Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:26

Letizia schreef:
Ik val even het topic binnen, maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met een camera voor in de trailer van ome Ali?

ja die ik. besteld heb is niet meer leverbaar bij die verkoper.Ik heb een achteruitrijcamera voor rond de 30- euro. deze klik je over je binnenspiegel heen en werkt draadloos. ik heb hem aangesloten op de verlichting

eclair98

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:16

Als het gecanceld is, wordt er toch geen geld afgeschreven?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:46

Volgens mij in eerste instantie wel, en dan wordt het later (uiterlijk 2 weken?) teruggestort via de creditcard. Ik zal het eens nakijken, want ik heb ook iets gecanceld.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:34

Hebben jullie ervaring met een dispute? Ik heb een badpak ontvangen dat veel te klein blijkt te zijn. Vervolgens heb ik op verzoek van de verkoper de maten van mijn dochter doorgegeven. De gekozen maat zou goed moeten zijn, maar hij/zij geeft aan dat het badpak erg kort zou zijn. Het is echter naast te kort ook veel te strak. Kortom de maten in de beschrijving op internet kloppen niet en over de lengte wordt daarin niet gesproken.

Nu wil de verkoper me de helft vergoeden. Als ik een dispute open voor het hele bedrag, dan moet ik het badpak terug sturen en zijn de verzendkosten voor mij, zo lees ik het althans. En die zullen vanuit Nederland misschien wel meer bedragen dan het badpak gekost heeft?

Wat is jullie advies? De helft toch maar accepteren? Het badpak is sowieso niet groter te verkrijgen en mijn dochter vindt de andere zwemkleding uit die winkel niet mooi..

Het gaat natuurlijk ook niet om een wereldbedrag, maar.. toch ook om het principe :=
Laatst bijgewerkt door Niqui op 14-07-17 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:37

Ik heb nog nooit iets moeten terugsturen voor dispute :)
Stuur de verkoper nogmaals en zeg dat je het volledige bedrag wilt of je je anders genoodzaakt ziet een dispute te openen. Gewoon aangeven in de dispute dat het de verkeerde maten zijn (evt zelfs met de meter ernaast) en dan komt normaal ook alles goed :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:45

Nou ja..... op zich heb je het badpak natuurlijk wel gekregen en in huis. Volledige refund en het badpak houden is wat dubbel.
Denk ook wel dat dit een beetje bij het risico van Alie hoort.
Zou de helft aannemen en in je review aangeven dat de maten niet kloppen en 2 sterren geven ofzo :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:51

Heb regelmatig dingen die te klein zijn. Meestal geef ik het gewoon aan iemand die er wel in past. Het is een beetje een Ali risico. Soms heb je mazzel soms pech.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:37

Niqui schreef:
Volgens mij in eerste instantie wel, en dan wordt het later (uiterlijk 2 weken?) teruggestort via de creditcard. Ik zal het eens nakijken, want ik heb ook iets gecanceld.

Ik heb niks betaald maar Ik hou dan even de bank in de gaten, zo betaal ik normaal gesproken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:05

Keet schreef:
Nou ja..... op zich heb je het badpak natuurlijk wel gekregen en in huis. Volledige refund en het badpak houden is wat dubbel.
Zou de helft aannemen en in je review aangeven dat de maten niet kloppen en 2 sterren geven ofzo :)

Risico van verkopen op Ali. Als de verkoper gewoon eerlijk is met de maten is er niks aan de hand.

Ik heb genoeg spul thuis liggen waar ik mijn geld op heb teruggekregen. Heb nog nooit wat teruggestuurd maar wel altijd 100% refund ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:38

Ik word er helemaal hebberig van :D
6 delige tassenset van wish ook ontvangen. Leverdatum zou 28 juli zijn.

Ik vind het helemaal leuk. *\o/*

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:11

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:30

Marjoow schreef:
Keet schreef:

Risico van verkopen op Ali. Als de verkoper gewoon eerlijk is met de maten is er niks aan de hand.

Ik heb genoeg spul thuis liggen waar ik mijn geld op heb teruggekregen. Heb nog nooit wat teruggestuurd maar wel altijd 100% refund ;)

Ik heb gisteren een dispute geopend en nu al bericht van Ali ontvangen dat ik het volledige bedrag terugkrijg en het badpak niet terug hoef te sturen. Netjes opgelost!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:03

Bij de geanuleerde t shirt een dispute geopend en die is geaccepteerd en gelijk geld terug gekregen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:07

Kan iemand mij helpen, zelf kan ik het even niet zo snel vinden...

Ik ben op zoek, naar een camera'tje wat ik bv op stal kan hangen, zodat ik mijn paard eventueel dag & nacht in de gaten zou kunnen houden, wat er op stal gebeurd. En de beelden eventueel ook opslaat of terug kijkt.

Veel wat ik tegen kom via google is met wifi en dergelijke, maar dat is niet echt een oplossing.
Mijn bedoeling is eigenlijk om het bijvoorbeeld thuis, op vakantie of werk te kunnen kijken via smartphone of laptop, dit betekend dus ook dat er dan geen wifi is.
De afstand is +/- 15 KM.

Ik hoop dat ik het beetje goed uitgelegd hebt.. :oo

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:09

ik heb jullie hulp nodig! heb 2 leuke jumpsuits gezien alleen op een andere website. Hoop dat alie ze heeft maar mijn app doet het niet en kan dus niet op foto zoeken.

het gaat om deze jumpsuits:
nr 1:
http://www.77onlineshop.nl/Styleboom-Fashion-Jumpsuit-Spitze-hinten-navy-blau.htm?websale8=77onlineshop.02-aa&pi=17076116&ci=002453
nr 2:
http://www.77onlineshop.nl/Styleboom-Fashion-Jumpsuit-Flechtguertel-gestreift-2-Taschen-vorne-navy-weiss.htm?websale8=77onlineshop.02-aa&pi=17076010&ci=002453

de 2e jumpsuit mag eventueel ook de lange versie zijn! die vond ik ook erg gaaf.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:36

Zijn beiden errug leuk !

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:34

Iemand ervaring met de tekst;
This item is pre-adviced...

?
Ik heb deze nog nooit gezien ...

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 03:22

Zag ik laatst ook bij het verzendingsoverzicht. Heeft het iets met douane/invoer te maken?

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:16

Hoop het niet
Betreft zo'n smartwatch, nog even kijken of er nog iets veranderd aan de status...

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:13

Dat is gewoon dat je zending bij postNL is aangemeld. Hij is dan nog in China.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:23

Ik had die tekst ook bij een bestelling staan, bestelling was toen nog in China, ondertussen is het hier aangekomen, gewoon zonder douane/invoer of wat dan ook.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:32

Ah top! Ik wacht gewoon rustig af!

Deze tekst heb ik niet eerder gezien, dacht vraag het eventjes hier na !

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:54

Afbeelding

Ik heb dit jurkje net binnen gehad. Had hem 7-7 besteld en vandaag binnen.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:49

Stamper schreef:
Kan iemand mij helpen, zelf kan ik het even niet zo snel vinden...

Ik ben op zoek, naar een camera'tje wat ik bv op stal kan hangen, zodat ik mijn paard eventueel dag & nacht in de gaten zou kunnen houden, wat er op stal gebeurd. En de beelden eventueel ook opslaat of terug kijkt.

Veel wat ik tegen kom via google is met wifi en dergelijke, maar dat is niet echt een oplossing.
Mijn bedoeling is eigenlijk om het bijvoorbeeld thuis, op vakantie of werk te kunnen kijken via smartphone of laptop, dit betekend dus ook dat er dan geen wifi is.
De afstand is +/- 15 KM.

Ik hoop dat ik het beetje goed uitgelegd hebt.. :oo

Dat bestaat niet. De camera moet altijd in verbinding staan met iets, anders kun je de beelden nooit thuis bekijken. Ja, met opslag via een sd-kaart, maar dat is dan achteraf bekijken en nooit 'live'.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:54

Je hebt op de stal waar de camera hangt een internetverbinding nodig, en meestal dus draadloos (=Wifi). Er zijn ook wegwerp internet sim kaartjes, als je een oude telefoon als hotspot instelt, dan zou je dus met zo'n data sim kaartje een heel eind kunnen komen. Dat is echt nog wel op te lossen. Maar zonder internet op stal is het niet mogelijk.