Geen woorden voor :( (dierenmishandeling)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Geen woorden voor :( (dierenmishandeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:29

Ben het absoluut eens met WildWings, kijk naar de reacties van de jongere bokkers hier, ik haal daar niet uit dat het zo ontzettend schokkend is en bloed wordt er niet vergoten in dit filmpje.
Ik snap ook niet waarom je 2x op het zelfde topic moet gaan temmen? Blijkbaar vinden de mods het topic ook niet schokkend genoeg om het op je eerste tem te sluiten, in de tussentijd is er niets schokkends bijgekomen dus vanwaar de 2e keer temmen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:32

ik vind er niet veel zieligs aan hoor. gewoon een onbeleerd paard wat zijn zin wil krijgen.. maar zoveel slaan is nou ook wel overdreven..

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:35

Jolandaa_ schreef:
ik vind er niet veel zieligs aan hoor. gewoon een onbeleerd paard wat zijn zin wil krijgen.. maar zoveel slaan is nou ook wel overdreven..

de manier van het inrijden is zeker niet leuk en goed voor het paard! en dit paardje is nog maar NET 2 jaar. en meteen zoveel rijden? Dat is ook zeker niet goed! Het slaan is idd echt heel erg Verdrietig

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:36

sorry.. ik heb alleen naar het film begin gekeken.. ik dacht dat het een 2.5 jarige was.. Wildwings heeft me hier terecht op gewezen.. Ik zit nu het hele toppic gelezen en nu vind ik het wel zielig.. de mond word idd helemaal opengetrokken.. sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:36

Het staat geloof ik ook niet bij dat filmpje (weet het niet zeker), maar bij de meeste heeft hij in de reacties staan dat het om een jaarling gaat. Ook op een forum op internet postte hij iets over het breken en inrijden van een jaarling, ik ga er daarom dus vanuit dat dit ook een jaarling is (het paard ziet er ook nog heel ielig uit vind ik zelf, denk dat het dus hooguit een net-2jarige is misschien inderdaad, of gewoon een jaarling dus)

hns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 23:42

Hij geeft het ook zelf aan dat het een net 2 jarige is.
En daarbij kun je in de andere filmpjes zien dat hij daar ook met jaarlingen van 2 bezig is.
Hoelang zullen die paarden in de baan blijven voordat ze naar de slacht gaan?
9, 10 jaar?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:44

nog niet eens.. bij de 5 al niet.. zo vriendelijk zal zon paard niet zijn ofwel?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:55

weet er iemand een manier die mensen op te sporen.. dan heb ik er wel een ticket voor over om te vertellen dat dit geen fatsoen is... jezus zeg ... dat zijn echt geen manieren.. word er boos en misselijk van.. dat tweede paard heeft een trauma voor het leven.. heb het niet eens helemaal afgekeken..maar dit is echt vreselijk
zou iemand zo de kop in kunnen timmeren als ik dit zag... jeejtje Hamer
groetjes.. keshia... hopen maar dat niemand dit nadoet...

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:15

ik vind het een zeer dieronviendelijke methode

en wordt gewoon misselijk bij het zien van de filmpjes

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:21

Jolandaa_ schreef:
nog niet eens.. bij de 5 al niet.. zo vriendelijk zal zon paard niet zijn ofwel?

Ik begrijp deze reactie niet? Hoe bedoel je dat zo'n paard niet vriendelijk zal zijn? Wat heeft dat dan te maken met hoelang het zal koersen (wat overigens meestal niet meer dan 1 of 2 jaar is dacht ik)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:53

zo heb net het hele topic doorgelezen en meerdere filmpje suitgekeken, maar wat een vreselijke manier om een paard zo te beleren, sowieso vind ik een paard breken te belachelijk voor woorden. dit is ook een houding die het paard moet aannemen als het door een roofdier wordt gepakt, wat een mens in principe ook is, dus je kunt wel nagaan dat het paard bang is om te sterven, en idd de man later als leider ziet waardoor hij alles doet wat de man dan wil. en het eerste wat ik dacht bij het paard op het 2e filmpje was dat het meer een enter leek, die kunnen wel zo groot zijn al. pff vreselijk echt bah

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:50

Voorop gesteld dat ik de filmpjes en de methode ook echt op zijn minst oneerlijk vindt tegenover de dieren, maar.......

Dat renpaarden op 1,5 / 2- jarige leeftijd zadelmak gemaakt worden is hier in Nederland ook aan de orde van de dag. Een vriendin van mij heeft op een renstal gewerkt, en die moest 1,5 jarige paarden rijden, mee naar de bossen en 1 uur zo hard mogelijk over de paden scheuren..... Het zadelmak maken gaat er weldegelijk anders aan toe, maar op een 1,5 jarige zitten en 1 uur rijden, is imo ook erg triest !! Maar dat is de wereld van geld...... Helaas voor die arme dieren.

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:20

op 1 jarige leeftijd worden ze al ingereden. dat is zadel der op en hoofdstel in. paar maanden later gaat er een ruiter op en word er met dat dier geraced. nog geen wedstrijden. op 2 jarige leeftijd beginnen ze met wedstrijden Boos! de 'buurvrouw' (woont paar weilanden verderop) heeft daar een 5 jarige oud race paard wat te langzaam ging en daarom naar de slacht werd gebracht. daar heeft zij hem van gekocht. Ik dit gehoord over race paarden omdat er een man hier kwam die een paar jaar race paarde heeft getraind.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:42

Ik heb hier geen worden van.
Zo ga je toch niet met een paard om.
Eigelijk heb ik zin om die man zo eens aan te pakken Whoosh! .

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:20

Geslotteerd.

Dit is niet erg prettig voor de jongere bokker....