Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happypaardje

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:02

Ehm, iets van "classy horses, classic riding"? Ik weet niet precies wat de engelse term is voor klassieke dressuur, maar misschien dat je het er zo in kunt verwerken.
Omdat je wel in het Nederlands blog kunt je ook een nederlandse ondertitel nemen, maar dan is het classy er lastig in te verwerken vrees ik...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:18

'Classy horses
voor alle (rij)stijlen'?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:20

Ik vind classy zo'n woord dat veel te vaak gebruikt wordt en daarom een beetje z'n betekenis heeft verloren... Tenzij je het aan classic riding kan verbinden.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:40

happypaardje schreef:
Ehm, iets van "classy horses, classic riding"? Ik weet niet precies wat de engelse term is voor klassieke dressuur, maar misschien dat je het er zo in kunt verwerken.
Omdat je wel in het Nederlands blog kunt je ook een nederlandse ondertitel nemen, maar dan is het classy er lastig in te verwerken vrees ik...

Ja dat is wel wat. Het liefst heb ik wel een Nederlandse ondertitel inderdaad. Misschien komen er nog meer creatieve breinen online vanavond ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:14

Irrica schreef:
Ik heb even een tijdje niets gepost hier, want ik was druk,druk,druk met mijn nieuwe website. Maar nu is hij echt klaar! http://www.eheducatief.nl
Ik heb een bedrijf betaald om deze website in Wordpress te maken en ben nu al doende aan het leren hoe dat aan de achterkant allemaal werkt. Leuk, maar nog best een gedoe :)

Mijn nieuwste blog is trouwens: Drie dingen die je écht níet moet doen in een sollicitatiebrief! En deze week wil ik mijn eerste studieblog posten.

Dit is een site die ik echt regelmatig zou gebruiken. Heb m opgeslagen bij mn favorieten. Een mooie site, overzichtelijk en inhoudelijk! :j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:15

Anna_Dani schreef:
happypaardje schreef:

Ja dat is wel wat. Het liefst heb ik wel een Nederlandse ondertitel inderdaad. Misschien komen er nog meer creatieve breinen online vanavond ;)

Dan misschien classy horses' classical riding. Ik vind classical mooier (en volgens mij ook meer correct?) dan alleen classic.
Moeilijk is dat he een naam of slogan bedenken. Soms moet je het even laten rusten en dan ineens kom je er op.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:11

De juiste term is classical riding (niet classic riding). :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:23

Misschien een gekke vraag maar waarom kies je voor een Engelse slogan als je blog verder volledig in het Nederlands geschreven is? Dat is niet aanvallend bedoeld, ik zie het alleen vaker gebeuren en ik vind het zelf best gek eigenlijk.
Als je dan toch voor Engels gaat zou ik zeker het woord classy niet gebruiken. Zoals Yasmine al zei heeft dit woord door veelvuldig - verkeerd - gebruik een heel andere betekenis gekregen. Daar komt bij dat je het woord al in de naam van je blog gebruikt en dan ook nog eens in de slogan wordt een beetje veel.
Dat is echter mijn mening. ;)

Ik heb vandaag swatches van China Glaze Pool Party, een oudje maar wel mooi.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:40

Tja, de naam van de blog is natuurlijk wel engels, dus daar past dan wel weer een Engelse slogan bij...
Ik weet het niet zo goed, wat ik zou doen. Ligt ook wel heel erg aan je doelgroep denk ik. Als je verwacht binnen korte tijd over te gaan op Engels voor een breder publiek, dan heb je wel kans dat je met een Engelse naam en slogan beter zit.
Kortom, ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen ;)

Vandaag ook weer een post van mijn kant:
De aanvraag van een stalnaam - ons avontuur begint

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:47

Wat leuk om te lezen hoe dat gaat Bernette! Spreek je de naam die jullie gekozen hebben nog anders uit, of kun je gewoon heel Nederlands Ef-nis-sta-dir zeggen? :P

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:49

Bunn schreef:
Wat leuk om te lezen hoe dat gaat Bernette! Spreek je de naam die jullie gekozen hebben nog anders uit, of kun je gewoon heel Nederlands Ef-nis-sta-dir zeggen? :P

Dankjewel! Onze naam spreek je inderdaad vrij Nederlands uit: het klinkt echt zoals jij het hebt uitgeschreven :j

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:17

Hahaha, mooi! Dan hoef ik gelukkig niet geïntimideerd te zijn door de gekke 'd'. :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:08

Goeiemorgen, ik heb een nieuwe bril gekocht, of ja... 2 zelfs!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:36

Grappig om te zien Mona, ik heb bij Specsavers gewerkt en mijn favoriete collecties waren van Cheap Monday en Spijkers&Spijkers. Je foto's zijn trouwens extreem groot op mijn mobiel en het is ook niet mogelijk om er op uit te zoomen. Ze vallen buiten je blogpost als het ware.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:23

Tazzey schreef:
Misschien een gekke vraag maar waarom kies je voor een Engelse slogan als je blog verder volledig in het Nederlands geschreven is? Dat is niet aanvallend bedoeld, ik zie het alleen vaker gebeuren en ik vind het zelf best gek eigenlijk.
Als je dan toch voor Engels gaat zou ik zeker het woord classy niet gebruiken. Zoals Yasmine al zei heeft dit woord door veelvuldig - verkeerd - gebruik een heel andere betekenis gekregen. Daar komt bij dat je het woord al in de naam van je blog gebruikt en dan ook nog eens in de slogan wordt een beetje veel.
Dat is echter mijn mening. ;)

Ik heb vandaag swatches van China Glaze Pool Party, een oudje maar wel mooi.

Ik schreef al eerder: omdat het woord classy niet zo leuk is in een Nederlandse slogan. Dan krijg je "stijlvolle paarden en klassieke dressuur" >;)
Maar er hoeft inderdaad geen classy in te zitten, maar dan wel weer classical dressage of classical riding, omdat anders misschien de link tussen "classy" en "klassiek" niet wordt gelegd. Of wel?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:19

Ik legde de link tussen "classy" en "klassiek" helemaal niet (en ik woon in een Engelssprekend land). Classsy betekent stijlvol (= algemeen woord) en heeft dus niet specifiek iets met klassiek(e rijkunst) te maken.

Waarom niet wat je in de onderschrift hebt: Classy Horse. De allerleukste paardenblog! :) Of geen ondertitel. Kan ook.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:19

Dat ben ik met Hippologic eens, die link legde ik eigenlijk ook niet. Je onderschrift vind ik zelf wel heel erg leuk!

Ik heb vandaag swatches van [url=Vandaag laat ik je swatches zien van China Glaze Better Not Pout. Deze prachtige paarse metallic nagellak komt uit de Cheers collectie.

http://www.nailfinity.com/china-glaze-better-not-pout/]China Glaze Better Not Pout[/url] uit de Cheers collectie.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:53

Ik zou wel een onderschrift doen, maar niet het woord classy gebruiken, zoals hippologic al zei had ik dat ook niet geassocieerd met klassiek.
Ik heb liever een titel van een website die nog iets van vragen oproept, maar een ondertitel die heel duidelijk maakt waar het over gaat. Maar dat is natuurlijk ieders eigen keus.

Ik heb weer een landeninfo gedaan. Dit keet Cambodja: http://www.justtravelme.nl/landeninform ... -cambodja/

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:13

Tazzey, ik vind jou blog echt leuk!
Ik wou dat ik een beetje mijn nagels kon lakken, maar helaas blijft het vaak maar een dag mooi zitten :(.

Advies opgevolgd en vandaag weer een blog geschreven. Van het weekend maar weer even wat dingen schrijven en klaarzetten.
Hier mijn nieuwe blog over rijbroeken http://horsechick.nl/2016/01/22/rijbroe ... -is-reuze/

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:20

Travel_me wat een mooi land is dat!!

Rosanna, dank je wel! :o Gebruik je wel een goede base- en topcoat? Dat kan een groot verschil maken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:11

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:40

Ik moest gisteren aan iemand uitleggen waar mn blog over ging en tadaaa: Een blog over paarden, lifestyle en klassiek dressuur. Klaar.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:21

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:06

Ik heb gisteren deze video gemaakt en in elkaar gezet:

Ik zat alleen in zo'n dubio:

Buitenbak: bevroren en kan dus niet echt 'goed' rijden. Maar wel mooi licht
Binnen: slecht licht en maakt het filmpje heel grauw en stoffig. Wel een wat betere bodem en achteraf ook minder last van wind/verkeersgeluiden

Dus toch gekozen voor buiten, maar geen rekening gehouden met het geluid.... dus erg veel wind en verkeer op de achtergrond, wat ik enigszins heb kunnen wegwerken met de 'denoiser', maar je blijft het toch een beetje horen.

Op het geluid na ben ik wel tevreden over de video.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:27

Thanks Drunksheep voor de tip! Viel mij inderdaad gisteren ook op. Ik ga mijn vriend er straks even naar laten kijken. :j

jameyskatje Ohhh interessant, ik ga even kijken :D

Ik heb vandaag enkele tips gegeven voor als je een relatie hebt met iemand met autisme. :)