poes schreef:, maar ik ken heel wat mensen die niks van dieren weten en zo hysterisch reageren zonder er zelfs maar bij na te denken wat het dier daar nou van denkt. Ze leggen echt vaak de link niet dat een dier net op dat hysterisch gedrag raar reageert. .
en juist bij een hysterisch gillende vrouw,die de hond ook in de war heeft gemaakt, heeft een vreemde persoon naar de hond zijn hand uitgestoken,en wie weet heeft deze alleen zijn kop omgedraait en met een tand een lichte schaafwond gemaakt,als hij écht had gebeten,dan had deze meneer echt bij een dokter gezeten,mag ik uit ervaring vertellen 
en ja,erop trainen
lijkt me een goed plan,mensen vragen op straat om even hysterisch tegen je hond te gaan gillen...denk dat op sommige situaties honden gewoon níet te trainen zijn,maar ja wie ben ik...
dan nogmaals de incidenten beter beschreven:
"1é: Vrouwtje was met Boran gaan wandelen en wacht aan de stoeprand, Boran gaat naast haar zitten.
Plots kwam er een mevrouw aan met boodschappen en plastic tassen van achter op ons af.
Boran draait zijn kop en pakt haar tas af en raakt daarbij de pink van de vrouw.
De vrouw gaat achteruit en durft niet meer dichterbij te komen.
Vrouwtje wilde haar de tas terug geven, maar de vrouw zei: ”leg hem daar maar neer”.
Vrouwtje vroeg wat de vrouw mankeerde, ze zei mijn pink en vertelde om verder te gaan.
Vrouwtje is toen de weg overgestoken en vroeg: woon je daar, ja zei het vrouwtje.
S’ avonds kwam de HW en vertelde dat mevrouw een melding had gemaakt.
Boran zou een aantekening krijgen.
Later kwam de HW terug met de rekening van de Dokter, als ik deze betaalde was het verder afgedaan.
Rekening is betaald en we hebben haar een bloemetje gegeven.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
2é: Baasje was met Boran gaan wandelen en lopen we richting een bushalte(kant met folder reclame).
In de bushalte stond een Marokkaanse/Turkse vrouw die van Boran zo erg schrok, dat ze naar achteren sprong en luid gillende div. vervloekingen uitsprak: “die hond moet kapot” (Boran heeft haar niks gedaan).
Bij de bushalte stond/zat ook een ned. man die bloeide aan zijn hand(later bleek dat hij zijn hand had uitgestoken).
Ik heb staande voor hem gezegd(vrouw gilde nog steeds): dat ik de loopronde afmaak en dan terug kom, oké zei hij.
Stel dat Boran vals/agressief zou zijn: Dan had hij meer verwondingen gemaakt bij de man, nu was er enkel een klein wondje(2~3mm, ovaal, i.v.m. terug trekken denk ik) aan de bovenkant hand aanwezig, onderkant hand niks.
Tevens had hij dan ook de vrouw gepakt terwijl deze geen enkel kleerscheurtje had.
Later op de avond is de man thuis gekomen en vertelde dat hij wel een aangifte ging doen vanwege zijn verzekering i.v.m. in de toekomst en vertelde dat hij dit zeker niet deed voor de hond.
Dit zijn de enigste 2 incidenten die er geweest zijn."
ik vind wel dat er maatregelen genomen moeten worden bij deze hond dat hij niet zomaar meer kan bijten,maar de doodstraf???
ongelooflijk hoe makkelijk mensen over hondenlevens kunnen beslissen...nog meer een reden om in nederland mijn honden niet meer over straat te laten gaan,al is het nl niet eens de hond zijn fout,net zo makkelijk vinden mensen dit van wel,en is een enkeltje hemel erg makkelijk gewoon gevonden.
zouden deze reacties nu ook zo zijn als het een yorkshire terrier was geweest??ook deze maakt een fikse schram op iemand zijn hand als ze ongevraagd geaait worden en daar niet van gediend zijn,of was het dan onzin geweest zo'n stampij te maken over zo'n klein hondje??
overigens waren bij de rechtzaak geen van beide slachtoffers aanwezig ,om hun aangedane leed te verdedigen,dus ja,dat verhalen dan eenzijdig worden...is niet zo heel raar.. 
amnondi,de enigste test die bij deze hond gedaan is ,is een test met een pop(kind) welke hij met rust liet,en niets deed...(en dat in een ongelooflijk stressvolle toestand waarin deze hond zich bevond)
dus laten we nu het enigste onderdeel waarop hij getest en geslaagd is dan alsjeblieft ook nog niet in twijfel gaan trekken,dan hoef je nl nooit meer een hond te testen,maar kan je ze beter meteen in laten slapen...