rodeo (schokkend)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: rodeo (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:02

Ik zit het nu te kijken maar het is echt zoooooo vreselijk!

Gruwelijke mensen die dit doen! Ik heb echt tranen in mijn ogen!!! En wat ben ik kwaad! Als ik dit in het echt zou zien, zou ik die gasten echt kunnen vermoorden!
Niet normaal!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat kan je hier dan aan doen om dit te stoppen? Ik ben er echt stil van.

Je ziet weleens rodeo's op tv, maar die zijn normaal, maar hier worden die dieren echt zwaar mishandeld!!! Ik vind het zo zielig voor die kalfjes, maar ook voor dat paard in het begin!! Die zo met zijn nek tegen dat hek word geslagen (in die kooi)

Stoom uit je oren Stoom uit je oren

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:10

eerlijk gezegd vond ik vroeger rodeo's ook leuk om te zien..
droomde er zelf van om erop te zitten om te kijken of ik er niet af zou vallen..

maar hoe ouder ik werd, kwam ik er steeds meer achter hoe ze het voor elkaar krijgen om die paarden zo te laten bokken..

verschrikkelijk! hoe heb ik het ooit leuk kunnen vinden!
kijk, dat cowroping, als je dat nou thuis op de boerderij een keer moet doen ok.. maar om er nou een sport van te maken.. leuk voor die beestjes om elke keer nutteloos op de grond gesmeten en getrokken worden..

paarden ook.. 2 strakke banden om lichaam heen?? tuurlijk willen ze die eraf hebben!

ik ben er echt tegen om dieren express pijn te doen voor het plezier van een mens.. kunnen ze beter andersom doen dan..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:12

pretletter17 schreef:
Wie mee wil doen aan bull- en/of broncriding, moet dat inderdaad zelf weten, maar laat ze dan ook kerel wezen en op een BLOOT paard stappen dus geheel vrij van touwen en/of riemen... en dan zonder sporen... denk dat die speciaal gefokte paarden dan ook wel bokken en blijf dán nog maar eens zitten.

Ook dat wordt gedaan...bij de bronco's alleen band om de buik, en geen zadel. Sporen is helaas verplicht, en je moet zo ook gebruiken.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:16

Oh, gatver! Ik heb het filmpje niet gezien, maar alleen als ik de foto's al zie, wordt ik misselijk. Nee ik vind dit echt niet kunnen! Dat mensen dit doen! Nee, dit is niet iets voor mij, hoe spectaculair het ook kan zijn!

Ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:23

gadverdarre Verward hoe kunnen die smeerlappen dit tog doen :s ze zijn egt gestoord egt veeeel meer als dat ..

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:36

Zit hier helemaal te huilen achter de computer. Vreselijk gewoon! Kent er iemand misschien een fonds die zich voor dit soort vreselijjke dingen inzet. Ik zou daar namelijk graag geld willen doneren. Want van alleen maar zeggen dat je het erg vind wordt het ook niet beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:44

inderdaad schokkend!! de harde waarheid he.. en dan vraag je je af waar het allemaal voor nodig is.. al dat leed..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:48

awh,gadverdamme. Vooral hoe dat koetje op het laatst onwijs geschopt word! En hoe die paarden opgefokt worden om een beetje te steigeren.

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:50

ik heb een klein stukje gezien, maar ik heb hem snel weg geklikt.
Je gaat toch niet naar zoiets zitten kijken.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:53

Ow wat verschrikkelijk.. Ik kijk het filmpje niet af voor ik echt moet huilen Huilen
ik wil wel graag wat zeggen: WAT EEN STELLETJE KLOOTZAKKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!
Bah bah bah bah Misselijk vreselijk.. ik zou hun wel is een touw om willen binden en laten vallen en slaan en alles wat hun bij die paarden doen! Hoe kun je in hemelsnaam zoiets doen?!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:57

Cassidy schreef:
pretletter17 schreef:
Wie mee wil doen aan bull- en/of broncriding, moet dat inderdaad zelf weten, maar laat ze dan ook kerel wezen en op een BLOOT paard stappen dus geheel vrij van touwen en/of riemen... en dan zonder sporen... denk dat die speciaal gefokte paarden dan ook wel bokken en blijf dán nog maar eens zitten.

Ook dat wordt gedaan...bij de bronco's alleen band om de buik, en geen zadel. Sporen is helaas verplicht, en je moet zo ook gebruiken.

Dan wordt het dus NIET op een bloot paard en zonder sporen gedaan Knipoog
Die bronco's hebben volgens mij nog wel een halster plus touw om of niet??
Ik bedoel een paard zoals het van nature in de wei staat. Zonder toevoegingen. Make my day Haha!
Trouwens alléén al het feit dat sporen verplicht zijn én je ze moet gebruiken, staat me alweer enorm tegen...
Wat overigens geen kritiek ten opzichte van jou is, ik weet dat het een feit is wat je zegt...

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:58

oow echt walgelijk dit soort dingen, ik weet niret of ik het koud of warm moet krijgen hiervan Boos!

evcht verschrikkelijk, dit bedenk je toch niet!!!! Huilen

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:00

Ik heb erge filmpjes gezien, maar dit is toch echt het ergste! Boos!
Hebben die mensen dan totaal geen ene benul in dat *** hoofd van ze dat die dieren mischien ook een leven hebben en dat zij ook gevoel hebben.

Kom op he! Vinden ze dat nou echt normaal?! Is dat wat ze dagelijks doen, op die o zo bekende ranches van ze. Soms krijg je echt de neiging om het zelfde te doen bij hun! Ik hoop dat ze het ook zo ''leuk'' vinden als ze in hun oor worden gebeten, wordt geschopt of als ze een touw om hun nek krijgen en dan even een eindje worden mee gesleurd. Kijken of ze dan ook nog het fut hebben om op te staan en verder te leven.

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:04

Zo erg dit.. Waar slaat dit in godsnaam op!? Je gaat toch niet je eigen leven wagen om een paard of koe zo te mishandelen!?
Ziék zijn die mensen. Ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die het wél leuk vinden om naar te kijken!
Hoe kan de dieren bescherming en de politie en alles dat daar goedkeuren!? Want het lijkt me erg moeilijk om zulke shows geheim te houden.. Rolleyes
Van mij mogen die mensen die dit doen dood vallen..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:04

Men wat een gruwelijk filmpje.....ben er helemaal naar van!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:06

JC.....ik voel regelmatig de pijn van dit soort beelden maar de pure terreur waaraan dieren zelfs in moderne landen worden onderworpen puur ter vermaak van anderen....
Wat een walgelijke mensen....Mocht er een hiernamaals zijn dan ga ik er vanuit dat dit soort acties bestraft worden....
Wat een respectloosheid, ik zit gewoon te trillen als een rietje op mijn stoel....

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:12

omg, ook ik zit met tranen. dat ene paard, heeft gewoon het leven opgegeven. en nog in zijn oren bijten en blijven slaan. dat die op moet staan..

ik weet niet of het al gevraagd was, maar die achterste band om het paard. volgens me moeder is dat om ze ballen af te knijpen, weet iemand of dat klopt.

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:15

hier word ik nou woedend om

duidelijk moet er wel zijn dat dit gewoon niet meer kan!
en moet iets te doen zijn....

zoals de reclame zegt bescherm de dieren tegen de beesten!

(had ook een ander topic opgezet over de suicide races met paarden...daar zit nu een slotje op
deze zal ook dan waarschijnlijk niet lang meer open zijn)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:24

Ok. Iedereen vind het een vreselijk gegeven dat dit in 2006 nog mogelijk blijkt te zijn. Is er een adres waar we heen kunnen mailen? Of weet iemand een instantie die zich inzet om dit te stoppen? We moeten echt MEER doen dan op bokt ons afkeuren wegschrijven. Laten we in actie komen en iets DOEN!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:25

*slik* ze doen er gewoon alles aan om die paarden, zo goed als gek te krijgen. Ze slaan, schoppen en bijten zelfs. Hoe achterlijk kun je zijn. Je zult ze echt werkelijk waar stuk voor stuk door het hoofd schieten.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:26

Cassidy schreef:

Echter is het calfroping beslist niet alleen verzonnen voor de competitie en voor het vermaak van de mensen tijdens een rodeo. Dit is ook het dagelijkse werk van de cowboy met de koe tijdens brandmerkseizoen of inenten. Dit gebeurt niet alleen voor entertainment van het publiek, die is dagelijkse kost voor cowboys die met koeien werken. Een kalf dat zijn hele leven lekker op het land mag lopen, en een of twee keer in zijn leven een mens tegenkomt is niet echt hanteerbaar, niet zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Daar staat wel weer tegenover dat ze hun hele leven in vrijheid doorbrengen, in tegenstelling tot de kistkalveren en de mestkalveren hier.

Ik ben zeker geen fan van de intensieve veeteelt in onze contreien.
Maar het is wel duidelijk dat je het filmpje nog niet gezien hebt. De helft van die kalveren in het filmpje, heeft geen "rest van hun leven" meer. Die zijn echt finaal kapot. Er zijn er verschillende bij met een gebroken rug of gebroken ledematen door de smak waarmee ze neerkomen. En één kalfje dat er nog wel in slaagt op te staan, maar zo atactisch is door de val dat hij krom loopt naar 1 kant.
Hetzelfde voor die Bronco's die ze in dit filmpje laten zien. Het zou me verbazen als die zonder verwondingen wegwandelen.
verschrikkelijk gewoon.

Ik begrijp best dat deze "sport" (het is de naam sport in mijn ogen niet waardig) ontstaan is uit het boerenwerk en dat deze technieken daarbij nog noodzakelijk zijn. Maar geen enkele boer met enig economisch inzicht, legt z'n dieren neer op deze manier. Niet tegen zulke hoge snelheden, de economische verliezen zouden te zwaar wegen.
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 17-10-06 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:29

Cassidy schreef:
Echter is het calfroping beslist niet alleen verzonnen voor de competitie en voor het vermaak van de mensen tijdens een rodeo. Dit is ook het dagelijkse werk van de cowboy met de koe tijdens brandmerkseizoen of inenten. Dit gebeurt niet alleen voor entertainment van het publiek, die is dagelijkse kost voor cowboys die met koeien werken. Een kalf dat zijn hele leven lekker op het land mag lopen, en een of twee keer in zijn leven een mens tegenkomt is niet echt hanteerbaar, niet zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Daar staat wel weer tegenover dat ze hun hele leven in vrijheid doorbrengen, in tegenstelling tot de kistkalveren en de mestkalveren hier.

Ik begrijp dat jij wel wat van rodeo's afweet Cassidy (dus verder alleen een vraag hoor), maar wat ik me dan echt afvraag is dat als dit ook het normale werk is bij bijvoorbeeld enten of brandmerken, waarom er tientallen stieren en kalfjes dood worden afgevoerd? Lijkt me toch niet de bedoeling dan...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:30

Nee, want dat is ook niet rendabel meer...

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:32

in 1 woord AFSCHUWeLIJK

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:34

ACTIE ???!!!!!!! maar hoe Huilen