Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Sammie schreef:Het kan erger... Ken een persoon die is zo ontzettend tegen dat al die 'lui' hier heen komen dat ze de stempas van haar en d'r man heeft weggegooid
Wauw. IQ van een stoeptegel
?
karuna schreef:Pechtold, D66 de partij voor democratie heeft iets gezegd als dat het Nederlandse volk te dom is om hier over te stemmen. Toen bleek dat dat het referendum er toch kwam zei hij dat hij antwoord wrs naast zich neer zou leggen. En nu zit ie ja te flyeren. Alleen al om zulke reacties ga ik dus stemmen.angzaam kantelt alles hier naar een punt waarin democratie verkeerd wordt gebruikt.
Elise_K schreef:Ik twijfel alleen tussen niet of blanco stemmen.
Sammie schreef:Wat is dan een nadeel van blanco stemmen? In mijn optiek is het een stem van ik weet het niet of het interesseert mij niet.
Iris82 schreef:Maar wat zou daar erg aan zijn. Dat soort denkwijzes geven mij meer het idee dat je in het ja-kamp zou moeten horen. Dan kun je beter wel stemmenOmdat ze wel meegeteld worden voor het opkomstpercentage. Dus op het moment dat de nee stemmers de overhand hebben bijvoorbeeld en de 30% enkel gehaald werd doordat er zoveel blanco stemmen waren, zorg jij dus met jou blanco stem wel ervoor dat de drempel bereikt is.
purny schreef:Leeg in de container doen
woofie schreef:vraag me af waarom dit topic bij vrije tijd en hobby staat? Vind zelfs Bokt de democratie niet belangrijk?
Emmaa_ schreef:Ik heb voor gestemdVermoed zelf dat de opkomst onder de 30% gaat blijven, maar we zullen het wel zien. Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar ik vind het belangrijk dat we samenwerken met onze buurlanden, Oekraïne is een mooie buffer tussen ons en Rusland, en als ze het verdrag ondertekenen betekent dat automatisch dat ze oa de mensenrechten (LQHBT rechten voor mij vooral) moeten aannemen die in de rest van Europa ook gelden en dat vind ik heel erg belangrijk.
Vind het wel erg kwalijk dat heel veel mensen niet weten waar ze tegen stemmen. Meisje bij het stemlokaal zei dat ze heel veel mensen hoorde praten over Oekraïne bij de EU, terwijl het daar totaal niet over gaat. De EU heeft met meerdere landen zo'n verdrag, en die zijn allemaal geen lid geworden en gaan dat ook niet worden (denk bijvoorbeeld Marokko).