Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:28

Ik ben het met Joyceee eens.

Orola

Re: Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:41

Volgens mij zijn die blokjes gewoon om de voorhand hoger te laten komen, als je op back drukt en de fotos bekijkt?!

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:40

Horsedances schreef:
Nog nooit had ik van dit soort paarden gehoord, maar toen iemand mij vroeg om voor een show in Amerika voor deze paarden muziek te maken heb ik met vreugde JA gezegd. Waarom ?. Omdat ik er nooit van uitga dat mensen hun paarden mishandelen, totdat...... ik het met mijn eigen ogen zie.

Theo

klassiek voorbeeld van "je kop in t zand steken"

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:44

ziet er niet uit

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:28

Je moet gewoon een minuutje wachten dan doet hij het

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:38

het ziet er heel debiel uit
Het lijkt me idd niet erg normaal.. maar ik weet er verder niets van af om eerlijk te zijn..

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:48

Ik moet zeggen dat dit er inderdaad erg onnatuurlijk uitziet, maar het is hun natuurlijke gang. Net als met 'gewone' paarden worden op wedstrijden de bewegingen wat overdreven, maar dat is logisch toch? Met veel trainen kan dit makkelijk zonder dat het paard hier last van heeft.
IJslanders worden ook vaak getraind met extra gewichten aan de voor en/of achterbenen. Dit zorgt ervoor dat er meer spierontwikkeling is en dat de paarden hun bewegingen steeds overdrevener kunnen laten zien. Dit is geen dierenmishandeling! Het gewicht van de gewichten die aan de hoeven worden gehangen, wordt langzaam opgebouwd. In Amerika en dergelijke gebruiken ze inderdaad vaak kettingen, ik moet zeggen dat ik daar absoluut niet mee eens ben!
Ik vind dat dit niet erger is dan een paard aan de teugel, wat voor een paard veel onnatuurlijker is dan dit!

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:19

als je het voor het eerst ziet is het wel een beetje raar....maar opzich ziet het er wel mooi uit

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:23

ik vind het wel appart hoor...
vind het der eerlijk gezegt ook niet echt mooi uitzien

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:40

als ik mijn paard gewichten aan zijn benen moest binden omdat hij dta mooier zou gaan lopen zeg ik: dááág bekijk het! dan rijd ik wel geen wedstrijden meer.. hahaha
tja het lijkt me niet lekker voor zo'n paard... maar ja als het even een uurtje zo moet lopen.. en dan heerlijk de wei in gaat met goede verzorging.... dan is dat misschien wel beter dan paarden die geen gewichten aan de benen krijgen, maar wel 24 uur per dag op stal staan en geen goede verzorging krijgen.. ofzo (das mijn mening)

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:15

Waar gaan we heen? tssss,gewichten aan benen binden van paarden en ze dan debiel laten lopen in een (sorry, voor mij) onnatuurlijke gang. Dit kan gewoon niet gezond zijn.

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:23

Tis al eerder in dit topic gezegd dit is de manier van Wedstrijden die in Amerika worden gehouden. Die Walk is een natuurlijke gang van dit paard.
tjah gewichten ben ik ook geen voorstander van. Maar in onze europese spring en dressuurtechnieken zit ook nog veel verschil. Kijk daar kan je ook een topic over plaatsen natuurlijk.

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:37

Ik wou net zeggen.. Net alsof er in Nederland geen hulpmiddelen gebruikt worden. Hulpteugels om het paard omlaag te DWINGEN, sporen, zwepen, en soms ook nog gemenere dingen (stokken met harde stekels eraan om het paard maar hoog genoeg te laten springen bijvoorbeeld). Niet dat ik zeg dat ik die gewichten wel normaal en leuk vind, maar ik zie het verschil niet zo tussen Nederlandse hulpmiddelen en deze.
Dit IS geen dierenmishandeling, en geen debiel, onnatuurlijk loopje. Het is een natuurlijke gang voor dat paard, maar dan alleen wat overdreven.. Maar dat overdreven gedoe kunnen we in Nederland ook wat van.
Ik denk.. dat mensen eerst eens moeten nadenken en informatie zoeken over iets voordat ze gelijk een oordeel klaar hebben

linda_davino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:41

ik vind het echt geen gezicht... hahah maar wel grappig om naar te kijken

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:09

Gadverdamme, dat ziet er echt vies uit... En ze zitten halverwege die rug, dat kan ook al niet lekker zijn voor die paardjes.

Nee, bah..lelijk ...

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:14

Vind het er vreselijk uitzien..

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:52

Verschrikkelijk... Ik vind dit er absoluut niet vriendelijk uitzien.
Als ik die gezichten van die paarden zie ...

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:20

Ik vind het er maar vreemd uitzien, lijken wel paarden van een andere planeet.

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:26

Brrrrrrrrrrrrrr...... vind dit niks...

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:50

waarom zit die ene man zo met zijn benen te zwaaien van voor naar achter? is dat n manier van drijven ofzo??

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:57

pff vind het er niet uit zien

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:23

Ik denk dat er van alle mensen die met paarden omgaan het merendeel paardvriendelijkheid voorop heeft staan. En ik denk ook dat er altijd rotte appels bij zitten. Dat heeft niets met dressuur, springen whatever te maken. En ook niet in welk land je woont. Maar met de instelling van die bepaalde individuen. En die heb je overal. Het is heel makkelijk om vanuit de zijlijn te schreeuwen hoe het anders en beter kan. Nog makkelijker is het als je er helemaal geen verstand van hebt.

Daarbij gaan mensen hun meningen als feiten verkondigen waardoor de anderen niet meer luisteren maar meteen in de aanval gaan. Dit is geen wellus/nietus duscussie.

Ik heb maar enkele reacties gelezen die echt wat bijdragen tot de discussie.

In mijn ogen ziet het er niet al te diervriendelijk uit. Ik geloof niet dat een paard makkelijk kan lopen met hakken. Het lijkt me dat het nooit goed kan zijn voor de pezen. Natuurlijk is het voor de show. Maar een paard zal er ook mee moeten trainen. Een paard trainen om zijn natuurlijke gangen te verbeteren. Prima. Maar met deze hulpmiddelen streeft met dat doel voorbij in mijn ogen. Zijn het daarom dierenbeulen. Nee dat denk ik niet.

Dat ieder paard in de grand prix met metalen banden etc is behandeld stuit me ook in het verkeerde keelsgat. Ik kan en wil niet geloven dat ieder paard zo behandeld is. Ik zeg ook niet dat het nooit gebeurt. Want er gebeuren meer dingen dan ik weet en ooit zal weten.

Maar probeer met elkaar in gesprek te gaan. Niet elkaar te 'overschreeuwen'.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:27

bij mij doet hij het ook niet helaas, misschien later wel

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:33

ik vind het geen gezicht die hoofden van die paarden man bah, en kijk dan waar ze ze aan moeten sporen heel appart ik vind het werkelijk waar heen gezicht

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:40

omg dit ziet er echt vreselijk tebiel uit...
:szitte die mensen nou zowat op de lendenen of zie ik dat nou verkeerd???:s maar werkelijk dit ken toch nooit goed zijn voor je paard zie hoe mogolisch lopen