Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:09

Hi ik heb alie ook een paar maanden geleden ontdekt en wow wat een leuke spullen hebben ze daar en voor weinig geld en ook nog eens gratis verzenden. Dat ze het kunnen maken voor die paar centen :)
Maar goed ik heb een vraag. Weten jullie of er iets is dat daadwerkelijk ook werkt tegen muggen en vliegen? Durf geen raam of deur meer open te zetten, word helemaal lek geprikt, en die vliegen brrrrrrrr
Ik heb al wat van die gordijnen gekocht en opgehangen maar daar gaat de vlieg zo doorheen.. Nu heb ik ook gaas besteld voor me ramen. Maar dat is nog niet binnen.. Hopelijk weten jullie iets voor me via Alie bvd Marina :)

lor1_1984

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:06

magneethorren en raamhorren vd Action.
En van die blauwe nachtlampjes van aliexpress, maar die lokken juist hetgeen wat je al in huis hebt en wat van buiten naar binnen kan komen aan muggen en vliegen, zou ik dus niet in je slaapkamer gebruiken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:38

lor1_1984 schreef:
magneethorren en raamhorren vd Action.
En van die blauwe nachtlampjes van aliexpress, maar die lokken juist hetgeen wat je al in huis hebt en wat van buiten naar binnen kan komen aan muggen en vliegen, zou ik dus niet in je slaapkamer gebruiken.

Hi het moet echt via alie zijn want een action kan ik niet bereiken vanuit hier

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:42

Is er een van jullie bekent met het bestellen van bijv. diamond painting en dan een eigen foto? Ik wil het graag gaan proberen, maar moet het wel een beetje mooi zijn, anders hoeft het van al niet eens -O-

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:51

eclair98 schreef:
Is er een van jullie bekent met het bestellen van bijv. diamond painting en dan een eigen foto? Ik wil het graag gaan proberen, maar moet het wel een beetje mooi zijn, anders hoeft het van al niet eens -O-

Ik heb er 2 besteld bij evershine shop op alie Katya heet ze en ik ben erg tevreden maar Lisa van Lisa store schijnt ook goed te zijn succes :) hele leuke bezigheid om te doen Dp en

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:16

Gisteravond mijn Alie wish lijsten eens doorgekeken en een groot gedeelde besteld. Gevoelsmatig best wel 'los gegaan' dus, maar de totale schade was maar zo'n 16 euro hahah. Geniaal shoppen dit. Vandaag een rits meldingen dat mijn bestelling verzonden is, dus er zit weer veel leuks aan te komen.

Ben overigens helemaal GEK van mijn Ali ring. Een wit bloemetje, met zo'n kindersluitsysteem dus past 'altijd' en zo dun dat hij mij niet in de weg zit (bijna elke ring irriteert mij teveel om mijn vinger) Ik denk dat ik hem uit dit topic gehaald had. Was wel 38 cent, LOL. En krijg veel opmerkingen dat mensen hem mooi vinden. Ik dacht bij binnenkomst dat hij stuk was, maar dat komt doordat de blaadjes kunnen draaien. handig, want dat maakt hem minder kwetsbaar voor afbreken. :D

https://nl.aliexpress.com/item/The-2016 ... 0.0.4gsR3h

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:49

Die ring is leuk zeg.

Ik ben er achter dat ik toch wel echt verslaafd ben, en ben een blog begonnen erover :') de link staat in mijn onderschrift.

peter_pan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:27

Ik weet niet of het hier mag, maa het lijkt me wel een beetje Ali-gerelateerd... Ik veronderstel dat velen van jullie ook wel eens iets bij Wish bestellen? Ik heb er al vaak gekeken(alles ijkt daar zo veel goedkoper dan op Ali??), maar ik durf er niet zo bestellen... Wat zijn de ervaringen daar? en ziet iemand het zitten om mij (mss in een privé berichtje?) uit te leggen hoe dat daar verloopt? Met Ali en Ebay ben ik vrij vertrouwd, maar Wish is dus nog wat nieuw :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:40

peter_pan_ schreef:
Ik weet niet of het hier mag, maa het lijkt me wel een beetje Ali-gerelateerd... Ik veronderstel dat velen van jullie ook wel eens iets bij Wish bestellen? Ik heb er al vaak gekeken(alles ijkt daar zo veel goedkoper dan op Ali??), maar ik durf er niet zo bestellen... Wat zijn de ervaringen daar? en ziet iemand het zitten om mij (mss in een privé berichtje?) uit te leggen hoe dat daar verloopt? Met Ali en Ebay ben ik vrij vertrouwd, maar Wish is dus nog wat nieuw :)

Mijn vriend besteld weleens bij geek, is ook van Wish. Vaak lijkt het goedkoper maar komen er wel nog verzendkosten bij. Geloof dat het via PayPal werkt. Meestal wel snel binnen en goeie ervaringen als iets niet klopte of kapot aankwam kreeg hij binnen 1 dag zijn geld terug.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:30

Ik heb deze week mijn eerste bestelling gedaan, een k9 tuig voor mijn hond. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij binnen is :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:42

Ik heb net deze besteld:
Gemakkelijk Stacker! Siliconen Bier Wijnfles Rack Holder Stack Flessen Water en Conservenblikken Koelkast Matten Keuken Organizer
http://s.aliexpress.com/ZvEJbiU7
(from AliExpress Android)

Ben heel benieuwd!

En wat zouden jullie doen? Een refund of de verkoper een berichtje sturen?
Ik heb deze in het zwart en zilver besteld, maar 2x zwart gekregen..
Op de verpakking staat wel zilver en zwart..

Yimyik nieuwe punk minimalistische woord oorknopjes mode allergie staaf oorstekers ear plug legering oorbellen voor vrouwen geschenken
http://s.aliexpress.com/RZB7baum
(from AliExpress Android)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:54

Ik zou allebei niet doen. Voel me echt te bezwaard om voor die kleine bedragjes lastig te doen... Hebben jullie dat niet?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:01

Beetje wel hoor, maar aan de andere kant.. je bestelt het op deze manier dan moeten ze toch ook gewoon zo leveren := ?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:29

Kom zeg, gewoon even berichtje sturen met foto dat het de verkeerde is. Dan zegt ie sorry sorry en stuurt een nieuwe. Je moet gewoon krijgen waar je voor betaald hebt ongeacht of dat een cent of 100 euro is.

Wat wish betreft. Ali is 99.9 procent van de gevallen goedkoper. Ik gebruik wish voor kleding, want maten gaan daar vaak groter. Je hebt daar contact met wish als het nodig is. Gewoon in het Nederlands en service is goed.
Ik vind het systeem onoverzichtelijk door de prijzen die steeds anders lijken te zijn en de bijkomende verzendkosten. Zie ik wat leuks op wish dan maar ik een screenshot en gooi die in foto zoeken van de Ali app. Tot nu toe altijd goedkoper uit bij Ali. Soms zelfs veel goedkoper.
Voor mij Wish dus alleen voor grote kledingmaten. En misschien voor mensen die moeite hebben met het Engels.

Als je op Ali zoekt doe dat bij voorkeur in het Engels. Nederlands kan wel maar mijn ervaring is dat je betere resultaten krijgt als je die vertaalslag niet aan Ali overlaat. :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:55

Ik vind Wish veel fijner dan Ali. Snellere levering vaak en als er een probleem is heb je binnen een dag je geld terug..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:13

Marjoow schreef:
Ik vind Wish veel fijner dan Ali. Snellere levering vaak en als er een probleem is heb je binnen een dag je geld terug..

Dat hoor ik vaker met die levering maar heb dat bij mijn 2 leveringen nog niet ervaren. Wel dat ik snel mijn geld terug had, maar dat had ik bij Ebay ook altijd. Ali nog geen problemen gehad, dus kan ik niet vergelijken. En dat stukje service van Wish betaal je dus gewoon voor, geen probleem maar wel een keuze :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:34

Alwiene schreef:
Marjoow schreef:

Dat hoor ik vaker met die levering maar heb dat bij mijn 2 leveringen nog niet ervaren. Wel dat ik snel mijn geld terug had, maar dat had ik bij Ebay ook altijd. Ali nog geen problemen gehad, dus kan ik niet vergelijken. En dat stukje service van Wish betaal je dus gewoon voor, geen probleem maar wel een keuze :)

Klopt maar ik heb dat er wel voor over. Ze doen helemaal niet moeilijk namelijk en over het algemeen komen Wish pakketjes sneller aan dan Ali..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:44

Heeft iemand hier wel eens schoenen besteld via Ali? Er staan namelijk echt leuke dingen tussen..!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:53

Rechtsonder zit een zoekfunctie. Als je daar schoenen intypt vind je wel ervaringen

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:27

Ik heb laatst voor het eerst iets besteld op aliexpress, kousen met een leuke print :D
Op de foto waren ze tot over de knie, ik gok erop dat ze bij Europese meisjes tot de knie komen maar ben benieuwd, als ze over de knie zijn ben ik echt blij :D

En wat vreselijk goedkoop allemaal!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:29

Hallo weet iemand of er hier ook een topic is over Wish?
ik heb nl een paar vragen daarvoor, maar kan het weer niet vinden..
bvd Marina

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:30

Die ervaring dat wish sneller is heb ik niet. En heb ook heel wat bij wish besteld.
Geld heb je idd wel erg snel terug bij wish

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:39

AmyII schreef:
Heeft iemand hier wel eens schoenen besteld via Ali? Er staan namelijk echt leuke dingen tussen..!

Ik niet, mijn zus wel, ik dacht dat gaat hem nooit worden. Maar ze passen zowaar! Terwijl zij best een brede voet heeft. Dus geen Aziatisch modelletje.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:57

Dankje Alwiene, voor je reactie :) het valt me op dat er heel veel Oekraïense en Russische recensies zijn en ik weet niet goed of ik daarvan uit kan gaan namelijk ;)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:12

AmyII schreef:

Ik heb ook schoenen via Ali, maat 38 en een normale voet kwa breedte. Past prima, ben er erg blij mee!

Afbeelding

Afbeelding