ik vind het echt knap dat het paard zo snel op zn been reageert..(ben geen voorstander dat iemand zijn teugels aan zijn riem vast maakt..maar er doe meerdere mensen dingen,,waar ik anders over denk
) hihi..kan mijne nog wel wat van leren!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) hihi..kan mijne nog wel wat van leren!
blensink schreef:Ik vind die foto totaal niets van doen te hebben met het filmpje.
en daar gaat het topic volgens mij niet over.. Myukii schreef:Ik ook nieten daar gaat het topic volgens mij niet over..
IlsjePilsje schreef:Ik vind het reuze knap wat deze man doet, alleen puur door zijn zit en beenhulpen.
Helaas vind ik het beeld aan de voorkant niet echt fijn en zou dit rijden wel eens willen zien met teugels die losser zijn dan dit.
Paard loopt toch veel met oren naar achteren en staart blijft zwiepen. Kan aan het paard liggen, maar krijg toch een beetje de indruk dat hij zich niet helemaal happy voelt op deze manier.
Dus al zou ik dit plaatje zien met lossere teugels dan denk ik dat ik het een nog leuker filmpje zou vinden.
oneilltje79 schreef:Leuk filmpje, mooi om te zien, maar 1 tip:
Dit is anders als anders, wat uitloopt op discussies over bitloos rijden en power&paint-opbinden. Omdat mensen er geen uitleg bij krijgen zien ze de vreemdste dingen en ontgaat ze de essentie van het filmpje: ruiter en paard die zeer geconcentreerd samenwerken.
Misschien was het daarom verstandig geweest als je (als kenner zijnde?) een korte uitleg in je beginpost had gezet van wat die 2 nu eigenlijk aan het doen zijn en waarom dat zo knap is.
Zaken die logisch lijken, worden niet door iedereen zo gezien, gewoon omdat ze niet weten waarnaar ze kijken.
En idd dan krijg je opmerkingen als dat een stok vasthouden niet echt moeilijk is.
) kunnen toch wel benieuwd zijn naar een korte samenvattende uitleg over wat het doel is en wat binnen deze `sport`correct en verkeerd is? Voltigeur schreef:messica schreef:Er wordt altijd heel veel gesproken om jezelf open te stellen voor andere disciplines! Maar voltigeur haalt bij elke topic wat ik gezien heb altijd alle dressuur, spring, sgw ruiters over 1 kam! Je kunt toch ook je eigen visie beschrijven over deze rijkunst zonder je visie kracht bij te zetten door andere disciplines omlaag te halen! Want dan ben je in mijn ogen net zo kortzichtig bezig!
Laat één ding duidelijk zijn, ik probeer helemaal geen andere disciplines omlaag te halen! Als ik er al een andere discipline bij betrek (en dan noem ik er nog altijd meer als 1 om geen enkele discipline tegen de schenen te schoppen), dan is het enkel en alleen ter vergelijking. Niet om het ene goed te praten en/of het andere af te breken.
En ik denk en hoop echt niet kortzichtig te zijn. Wat echt niet van iedereen op bokt gezegd kan worden.
Oh, en voor ik het vergeet: als eerste post van jou in dit topic kan dit wel tellen. Je levert echt een meerwaarde!!! Meer zo'n reacties als 't kan. (En voor je 't nog echt gelooft: het was nogal sarcastisch bedoeld en ik zit echt niet te wachten op zo'n posts)
messica schreef:Alles wat ik post hoeft ook niet altijd een meerwaarde te zijn voor een topic hoor. Ik uit gewoon mijn mening, en als jij daar niet op zit te wachten dan is dat lekker jammer voor je! Misschien is een forum dan niet zo geschikt voor je maar evt. een fanclubje voor de spaanse rijkunst!!
:
oneilltje79 schreef:Maar wij (ik) kunnen toch wel benieuwd zijn naar een korte samenvattende uitleg over wat het doel is en wat binnen deze `sport`correct en verkeerd is?
Voltigeur schreef:Nou, ik moet even nadenken als ik al dan niet nog op mijn eigen topic zal komen en/of posten...
Sommige opmerkingen zinnen mij totaal niet, zijn compleet off topic en vooral heel persoonlijk bedoeld. Ik kan daar nu nog min of meer mee leven, maar ik heb echt geen zin om mezelf tot in het oneindige te gaan herhalen en verdedigen...

oneilltje79 schreef:Dank je voor die uitleg blensink!
Is het zo dat de oefening een sport op zich is geworden en zich zo ver heeft ontwikkeld dat er bij vele beoefenaars niet eens meer een stier aan te pas komt?
joepiejee schreef:Als ik eerlijk ben was ik meer onder de indruk van het profiel van de TS dan van het filmpje.. Ik krijg gewoon een naar gevoel als ik naar dat paard kijk, heel ongemakkelijk.
De foto's in het profiel van de TS vind ik echt kickend om naar te kijken, die snelheid en kracht. Het paard is ook prachtig.
). Het paard is erop gefokt. Men ziet al verschillen in bouw tussen een op springen en een op dressuur lopen gefokte KWPN. Dus wees er maar zeker van dat het verschil met een PRE of Cruzado enorm is. Ik zou dergelijke dingen als in dit filmpje (of het filmpje van de rejoneo) niet met een KWPN durven proberen. Dat loopt inderdaad verkeerd af.