Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:36

Ik vind jouw filmpjes er leuk Jameyskatje :-)
Mona, ik had hem al gelezen vanmorgen, goed geschreven!

Ik heb vandaag swatches van Layla Cloudy Violet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:38

dankejwel!

Mooi geschreven artikel.
Werk zelf veel met ass-ers en er is er echt niet 1 met elkaar te vergelijken, maar inderdaad het uitspreken van verwachtingen en de informatie kort en duidelijk houden is een hele goede tip. Ik denk sowieso bij mannen.... haha, aangezien niet altijd 'de hints' snappen en tussen de regels door de boodschap achter de boodschap kunnen ontrafelen.

Travel_me

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:30

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:38

Mag ik hier spammen? Ik weet niet of het spam is, maar wilde eigenlijk even een tip geven:
www.sponshirt.com :D. Ik ben nog op zoek naar een aantal vloggers en bloggers die zich willen inschrijven!

Het gaat om het dragen van merchandise, en het plaatsen van linkjes op je sociale media, waar je vervolgens voor betaalt wordt :D.

Als het als spam gezien wordt, haal het dan maar weg, maar volgens mij is het ook gewoon een leuke tip om wat extra bij te verdienen met het bloggen en vloggen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:47

kehdra schreef:
Mag ik hier spammen? Ik weet niet of het spam is, maar wilde eigenlijk even een tip geven:
http://www.sponshirt.com :D. Ik ben nog op zoek naar een aantal vloggers en bloggers die zich willen inschrijven!

Het gaat om het dragen van merchandise, en het plaatsen van linkjes op je sociale media, waar je vervolgens voor betaalt wordt :D.

Als het als spam gezien wordt, haal het dan maar weg, maar volgens mij is het ook gewoon een leuke tip om wat extra bij te verdienen met het bloggen en vloggen :)

Vind de site nogal onduidelijk; hoeveel krijg je ervoor, wat voor bedrijven doen er aan mee (dus wat voor shirts zou je moeten dragen), op welk publiek is het gericht (NL of internationaal), er staat FB en twitter maar wat als je andere social media gebruikt, etc.
Ook staan er aardig wat taal- en typfouten op de site wat het er imo niet heel betrouwbaar uit laat zien.

Even snel de vragenlijst bekeken maar daar staat bij "Welke social media gebruik je?" bijv. ook maar een beperkt rijtje en geen optie om andere websites in te vullen. Daarbij lijkt de vragenlijst totaal niet op bloggers gericht te zijn, dus die hebben er waarschijnlijk vrij weinig aan. Het lijkt me voor jullie relevanter om te weten waar iemand over blogt dan waar iemand werkt, en daarnaast ook dingen zoals hoeveel volgers iemand heeft/hoe actief het blog bezocht wordt, etc.
En er is zo te zien ook geen optie om aan te vinken dat je niet werkt of niet naar school gaat.

Sorry voor al het commentaar maar ik vind dit soort dingen zonder duidelijke afspraken altijd een beetje shady overkomen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:04

Fenrir schreef:
kehdra schreef:
http://www.sponshirt.com :D. Ik ben nog op zoek naar een aantal vloggers en bloggers die zich willen inschrijven!

Vind de site nogal onduidelijk; hoeveel krijg je ervoor, wat voor bedrijven doen er aan mee (dus wat voor shirts zou je moeten dragen), op welk publiek is het gericht (NL of internationaal), er staat FB en twitter maar wat als je andere social media gebruikt, etc.
Ook staan er aardig wat taal- en typfouten op de site wat het er imo niet heel betrouwbaar uit laat zien.

Even snel de vragenlijst bekeken maar daar staat bij "Welke social media gebruik je?" bijv. ook maar een beperkt rijtje en geen optie om andere websites in te vullen. Daarbij lijkt de vragenlijst totaal niet op bloggers gericht te zijn, dus die hebben er waarschijnlijk vrij weinig aan. Het lijkt me relevanter om te weten waar iemand over blogt dan waar iemand werkt.
Daarnaast is er zo te zien ook geen optie om aan te vinken dat je niet werkt of niet naar school gaat.

Thanks! Feedback is altijd handig!

Het is inderdaad niet enkel gericht op bloggers of vloggers, de vragen sluiten inderdaad niet helemaal daarop aan (maar er komt een nieuwe vragenlijst aan waar je commentaar achter kan laten) en wat betreft je andere vragen; in de FAQ staan een aantal van je vragen al beantwoord.

De bedrijven die meedoen kunnen verschillen van websites en apps, evenementen tot je lokale pizzaboer, en verschilt dus ook het ' publiek' van lokaal tot internationaal.
De merchandise kan vervolgens verschillen van een t-shirt tot een jas tot een rugtas, eigenlijk kan dat vanalles zijn, maar over het algemeen zullen het geen hele gekke dingen (zoals ik laatst in een groot winkelcentrum een aantal mensen zal lopen met een grote soort vlag welke uit hun rugtas stak terwijl ze ondertussen flyers uitdeelden). Niet commercieel dus, gewoon doen wat je normaal ook doet, en zeker geen vreemden op straat (of waar dan ook) iets aansmeren.
De verdiensten verschillen ook per campagne; je krijgt betaald per dag dat je merchandise draagt, maar kan ook meedoen aan wedstrijden waardoor je er een bonus bovenop krijgt.
Wanneer je niet werkt of naar school gaat laat je het gewoon leeg, vandaag dat die velden ook niet verplicht zijn in te vullen, maar aan de hand van je feedback ga ik op de nieuwe vragenlijst er een comment bij zetten om dat duidelijker te maken.

De reden dat ik vloggers en bloggers aanspreek is omdat bedrijven sneller geneigd zijn een blogger of vlogger na een eerste actie vaker 'in te huren'. Gewoon een leuke bijverdienste dus, waarbij je bloggen en vloggen mee kan helpen meer te kunnen verdienen en goede contacten op te doen.

Inschrijven is gratis en vrijblijvend, dus er kan weinig misgaan.

Oh en dat Nederlands; Tjsa, niet mijn sterkste kant (na een aantal jaren in het buitenland, geen Nederlands gesproken in die tijd, en net terug in NL), het meeste is nagekeken en door een spelcheck gehaald. Mocht je nog iets heel vreemds tegenkomen hoor ik het graag.
(Ik kan dan ook niet wachten tot m'n copywriter klaar is :+)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:11

Ik heb de FAQ gelezen maar daarin werden mijn vragen niet beantwoord eigenlijk. Ik ben dan alsnog wel benieuwd naar een richtlijn voor de verdiensten. Aan wat voor bedragen moet je dan denken?

Ben wel bekend met het concept, maar ik als blogger zou bijv. al niks met deze vragenlijst kunnen...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:19

Het idee is leuk. Zal het best leuk vinden om af en toe te vloggen en daarbij iets te promoten of bezoeken. Maar vind ook de website nog een beetje onduidelijk, ik wacht even af tot het allemaal wat meer gevestigd is.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:36

Ik heb aan de hand van je vragen de FAQ iets aangepast Fenir, bedankt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:47

Ik ga hem zo even lezen :D Denk alleen dat je aan mij toch weinig hebt, zie het niet zitten om filmpjes te posten.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:37

Lijkt me leuk om te doen , maar is get wel veilig ? Heeft iemand al ervaring met de site ??

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:48

Ja ikke! Althans het is mijn site :D
Ik heb het concept al eerder geprobeerd in het buitenland en wil het nu in NL proberen.

Naast dat je in de database terecht komt en merchandise krijgt gestuurd wanneer je een uitnodiging accepteert gevolgd door een betaling na afloop van de campagne, kan ik niet iets bedenken waardoor het onveilig zou zijn :D

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:00

En hoe zit het met verzendkosten ??
Anders lijkt het me zeker wel wat !

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:04

verzendkosten? die betaal jij niet hoor :).

Je schrijft je in, krijgt een uitnodiging nadat je deze accepteert krijg je verdere details meegestuurd met je merchandise (shirt, sweater oid), vervolgens draag je dit een dag, update je je social media met wat foto's en een video. Daarna wordt het gecontroleerd en na controle krijg je binnen 4 weken (Paypal, bankrekening duurt wat langer, zie FAQ's) na einde van de campagne betaald. In de meeste gevallen mag je de merchandise houden, als het wel terug moet krijg je er een gefrankeerde verpakking bij.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 06:08

Leuk!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 06:27

Leuk opgezet! Ik ben benieuwd!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:30

Ik heb me aangemeld bij je, ik ben wel heel benieuwd!

Ik heb twee artikelen voor jullie. Eerst een nailart tutorial als eerbetoon aan Alan Rickman, Always Snape. En swatches van essence Purple with Purpose.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:05

kehdra schreef:
verzendkosten? die betaal jij niet hoor :).

Je schrijft je in, krijgt een uitnodiging nadat je deze accepteert krijg je verdere details meegestuurd met je merchandise (shirt, sweater oid), vervolgens draag je dit een dag, update je je social media met wat foto's en een video. Daarna wordt het gecontroleerd en na controle krijg je binnen 4 weken (Paypal, bankrekening duurt wat langer, zie FAQ's) na einde van de campagne betaald. In de meeste gevallen mag je de merchandise houden, als het wel terug moet krijg je er een gefrankeerde verpakking bij.

Ik vermoed dat er dan ook wel bij iedere post van de merchandise #sponsored komt te staan, zoals bij wet in NL verplicht is? :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:40

Tazzey schreef:
Travel_me wat een mooi land is dat!!

Rosanna, dank je wel! :o Gebruik je wel een goede base- en topcoat? Dat kan een groot verschil maken.

Nope, heb geen geduld :(
Wou een keer zo'n gelnagel pakket proberen, met zo'n lamp erbij.
Hoorde dat dat veel langer blijft zitten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:39

Dan kan dat de oorzaak zijn. Een goede base- en topcoat zijn wel echt nodig voor een lang en mooi resultaat. Als je al geen geduld hebt om een nette manicure in drie stapjes aan te brengen dan zou ik zeker zelf geen gelpolish gaan zetten (in hoop tenminste dat je die bedoeld en niet echt zelf met harde gel wilt gaan rommelen). Bij gelpolish zijn alle stappen doorlopen belangrijk.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:02

base en topcoat zijn inderdaad belangrijk. Ik was vroeger wel eens proefkonijn bij een nagelstyliste, vandaar dat ik het weet hihi.

Weet niet waarom ineens, maar in 1,5 dag heb ik er ineens meer dan 50 abbonees bij op Youtube. Ik kom net thuis uit mn werk en ik zie dat er weer 20 bij zijn gekomen en ook nieuwe reacties op oude video's.
Grappig dat dat ineens zo snel kan gaan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 03:01

Dat is nog een leuk, Jameyskatje. Ik heb zoiets nu met Twitter.

De inspiratie van mijn post van vandaag kwam naar aanleiding van een zoekterm die iemand gebruikte om op mijn blog te komen.

How to use a training logbook for your horse

Ik vond het wel een goed thema voor een blog want ik schrijf graag over doelen stellen en bereiken. Een trainingsdagboek bijhouden is daarbij een heel nuttig gereedschap. Mits goed gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:24

Wat een slimme manier van inspiratie haha! Goed gevonden!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:05

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:08

Bij is vanochtend de blog over voltes online gekomen