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:44

sandorra schreef:
Bedank voor de suggesties waarop hebben jullie gezocht op alie ? Ik heb me suf gezocht.....

Umh geen idee meer eig maar had ze met 5 min gevonden, gewoon van alles in getypt omtrent puzzel box/mat/tapijt/opruimen ect. En dan in nl en engelse taal. Kwam elke x wel wat tevoorschijn haha

Lotus83

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:58

Hier krijg ik op het moment het ene na het andere pakje binnen. Krijg er nu nog 2 van wish en nog 9 van Ali :oo tot nu toe alles goed, alleen een lippenstift waarvan de kleur anders is als op de website maar goed. Ga ik niet over zeuren

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:05

Bij mij lag er weer eens één op het pakketpunt, zonder dat ik hiervan bericht had gehad. Gelukkig op tijd om nog op te halen :Y)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:32

Deeskuh88 schreef:
mystery1980 schreef:
gisteren een armbandje besteld van 3 euro, vandaag een mail of ik voor minimaal 5 euro wil bestellen ivm verzenden. Stond niks bij toen ik hem kocht. Vind het een beetje vaag. Meer die deze vraag van de verkoper gehad hebben?

Ze proberen het vaker, heb ik gelezen. Zelf nooit gehad. Maar niet in meegaan, had het er maar bij moeten staan.

Nooit gehoord, nooit gehad, en heb zelfs dingen van 50 cent laten verzenden. Zou er zeker niet aan meedoen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:17

Nou, ik heb een bestelling gedaan! Ben benieuwd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:19

Ik heb ook voor het eerst in 100 jaar weer wat besteld. Een ketting met 2 namen erin. Ben benieuwd of het wat wordt. Als dat het geval is heb ik namelijk 50 euro bespaard :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:39

Anoniem schreef:
Bij wish komt het net zo hard (of traag) uit china.. alleen betaal je voor een andere website en de nederlandse klantenservice... ze hebben echt geen magazijn in Nederland.. trust me..

Dit is absoluut niet waar, mijn Wish pakketjes komen áltijd sneller aan dan de Ali pakketjes ;)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 01:09

Hoi! Een vraagje, zijn de catnip knaaggevallen voor katten een beetje veilig om te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:30

Marjoow schreef:
Anoniem schreef:
Bij wish komt het net zo hard (of traag) uit china.. alleen betaal je voor een andere website en de nederlandse klantenservice... ze hebben echt geen magazijn in Nederland.. trust me..

Dit is absoluut niet waar, mijn Wish pakketjes komen áltijd sneller aan dan de Ali pakketjes ;)

Ik zeg ook niet dat ze niet sneller aan kunnen komen toch?
Ik zeg alleen dat het net zo goed uit China komt. Wish heeft geen NL's magazijn. Het is niet vandaag besteld, morgen in huis.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:17

Jeika schreef:
Hoi! Een vraagje, zijn de catnip knaaggevallen voor katten een beetje veilig om te geven?

je bedoelt de matatabistokjes denk ik?
Die zijn veilig. :j

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:12

Mijn bestelling lag vandaag al in de brievenbus.. 12 dagen over gedaan, niet slecht!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:08

Hoi allemaal,
Ik meld me hier ook even. Lees al een weekje mee (en geprobeerd wat pagina's terug te lezen). Bestel al langer via Ali maar hier is het leuke dat ik de linkjes van jullie voorbij zie komen met tips ;-)

Vorige week wat besteld en daar zijn al drie pakjes van binnen en gister geprobeerd te bestellen. Het ging alleen beetje mis denk ik. Ik had drie dingen in mijn mandje, drukte op betalen en toen laadde mijn telefoon niet meer. Dus ik een stap terug en weer willen doen; mandje leeg. Ik natuurlijk geen idee; opnieuw alles in het mandje gedaan en dit keer betaald. Krijg ik van de verkopers berichtjes dat mijn bestellingen niet betaald zijn. In de app staat wel: betaalde bestellingen wacht op verzending drie. De andere drie stonden bij wacht op betaling. Die heb ik verwijderd. Nu maar hopen dat het goed komt. Had de verkopers een bericht gedaan en uitgelegd dat het mis was en er nu een bestelling moet zijn die wel betaald is.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:27

Ik heb gisterochtend een pakje binnengekregen in recordtijd. 21e besteld, dag erna verzonden en gisteren binnen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:13

Ik heb vrijdag (denk ik) een berichtje gestuurd naar de verkoper van de diamaint painting waar ik mee bezig ben, aangezien ik kleurtjes te kort heb. Netjes een lijstje gestuurd met welke kleuren. Krijg ik terug ''ok''. Ik neem dan maar aan dat het geregeld is :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:14

*kruipt van onder meeleessteen*

Zijn er hier mensen die al een fijn horloge hebben gekocht die vrij accuraat aantal stappen, verbrande kcal en eventueel hartslag meet? :-) die ook goed werkt met een Android app en niet te complicated is haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:46

Ik heb hier nog een Mi liggen van mijn man, hij is met de Mi begonnen maar toch over gestapt naar een Garmin omdat due net wat uitgebreider is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:21

Hier het verzoek om geen dispute te openen omdat de verkoper een gezin te onderhouden heeft. Ja en ik dan? Ik verstuur niet het verkeerde produkt immers.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:27

Gewoon doen. Alsof die zn gezin niet kan onderhouden om die paar euro? Weet niet om hoeveel dat gaat. Dan moet ie maar t gevraagde leveren toch?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:01

Afbeelding
Best brutaal dit! We do not accept negative comments... Nee. Als het gewoon goed en normaal aankomt krijgen ze 5 sterren, maar zo niet... dan ben ik ook eerlijk. Natuurlijk probeer je het eerst op te lossen.

Misschien is dit een taal/cultuur barrière ?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:03

friendly schreef:
Gewoon doen. Alsof die zn gezin niet kan onderhouden om die paar euro? Weet niet om hoeveel dat gaat. Dan moet ie maar t gevraagde leveren toch?

Nou ja, een paar euro daar is wel meer dan een paar euro hier.
Ik ben naar Java geweest. Nou serieus... 2 personen uit eten, verse vis die dag gevangen Inc drankjes nog geen 5€ p.p.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:52

Dat is zeker waar, maar als de verkoper het zelf niet op wilt lossen terwijl het wel zijn of haar fout is, is het niet heel gek dat je je geld terug wilt zien. Ik open zelf niet gauw geschillen, omdat ik er zelf uit wil komen met de verkopers. En 5 sterren kunnen ze dan ook vergeten.