verdient een paard dit ? NEEEEEE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: verdient een paard dit ? NEEEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:41

_Charlotte_ schreef:
Nadya schreef:
24 uur op stal is in mijn ogen onacceptabel. Ga dan nog wandelen met je paard.

wandelen..dat is toch ook niks? kunnen ze nog niet lekker rennen grazen spelen e.d.

Ben ik helemaal met je eens, ik heb zelf niet voor niets een 24/7 paard. Knipoog
Maar als het zogenaamd zo hard gevroren hebt dat iemand haar paard 24/7 opsluit, dan kan je nog tenminste wat gaan wandelen. Voor mij persoonlijk is het uberhaupt geen optie om mijn paard op stal te zetten. Haha!
Vorst of niet.....

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:42

arankapony schreef:
Dat longeren, ik doe het gewoon met een longeerlijn aan het halster.
Maar dat van 23 uur op stal, mijn pony staat tot nu toe 24 uur op stal omdat de bak bevroren is. Maar dan vind ik weer beter 24 u op stal ipv galoperen in de bak en dan voetje kapot.

een pony kanbest op die grond lopen hoor Knipoog dan loopt ze gewoon wt voorzichtiger..maar dat maakt toch niet uit..?? de mijne gaat gewoon snachtsin stal en overdag de wei in al is de grond bevroren als wat..de anderen van ons staan dag en nacht buiten en redden het prima die willen geeneens de stal in..we hebbeneen schuilstal en ze gaan er alleen in voor hooi anders niet.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:43

Nadya schreef:
Ben ik helemaal met je eens, ik heb zelf niet voor niets een 24/7 paard. Knipoog
Maar als het zogenaamd zo hard gevroren hebt dat iemand haar paard 24/7 opsluit, dan kan je nog tenminste wat gaan wandelen. Voor mij persoonlijk is het uberhaupt geen optie om mijn paard op stal te zetten. Haha!
Vorst of niet.....

Ja
moet wel zeggen dat de mijne snacht wel in stal staat (alleen het paard waar ik serieus mee bezig ben de anderen staan allemaal in de wei dag en nacht)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:46

Ze komen in elk geval lekker buiten, Charlotte, ook als het gevroren heeft. Knipoog
En dat is al hartstikke mooi. Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:50

Man man, het ergste er uit halen om mensen zwart te maken. Ik keur zeker niet goed wat Coby deed met P&P maar dit is echt de vreselijkste foto die er te vinden is over haar. En sommige fotos lijken wel getrukeerd. En véél momentopnames worden gewoonweg misbruikt voor dit soort filmpjes.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:55

Jeetje, vreselijk om dit te zien! En confronterend dat het er ECHT zo aan toe gaat! Gelukkig kan ik van mezelf zeggen dat ik niet zo omga met mn paarden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:04

Nadya schreef:

Wie zegt dat de dat niet gedaan heeft? Het gaat erom dat het paard niet los is geweest, wat ze verder gedaan heeft staat er niet, dus weet ik niet. Wederom, misschien wel, misschien niet

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:05

stef schreef:
Nadya schreef:

Wie zegt dat de dat niet gedaan heeft? Het gaat erom dat het paard niet los is geweest, wat ze verder gedaan heeft staat er niet, dus weet ik niet. Wederom, misschien wel, misschien niet

Jij maakt je lekker druk vandaag over of iemand dat wel of niet gedaan heeft? Tong uitsteken
Als ik lees 24/7 dan staat er toch dat het dier de hele dag niet buiten is geweest? Of ben ik seniel aan het worden ofzo? Haha!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:07

arankapony schreef:
Maar dat van 23 uur op stal, mijn pony staat tot nu toe 24 uur op stal omdat de bak bevroren is. Maar dan vind ik weer beter 24 u op stal ipv galoperen in de bak en dan voetje kapot.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:10

Nadya: Zoals ik zeg, het beestje is niet lo9s geweest of gelongeerd, misschien heeft ie een dag binnen gestaan, misschien is ze gaan wandelen... Ik was er niet bij

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:11

Stef, zij gaf toch zelf aan dat het dier 24/7 op stal stond vanwege een bevroren bak???

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:14

Ik voel me meteen schuldig over mijn eigen paardje.. Boos! zij gaat ook niet naar buiten/los... Maar daar is een rede voor: ze heeft vier maanden lang een peesblessure gehad, en ze is pas net weer goed verklaard en ik ben als de dood dat ze een peesklap krijgt en het nooit meer goed komt... Dat is voor haar ook niet leuk... Boos! Ik hoop dat ze zo snel mogelijk weer met haar vriendinnetjes in de paddock/op het land kan..
Ik zal waarschijnlijk nu allemaal reacties krijgen van hoe zielig het is, maar ik vind het zelf ook niet leuk...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:14

Citaat:
arankapony wrote;
Maar dat van 23 uur op stal, mijn pony staat tot nu toe 24 uur op stal omdat de bak bevroren is. Maar dan vind ik weer beter 24 u op stal ipv galoperen in de bak en dan voetje kapot

Zoiets? Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:19

Nadya: Klopt wat je zegt, alleen ik zou het ook zo omschrijven als mn paarden om wat voor reden dan ook niet eruit zouden kunnen. Dan zou ik ook opschrijven van ze moeten helaas binnen blijven o.i.d. Terwijl ik op dat moment wel ben gaan stappen of iets.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:25

Stef, zoals zij het beschrijft klinkt het alsof het paard niet buiten is geweest vanwege de harde ondergrond. Ik hoop dat het beestje er wel uit is geweest natuurlijk Ja ...... Helaas ken ik er zat die ze bij bepaalde weersomstandigheden rustig laten staan. Vorig weekend stonden sommige pony's bij ons 3 hele dagen binnen (en dat was nog niet eens vanwege het weer, want het weer was prima afgelopen weekend)!!! Ik vind dat niet kunnen, maar ik sta met mijn rug tegen de muur. Verdrietig

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:37

Oakland1990 schreef:
Man man, het ergste er uit halen om mensen zwart te maken. Ik keur zeker niet goed wat Coby deed met P&P maar dit is echt de vreselijkste foto die er te vinden is over haar. En sommige fotos lijken wel getrukeerd. En véél momentopnames worden gewoonweg misbruikt voor dit soort filmpjes.

Dat is jóuw mening Lachen
Als mensen niet zo met hun paarden zouden omgaan, waarom zijn er dan wel opvallend veel van dit soort foto's van eenzelfde combinatie te vinden op 1 wedstrijd genomen? En zelfs filmopnames?
Waarom ziet zelfs ík, gewoon een doodsimpel iemand, op wedstrijden/stallen dit soort dingen met eigen ogen gebeuren?

Het wezen PAARD wordt misbruikt imo, dan is het filmpje maar 'hard', er gebeuren nog veels te veel praktijken dit níet door de beugel kunnen.

En wanneer er bijvoorbeeld een filmpje wordt gemaakt over mishandelde & slecht verzorgde honden en katten, en er worden alleen maar beelden getoond van magere katten, honden die geslagen worden. Dan kan élk simpel persoon toch wel nadenken dat dit gewoon praktijken zijn die gebeuren, maar dat dat niet betekent dat dat voor elke hond of kat betekend?

En GELUKKIG maar dat niet elk paard zo behandeld wordt, al kan ik al genoeg paarden hier in mijn omgeving aanwijzen die dicht in de buurt komen van de beelden van dit filmpje.
En dat vind ik heel heel triest Verdrietig

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:41

Citaat:
En wanneer er bijvoorbeeld een filmpje wordt gemaakt over mishandelde & slecht verzorgde honden en katten, en er worden alleen maar beelden getoond van magere katten, honden die geslagen worden. Dan kan élk simpel persoon toch wel nadenken dat dit gewoon praktijken zijn die gebeuren, maar dat dat niet betekent dat dat voor elke hond of kat betekend?

Net wat ik bedoel, niet omdat er een filmpje is van enkele personen die hun paard zoiets aandoen, dat gelijk iedereen zo is.
Persoonlijk vind ík het filmpje overdreven, OK er zullen àltijd zulke ruiters blijven, maar om ons daarom allen over één kam te scheren? Wat niet wegneemt dat ik het filmpje vreselijk vind.

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:46

Vre-Se-Lijk

zal ik bij hun is een bit in hun mond stoppen en net zo lang gaan trekken tot hun kiezen breken en hun net zolang slaan en schoppen met sporen tot ze pijn hebben en bloeden

Neeee want mensen worden weer opgepakt als zehet bij andere mensen doen

maar als je het bij een paard-of-ander dier doet GEBEURT ER NIKS Huilen
vreselijk ( 2e x )

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:53

Het over 1 kam scheren is met dit filmpje echt niet bedoeld Knipoog
Ik ben ook dressuurruiter én springruiter geweest Knipoog
Ik mag graag kijken naar een dressuur of springruiter die netjes en vriendelijk rijdt! Ook al rijd ik zelf western en houd ik mij meer bezig met NH enz.

Ik zal eens kijken of ik de titel/beschrijving kan veranderen bij het filmpje, zodat het voor iedereen duidelijk is dat het hier gaat om héle erge gevallen. Maar goed het lijkt me dat als je een beetje relativeert je dit ook wel begrijpt. Maar ik zal eens ff kieke.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:56

sommige foto`s zullen moment opnames zijn
maar als je wedstrijden hebt gereden of niet.
zul je zien dat er van zulke beesten nog genoeg bestaan!! Boos!

hoeveel beesten (ruiters) gaan naar een parcour
ja een spring parcour!!
hun paard, (als die bv 1 weigering heeft gemaakt in het parcour, wat dan ook vaak HUN eigen schuld is) nog eens lekker afmatten en giga op hun flikker geven in de inspring ring ja sorry
maar IK moet het niet zien!
ik zeg er dan wat van en vraag als ze wel helemaal lekker zijn vanboven. dat het ook hun eigen fout had kunnen zijn !
tja wat voor antwoord ik erop kreeg zul je wel weten ! Tong uitsteken
maar ik vind dat zo zielig! en gewoon niet kunnen zulke mensen zijn GEEN dieren waard
helaas is er veel te veel dierenmishandeling

gr

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:58

HET FILMPJE DET HET NIET!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:03

Oakland1990 schreef:
Citaat:

Net wat ik bedoel, niet omdat er een filmpje is van enkele personen die hun paard zoiets aandoen, dat gelijk iedereen zo is.
Persoonlijk vind ík het filmpje overdreven, OK er zullen àltijd zulke ruiters blijven, maar om ons daarom allen over één kam te scheren? Wat niet wegneemt dat ik het filmpje vreselijk vind.

Hoe kom je erbij dat iedereen zo is dan??? Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:45

Bojangles, het filmpje doet het niet meer......

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:56

Bij mij doet die het gewoon, misschien even nog een keer proberen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:32

Op mijn hyves doet 'ie het ook niet meer....