Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Juist als je betaalbaar spul wilt snap ik niet dat men meuk koopt die na 1x wassen uit vorm is, gaat pillen of krimpen. Het lijkt me betaalbaarder om iets te kopen dat lang mee gaat.
JudithGigi schreef:Maar heel eerlijk, het is toch niet gek dat mensen hier zo fel op reageren als de producten van zo'n winkel een ongelooflijk negatief effect hebben op andere mensen? (Om nog maar niet te spreken de wereld, maar dat boeit de meesten sowieso al niet zo veel)
Cer schreef:Ik wist niet dat Oeigoeren voor kledingmaken werden 'ingezet' (wel dat hun mensenrechten met voeten getreden worden).
maar dat dat in best veel merken zit, wist ik niet:
"Kleding van onder andere Nike en Tommy Hilfiger wordt nog steeds gemaakt door Oeigoerse dwangarbeiders. De Nederlandse bedrijven C&A, Tommy Hilfiger, Nike en Calvin Klein importeren en verkopen nog altijd kleding die gemaakt is door dwangarbeiders in Chinese concentratiekampen"
"Wie zijn de Oeigoeren en wat willen ze? De fabrieken waar de Oeigoeren tewerkgesteld zouden worden, zijn volgens het rapport actief voor grote merken. Onder meer Apple, BMW, Huawei, Nike, Samsung, Sony en Volkswagen worden genoemd."
En dan:
"Het Better Cotton Initiative (BCI), waar zo’n beetje alle grote kledingmerken, waaronder H&M, C&A, Primark en Asos, hun zogenoemde ‘verantwoorde katoen’ van afnemen, besloot vorige maand om geen katoen meer uit de regio Xinjiang in China te gebruiken."
Dus met Primark zou het nog wel eens kunnen meevallen?
wat ik van Shein (en misschien Temu maar dat ken ik niet) zo jammer vindt is dat zij vaak wel dingen verkopen die je ergens anders niet kunt vinden. Precies dat ene printje, precies die bedrukte ventieldoppen, dat ene spiegeltje, dat getailleerde blousje etc
Ik snap dan niet zo goed dat degelijke producenten daar niet op inspringen. Want soms gaat het misschien om geld, maar soms gaat het misschien ook om dat ene design dingetje (waar je natuurlijk ook zonder kan)
Hier staat ook een heel rijtje, waar Shein, maar ook Disney (dus dan kan je misschien beter de neppe kopen voor goedkoop) Free People, Abercrombie & Fitch, en GAP tussenstaan. Van die duurdere merken zou je het niet verwachten..
Om goed te zitten is Vinted of lokaal geproduceerd het alternatief denk
Ik vind dat wel lastig, want het is heel gek om van 'fans' te spreken als je goed weet wat de nadelen van dat merk zijn.
Biebz schreef:Mening is duidelijk gemaakt door de meeste.
Niet iedereen staat er hetzelfde in en gelukkig heeft iedereen nog een eigen mening.
Ik ben er idd niet mee bezig. Zie dit ook niet in mijn omgeving..
Ga ik er meer over nadenken nu? Ja, dat wel.
Maar of het mij helemaal zal stoppen.. Nee denk het niet. Daarvoor is het te normaal in mijn omgeving.
Ik vind het nu vooral jammer dat dit topic zo'n nare wending krijgt want ik ben oprecht enthousiast over al het leuks wat voorbij komt en het leek mij leuk om dit te kunnen delen met anderen..
Maar blijkbaar mag dat niet.
Urbanus schreef:Maar dat is logisch als je niet weet wat Oeigoeren zijn.
https://www.amnesty.nl/oeigoeren-in-china
Een beetje zoals de joden, homoseksuelen, reizigers en gehandicapten vroeger.
Tallie1979 schreef:Beter!! Waarschijnlijk een scartkabel?
Ik heb zelf nog een aantal stickers en washitape besteld. En wat andere schrijfwaar zoals vulpennen die je kunt inklikken als een balpen. Geen idee of het wat is, maar ik ben benieuwd.
TessaxQuincy schreef:Hier ook fan van Temu! Veel te verslavend. Nu 2x best grote bestellingen gedaan, en ook een hondentuigje. Voelde als goede kwaliteit, helaas te klein. Aangemeld voor retour en hoef 'm niet eens terug te sturen. Krijg zo mijn geld terug!
TessaxQuincy schreef:Hier ook fan van Temu! Veel te verslavend. Nu 2x best grote bestellingen gedaan, en ook een hondentuigje. Voelde als goede kwaliteit, helaas te klein. Aangemeld voor retour en hoef 'm niet eens terug te sturen. Krijg zo mijn geld terug!