Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:30

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:16

*Verslikt zich* ik heb laatst voor ongeveer 30E bij alie besteld. Ik lees iets over bij betalen? Verschillende kopers? Ik ga gelijk even kijken :=

Ik vind stiekem die ezel wel erg leuk :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:27

Als je bij 1 koper over de 22 euro besteld maak je kans om eruit gepikt te worden. Bij sommige gebeurt er niks, bij anderen moet je 13 euro inklaring + btw betalen bovenop je product :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:31

Oef, dan hoop ik niet dat ik bij dezelfde verkoper zit. Beetje jammer anders, had het dan ook in Nederland in de winkel kunnen kopen als er dan inklaring bij op komt :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:32

Maar 13 euro inklaring + btw...
de btw kan dus nooit meer zijn dan de aanschaf. Toch hoor je verhalen van mensen die tientallen euro's bij zouden moeten betalen voor een telefoonhoesje van €3 :o?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:33

Dat is onzin.
Gewoon niet waar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:18

Tinkerloos schreef:
Dat is onzin.
Gewoon niet waar.

Wel hoor. Geen idee in Nederland maar in België komen er nog administratiekosten bovenop en bij peg een boete

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:15

Hoe dan?
Waarom een boete?
Mag je in België niet bestellen vanuit China?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:24

Ik vermoed dat dat om namaakgoederen gaat. Geen idee wat de rede is. Ik moet gewoon het geld innenaanmijn loket :p

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:26

Tinkerloos schreef:
Hoe dan?
Waarom een boete?
Mag je in België niet bestellen vanuit China?

Heb er nog niet van gehoord. Heb nog geen problemen gehad met mijn bestellingen. Zou dat misschien zijn bij namaak producten waar echt een merk opstaat? Dat als ze dat merken dat je een boete betaald?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:26

Mijn bestelling van alie was kwijt, stond ineens op canceled. Ik in paniek want ik heb ze maandag 10 april nodig voor een borrel. Heeft hij ze vorige week met express shipping nog een keer verstuurd, waren ze net binnen en potverdorie wat zijn ze chique/gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 00:23

Laurievc schreef:
Als je bij 1 koper over de 22 euro besteld maak je kans om eruit gepikt te worden. Bij sommige gebeurt er niks, bij anderen moet je 13 euro inklaring + btw betalen bovenop je product :)

Ooh nee joh -O-
Er ligt van mij ook weer een pakketje maar was daar 22 nogwat voor kwijt.. volgens mij ging het om amper of nog geen 30 cent boven de 22 euro...
Het ligt bij een postnl punt dus morgen maar even ophalen.. ben benieuwd.. dat van de btw wist ik namelijk wel, en dat zou dan om maar een paar euro gaan, maar die 13 euro inklaringskosten heb ik denk ik overheen gelezen want dat wist ik niet.. want dan ben je als je pech hebt zo nog bijna het dubbele kwijt.. -O-

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:54

Ja klopt helaas... Zag hierboven iets over namaak, daar kunnen serieuze boetes opkomen helaas. Nette adidas schoentjes ofzo... Zag overlaatst iemand 250 euro boete.

Voor mij enkel kleine pruts dingetjes :+

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:07

_Friemel schreef:
Mijn bestelling van alie was kwijt, stond ineens op canceled. Ik in paniek want ik heb ze maandag 10 april nodig voor een borrel. Heeft hij ze vorige week met express shipping nog een keer verstuurd, waren ze net binnen en potverdorie wat zijn ze chique/gaaf!

[ [url=m/abXkiL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xPhis0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9b6mlW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zijn wel knap. Want een geluk dat je ze nog op tijd hebt.
Het is soms echt een gok. Dingen die je niet snel nodig hebt zijn er soms heel snel en iets dat je echt nodig hebt kan soms heel lang duren.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:13

LadyMadonna schreef:
Maar 13 euro inklaring + btw...
de btw kan dus nooit meer zijn dan de aanschaf. Toch hoor je verhalen van mensen die tientallen euro's bij zouden moeten betalen voor een telefoonhoesje van €3 :o?

Ik woon in België, maar ik heb overlaatst mogen kennismaken met dat abstract gegeven.

Pakketje van 25 dollar + verzendingskosten. Wordt eruit gepikt door de douane. Ah mevrouw, dat is dan 50 euro dat je moet betalen. Ik heb super lang met die kerel aan de lijn gehangen over hoe ik in godsnaam 50 euro 'btw' moest betalen over iets wat een waarde had van 25 dollar. Ja zei die kerel, als ze 'problemen' ondervinden met een pakketje (en dat kan vanalles zijn, in mijn geval was het dat de verzendingskosten niet op de factuur stond terwijl ik die wel betaald had) dan mogen ze kosten aanrekenen naar gelang de grootte van de doos (ongeacht het gewicht). Dus ik was daar eigenlijk ook niet al te happy over. En je wordt met je rug tegen de muur gezet, want die kerel aan de andere kant van de lijn zei doodleuk, dat als je het niet betaald het gewoon op je belastingbrief komt, want het is geld dat je verschuldigd bent aan de overheid :+

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:58

Echt? Dat is toch niet normaal. Tja België en geld innen. Dat kunnen ze hier goed. En dat ze dat op uw belastingbrief zetten geloof ik direct. Doen ze blijkbaar met verkeersboetes ook als je ze niet betaald. Maar hadden ze je pakket eruit gehaald omdat het bedrag boven de 25 dollar was? Of enkel voor de verzendkosten. Want bij de meeste verkopers bij Ali betaal je geen verzendkosten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:33

in duitsland moet je ook opslagkosten betalen van de tijd dat het bij de douane lag, admin kosten, btw en een soort van boete, omdat je het niet aangegeven hebt. Dus ja, het kan snel heel duur worden. Dat is ook wat mij er toch wel van weerhoudt om daar iets te bestellen. en omdat ik ook geen 20 badkamerkranen nodig heb :') :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:37

llora schreef:
Echt? Dat is toch niet normaal. Tja België en geld innen. Dat kunnen ze hier goed. En dat ze dat op uw belastingbrief zetten geloof ik direct. Doen ze blijkbaar met verkeersboetes ook als je ze niet betaald. Maar hadden ze je pakket eruit gehaald omdat het bedrag boven de 25 dollar was? Of enkel voor de verzendkosten. Want bij de meeste verkopers bij Ali betaal je geen verzendkosten

Het was eigenlijk gewoon er random uitgehaald denk ik om eens te controleren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:17

Vraagje... Ik had een doosje oogschaduw besteld, hij is net binnen en supermooi! Nu wou ik 'm ook graag in een andere kleur bestellen, en staat er ineens dat het niet mogelijk is om naar Nederland te verzenden?
Iemand dat wel is eerder gehad?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:52

Dreamer, geen ervaring mee!

Heb nu een aantal kleine dingetjes besteld die relatief vlot binnen zijn. Nu heb ik gister alvast voor mijn nieuwe telefoon 2 hoesjes, een sportarmband en tempered glass screenprotector besteld. Was 14 euro kwijt, koopje dus! En nu hopen dat het snel binnen is, want dan kan ik de telefoon ook bestellen :+

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:36

The_Cat schreef:
llora schreef:

Het was eigenlijk gewoon er random uitgehaald denk ik om eens te controleren..

Maar zou dat ook voor artikelen zijn waar geen merk opstaat en onder de 22 euro? Want ik heb nog nooit problemen gehad.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:37

NenaC schreef:
in duitsland moet je ook opslagkosten betalen van de tijd dat het bij de douane lag, admin kosten, btw en een soort van boete, omdat je het niet aangegeven hebt. Dus ja, het kan snel heel duur worden. Dat is ook wat mij er toch wel van weerhoudt om daar iets te bestellen. en omdat ik ook geen 20 badkamerkranen nodig heb :') :')

Klein vraagje wat moet je dan aangeven? Dat het bedrag hoger lag dan 22 euro of gewoon dat het van China komt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:48

Ik heb 3 weken terug twee dingen besteld, en daarvan is nog steeds geen trace info beschikbaar.... :?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:49

NenaC schreef:

Nee hoor woon in Duitsland en bestel erg veel in china en ook regelmatig rond de 80 euro en meestal kreeg ik dan een brief van der zoll. Even een berichtje erheen wat er in zit en wat de waarde was en dan stuurden ze het kostenloos door. Nooit iets extra's hoeven betalen.

Nu bestel ik altijd voor onder de 22 euro. Nu toevallig een paar schoenen van 22,50 en die zijn vandaag aangekomen. Wel even in de piepzak daar het namaak is maar wel zo namaak dat er geen namaak merk op zit. en je het verschil goed ziet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:50

De trace info klopt ook niet altijd.
Soms krijg ik geen info, soms zit het pakket volgens de info nog in het vliegtuig en dan heb ik het al binnen, en heeel soms klopt de info wel.