Spel Horse Reality

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:34

NadjaNadja schreef:
Janine1990 schreef:
https://www.horsereality.nl/horses/13018/fortuna

Mijn mustang ster merrie met ingewikkelde kleur is over 2 dagen uitgerekend, wil haar daarna in de verkoop zetten met enkel een bieden vanaf prijs. Waar zal ik deze prijs op kunnen zetten?

Ik wil haar sowieso wel kopen voor 15000. Als je haar daar voor kwijt wil natuurlijk :p

Nou, ik wil het gewoon per opbod doen ;)
Vandaar mijn vraag wat een redelijke vanaf prijs is.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:35

Hmm.. dan mag ze daten met Kemsiz :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:38

Citaat:
Nou, ik wil het gewoon per opbod doen ;)
Vandaar mijn vraag wat een redelijke vanaf prijs is.

Dan zou ik zeggen 5000.

Ik ben benieuwd hoe veel je er dan uiteindelijk voor krijgt!

Janine1990

Re: Spel Horse Reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:40

Thanks Nadja! Ik ben ook zeer benieuwd!
Eerst maar kijken of er ook nog een bijzonder veulen uit komt!

Pfff... ik word vanmiddag level 29... :+
Maar heb dan niet genoeg punten om deze te verouderen:
https://www.horsereality.nl/horses/1350 ... little-boy
Kom er net ééntje tekort... Zo jammer!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:42

Flink door trainen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:44

Dat zijn heel wat punten die ik moet betrainen hahaha. Hopen dat ik vanmiddag nog een geinig mustang veulentje krijg :') Kunnen die twee ook weer weg :+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:52

M.b.t. de kleuren van de Akhal Teke, ik ben zelf niet zo bekend met het ras. Komt er in het echt ook tobiano voor? Volgens mij alleen een vorm van sabino toch? (Een type die niet te testen is). Ik meen dat iemand dat al wel tegen gekomen was. Maar er is dus niet op te fokken omdat, net zoals flaxen, niet bekend is wel gen er voor verantwoordelijk is.

Ik weet wel dat nog niet alle kleuren beschikbaar zijn bij alle rassen. Simpelweg omdat het nog niet geïntegreerd is in het spel. Het kost nogal wat tijd om de concept art in te kleuren.

Hier even een voorbeeld van wat het inkleuren inhoudt:
- Er zijn, naast de verschillende kleuren, ook van elke kleur 3 varianten (of dat is het streven).
- Dus 3 soorten zwart, 3 soorten schimmel, 3 soorten bruin, 3 soorten vos, de manen per paard verschillen x3, de aftekeningen voor tobiano, sabino, olw etc etc verschillen x3, dan zijn er ook nog combinaties tussen die aftekeningen x3, de verdunningen verschillen van kleur afhankelijk van de basiskleur (bijvoorbeeld vanuit lichtbruin tot donkerbruin + verdunning). Dan zijn er nog specifieke kenmerken bij dun paarden. Zal ik nog even door gaan? :p
- Hier 1 van de meest complexe combinaties op het moment beschikbaar bij mustangs:

5.27% - Dunskin Frame Overo
5.27% - Dunskin Tobiano
5.27% - Dunskin
5.27% - Dunskin Tovero
2.64% - Bay Dun Tobiano
2.64% - Perlino Dun Tobiano
2.64% - Bay Dun
2.64% - Perlino Dun
2.64% - Bay Dun Tovero
2.64% - Perlino Dun Tovero
2.64% - Bay Dun Frame Overo
2.64% - Perlino Dun Frame Overo
2.34% - Dunalino Frame Overo
2.34% - Dunalino Tobiano
2.34% - Dunalino
2.34% - Dunalino Tovero
1.76% - Smoky Grullo Tobiano
1.76% - Buckskin
1.76% - Buckskin Tovero
1.76% - Smoky Grullo
1.76% - Smoky Grullo Tovero
1.76% - Buckskin Frame Overo
1.76% - Smoky Grullo Frame Overo
1.76% - Buckskin Tobiano
1.17% - Cremello Dun Tobiano
1.17% - Red Dun Tobiano
1.17% - Cremello Dun
1.17% - Red Dun
1.17% - Cremello Dun Tovero
1.17% - Red Dun Tovero
1.17% - Cremello Dun Frame Overo
1.17% - Red Dun Frame Overo
0.88% - Bay Frame Overo
0.88% - Perlino Frame Overo
0.88% - Grullo Frame Overo
0.88% - Smoky Cream Dun Frame Overo
0.88% - Bay Tobiano
0.88% - Perlino Tobiano
0.88% - Grullo Tobiano
0.88% - Smoky Cream Dun Tobiano
0.88% - Bay
0.88% - Perlino
0.88% - Bay Tovero
0.88% - Perlino Tovero
0.88% - Grullo
0.88% - Smoky Cream Dun
0.88% - Grullo Tovero
0.88% - Smoky Cream Dun Tovero
0.78% - Palomino
0.78% - Palomino Tovero
0.78% - Palomino Frame Overo
0.78% - Palomino Tobiano
0.59% - Smoky Black Frame Overo
0.59% - Smoky Black Tobiano
0.59% - Smoky Black
0.59% - Smoky Black Tovero
0.39% - Cremello Frame Overo
0.39% - Red (Chestnut/Sorrel) Frame Overo
0.39% - Cremello Tobiano
0.39% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
0.39% - Cremello
0.39% - Red (Chestnut/Sorrel)
0.39% - Cremello Tovero
0.39% - Red (Chestnut/Sorrel) Tovero
0.29% - Black
0.29% - Smoky Cream
0.29% - Black Tovero
0.29% - Smoky Cream Tovero
0.29% - Black Frame Overo
0.29% - Smoky Cream Frame Overo
0.29% - Black Tobiano
0.29% - Smoky Cream Tobiano

En dan alles 3x, dus 72x3=216 afzonderlijke afbeeldingen.
Nou is het wel zo dat zwarte manen en staart bijvoorbeeld maar 3x gemaakt worden en als losse afbeeldingen bij de andere combinaties geplakt kunnen worden. Dit geldt ook voor de ogen en de aftekeningen, maar ik denk dat het wel duidelijk is dat het allemaal een hels karwij is.
Dan is roan niet beschikbaar in de test, maar die krijg je er ook nog eens bij :p. En dat is alleen wat tot op heden beschikbaar is bij mustangs. Dat mogen ze dan bij alle rassen gaan doen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:00

Kan iemand me op weg helpen? Ik snap niet wat ik allemaal moet aanschaffen. Heb wel een Exmoor veulen gevangen oid. Help...
Speel verder Howrse maar dat lijkt er dus niet op. Haha

Edit; typfout :')

Edit; Wat kan je bij de genetica aan kruizen? Moet je dat zelf doen? :+

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:06

Paarden aanschaffen kan bij de HR Foundation of op de markt! Bij genetica kun je iets aanklikken om te testen of het paard deze genen heeft.

Ik heb even flink wat geld uitgegeven op de foundation in Australië, maar het was het waard! Twee Zilver veulens gevonden. Wel balen dat mijn stallen net vol waren toen ze tevoorschijn kwamen, maar gelukkig is het rustig in Australië!
Ze hebben wel dezelfde vader, maar dat maakt niet uit, want ik begreep dat Z/Z ook slecht kon zijn en later verwijderd zal worden?

Nu heb ik wel heel veel tinkerveulens waar ik nog vanaf wil. Iemand interesse? O:)
Laatst bijgewerkt door xRaisin op 14-05-17 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:09

Wow Xyris, maar ik snap één ding niet... 1 van de meest complexe kleuren bij de mustangs, en die is dan onderverdeeld in dat wat jij hier schrijft? Die 72 dingen? Dus wat jij noteert dat is één paard?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:11

Dankjewel. Is het verstandig om je gelijk voor een studie op te geven? Ik heb een kapitaal van 94970 en heb mijn veulen zojuist ingeschreven voor een stambboekkeuring.
Moet ik nog dingen aanschaffen uit de winkel?
Ik wil niet vastlopen haha.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:12

Howrse is inderdaad een heel anders spel :p.

Ten eerste, HR is nog een beta. Op het moment kan je alleen paarden vangen in noord amerika of in europa met wildlife tickets, (60% kans een paard te vinden en 40% kans om dit gevonden paard ook te vangen als dat nog accuraat is) of je kan paarden paarden kopen met foundation tickets op alle continenten voor 1 ticket + 5000.
Daarnaast kan je paarden kopen op de markt.

Je hoeft nog niet naar de hoefsmid of vaccinaties te doen etc, eten en tuig kopen hoeft ook nog niet (is af te raden daar het geld kost en het nog geen functie heeft).

Fokken werkt wel met je eigen paarden, of je moet een paard prive verkopen aan iemand anders die het paard dan voor je dekt en deze terug verkoopt met de dekprijs erbij gerekend en vice versa. Verder kan je je paard insemineren bij de dierenarts. Hiervoor moet je wel eerst spermarietjes af laten nemen bij je hengsten. Dit kan 1x in de twee dagen.
Een merrie laat je dan hengstig spuiten en insemineer je vervolgens met het sperma van 1 van je hengsten. De koelkast met deze rietjes is nog niet zichtbaar, alleen op het moment dat je een merrie insemineert.

Verder kan je geld verdienen met klusjes bij de manege, wat wel aan te raden is daar het erg moeilijk is nog om geld te verdienen in het spel (hier wordt wel aan gewerkt). Je levelt het snelste door elke 3 uur mee te doen aan keuringen en wedstrijden. Let even op wat hoeveel kost, de prijzen verschillen. Bewegings keuringen zijn de duurste die je kan doen dus het is af te raden deze te herhalen als je paard eenmaal een talent heeft (dat is bij een score van 75.01 of hoger bij een discipline). Dan kan je beter de exterieur keuringen gaan doen. Verder krijg je xp voor het trainen van je paard.

Het is aan te raden een opleiding te volgen. Deze heeft op het moment nog geen functie maar binnenkort wel. Dan kan je geld gaan verdienen met het baantje dat je daarna krijgt.

Verder, ga er vooral van uit dat dit spel 'real life' is. Want dat is het idee achter het spel. Ga bijvoorbeeld niet naar de keuring met een paard dat niet gepoetst is, dat doe je in het echt ook niet. En ga geen wedstrijden rijden met een uitgehongerd paard.

Dat is het zo wel even in een notendop. Mocht je meer vragen hebben (ook over genetica) laat het even weten.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Janine1990 schreef:
Wow Xyris, maar ik snap één ding niet... 1 van de meest complexe kleuren bij de mustangs, en die is dan onderverdeeld in dat wat jij hier schrijft? Die 72 dingen? Dus wat jij noteert dat is één paard?

Dat is de mogelijkheid van een veulen.
Dan zou je dus een E/e A/a Cr/n D/n To/n OLW/o merrie met een hengst met ook die genen kruisen en dan heb je kans op al die mogelijkheden volgens mij.

Piekosjj

Xyris schreef:
M.b.t. de kleuren van de Akhal Teke, ik ben zelf niet zo bekend met het ras. Komt er in het echt ook tobiano voor? Volgens mij alleen een vorm van sabino toch? (Een type die niet te testen is). Ik meen dat iemand dat al wel tegen gekomen was. Maar er is dus niet op te fokken omdat, net zoals flaxen, niet bekend is wel gen er voor verantwoordelijk is.

Tobiano komt niet voor. Hoge benen, grote blessen en witte buikvlekken worden heel soms gezien, maar het is niet bekend om welk gen dit gaat. Het zou om een W gen kunnen gaan maar dat is dus niet zeker. Hetzelfde voor rabicano. Als je op 'tobiano akhal teke' oid googlet krijg je vaak wel het een en ander aan plaatjes te zien, maar vaak zijn dit kruisingen met volbloeden of de verwante Indiaase Marwari. Dun komt ook niet voor, desondanks wordt het vaak wel zo gezegd maar dan zijn ze gewoon buckskin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:13

Nog een klein vraagje, voordat ik een echt paard ga rijden :')
Krijgt mijn merrie wel een veulen als ik haar nu al te koop zet?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:15

xRaisin schreef:
Paarden aanschaffen kan bij de HR Foundation of op de markt! Bij genetica kun je iets aanklikken om te testen of het paard deze genen heeft.

Ik heb even flink wat geld uitgegeven op de foundation in Australië, maar het was het waard! Twee Zilver veulens gevonden. Wel balen dat mijn stallen net vol waren toen ze tevoorschijn kwamen, maar gelukkig is het rustig in Australië!
Ze hebben wel dezelfde vader, maar dat maakt niet uit, want ik begreep dat Z/Z ook slecht kon zijn en later verwijderd zal worden?

Nu heb ik wel heel veel tinkerveulens waar ik nog vanaf wil. Iemand interesse? O:)

Wat betreft zilver: Ik sprak daar voor mezelf. Ik ben druk bezig met het vertalen en schrijven van de wiki en kwam tegen dat homozygoot zilver oogproblemen geeft. Dit staat nog niet in de engelse wiki dus het kan zijn dat het Deloryan ontgaan is, maar het kan ook zijn dat het op de to-do list staat. Ik verwacht wel dat het geïntegreerd gaat worden want het is een stukje realiteit. Maar wanneer: Geen flauw idee.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:16

NadjaNadja schreef:
Janine1990 schreef:

Dat is de mogelijkheid van een veulen.
Dan zou je dus een E/e A/a Cr/n D/n To/n OLW/o merrie met een hengst met ook die genen kruisen en dan heb je kans op al die mogelijkheden volgens mij.

Dit klopt inderdaad, alleen heb ik 1 van de twee solid gelaten omdat 2x OLW een dood veulen geeft.
De lijst die ik net gaf was dus alle mogelijke veulens die uit een combinatie van deze twee paarden zou kunnen komen.

Dus 1 E/e, A/a, Cr/n, D/n, To/OLW
De ander E/e, A/a, Cr/n, D/n
Laatst bijgewerkt door Xyris op 14-05-17 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:17

AlwaysH schreef:
Dankjewel. Is het verstandig om je gelijk voor een studie op te geven? Ik heb een kapitaal van 94970 en heb mijn veulen zojuist ingeschreven voor een stambboekkeuring.
Moet ik nog dingen aanschaffen uit de winkel?
Ik wil niet vastlopen haha.

Ik zou nog geen studie enzo doen! Heeft op dit moment nog geen functie! Nu kun je vooral paarden trainen, fokken, naar keuringen brengen, en wedstrijden rijden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:18

Xyris schreef:

Ten eerste, HR is nog een beta. Op het moment kan je alleen paarden vangen in noord amerika of in europa met wildlife tickets, (60% kans een paard te vinden en 40% kans om dit gevonden paard ook te vangen als dat nog accuraat is) of je kan paarden paarden kopen met foundation tickets op alle continenten voor 1 ticket + 5000.

Je hoeft nog niet naar de hoefsmid of vaccinaties te doen etc, eten en tuig kopen hoeft ook nog niet (is af te raden daar het geld kost en het nog geen functie heeft).

Fokken werkt wel met je eigen paarden, of je moet een paard prive verkopen aan iemand anders die het paard dan voor je dekt en deze terug verkoopt met de dekprijs erbij gerekend en vice versa. Verder kan je je paard insemineren bij de dierenarts. Hiervoor moet je wel eerst spermarietjes af laten nemen bij je hengsten. Dit kan 1x in de twee dagen.
Een merrie laat je dan hengstig spuiten en insemineer je vervolgens met het sperma van 1 van je hengsten. De koelkast met deze rietjes is nog niet zichtbaar, alleen op het moment dat je een merrie insemineert.

Verder kan je geld verdienen met klusjes bij de manege, wat wel aan te raden is daar het erg moeilijk is nog om geld te verdienen in het spel (hier wordt wel aan gewerkt). Je levelt het snelste door elke 3 uur mee te doen aan keuringen en wedstrijden. Let even op wat hoeveel kost, de prijzen verschillen. Bewegings keuringen zijn de duurste die je kan doen dus het is af te raden deze te herhalen als je paard eenmaal een talent heeft (dat is bij een score van 75.01 of hoger bij een discipline). Dan kan je beter de exterieur keuringen gaan doen. Verder krijg je xp voor het trainen van je paard.

Het is aan te raden een opleiding te volgen. Deze heeft op het moment nog geen functie maar binnenkort wel. Dan kan je geld gaan verdienen met het baantje dat je daarna krijgt.

Verder, ga er vooral van uit dat dit spel 'real life' is. Want dat is het idee achter het spel. Ga bijvoorbeeld niet naar de keuring met een paard dat niet gepoetst is, dat doe je in het echt ook niet. En ga geen wedstrijden rijden met een uitgehongerd paard.

Dat is het zo wel even in een notendop. Mocht je meer vragen hebben (ook over genetica) laat het even weten.

Dankjewel! De opleiding kost wel 75000 (moleculaire wetenschappen) dus dan ben ik al een stuk blutter, rip!
Wat raden jullie aan om te laten testen in de genetica?

@Raisin, maar binnenkort wel toch? Kan ik het dan niet beter hebben?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:20

Maar over dat oog problemen, stel het komt in het spel.. Heeft het daarmee wel meerwaarde behalve dat het in het echte leven ook zo is? Want in het echte leven zijn er ook paarden volledig blind en die doen van alles en nogwat.. Tuurlijk zijn het uitzonderingen, maar het is niet dat je paard oogproblemen heeft/blind is dat je knol gelijk maar dood moet? :')

En stel je heb Z/Z en dekt die met bv een z/z, krijgt dat veulentje dan ook oogproblemen, ondanks dat ie geen dubbel zilver heeft? Of komt het alleen als ie dus dubbel zilver heeft? :P

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:24

Janine1990 schreef:
Nog een klein vraagje, voordat ik een echt paard ga rijden :')
Krijgt mijn merrie wel een veulen als ik haar nu al te koop zet?

Jouw merrie krijgt sowieso een veulen als deze gedekt is. Danwel bij jou als je de merrie nog hebt, danwel bij de nieuwe eigenaar.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:24

AlwaysH schreef:
Xyris schreef:

Dankjewel! De opleiding kost wel 75000 (moleculaire wetenschappen) dus dan ben ik al een stuk blutter, rip!

Wat je moet testen in de genetica is afhankelijk van het ras dat je hebt staan (en de kleur die het heeft). Dat is heel moeilijk te zeggen vanaf hier.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:25

AlwaysH schreef:

Het kan natuurlijk wel alvast. Al wacht ik liever tot dat de banen echt al online zijn, zodat ik kan kijken wat je precies met welke baan kan, voordat ik er eentje uitkies!

Welke genen je laat testen is afhankelijk van het ras dat je wilt of welke kleuren je graag wilt! Je kunt natuurlijk ook alles doen, maar aangezien er bij sommige rassen, sommige genen niet mogelijk zijn, vind ik het dan zonde van mijn geld (ook al kost het niet veel!).

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:26

puppy1128 schreef:
Maar over dat oog problemen, stel het komt in het spel.. Heeft het daarmee wel meerwaarde behalve dat het in het echte leven ook zo is? Want in het echte leven zijn er ook paarden volledig blind en die doen van alles en nogwat.. Tuurlijk zijn het uitzonderingen, maar het is niet dat je paard oogproblemen heeft/blind is dat je knol gelijk maar dood moet? :')

En stel je heb Z/Z en dekt die met bv een z/z, krijgt dat veulentje dan ook oogproblemen, ondanks dat ie geen dubbel zilver heeft? Of komt het alleen als ie dus dubbel zilver heeft? :P

Het komt ook voor bij heterozygoot zilver (Z/z) deze paarden hebben cysten in hun oog (een enkele uitzondering daar gelaten) maar ondervinden hier over het algemeen geen problemen van.

En een blind paard of slechtziend paard zou je bijvoorbeeld minder kunnen laten presteren in wedstrijden of de training langzamer laten verlopen. Het paard hoeft inderdaad niet dood maar zal op zijn minst intensiever beleerd moeten gaan worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:27

Als ik mijn roan merrie laat dekken met buckskin hoe zou ik dan haar qua verkoop prijs moeten doen?