Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fjorj schreef:Nou als ik hier zo lees dan mogen we eerst als ruiters ons wat netter in verkeer mogen gaan gedragen. Want hoe kunnen we van ander verwachten als we dat zelf niet doen?
Sonador schreef:Vind je het gek?
Meeste wielrenners en mountainbikers fietsen je om de oren zonder waarschuwing!
Dus ik zou ook lekker breed blijven, zowiezo heb ik vaak ruzie met wielrenners en mountainbikers (ook in de auto en op de motor). Terwijl ik zelf ook een wielrenner ben![]()
Als je een paard ziet, gewoon respectvol en rustig benaderen.
Dat geld imho ook voor mensen op de fiets of mensen die wandelen met of zonder een hond!
Elke dag weer heb ik te maken met idioten die met 100km/h + langs je heen zoeven.
En even aanspreken doe ik niet meer, want je word gewoon verrot gescholden of bedreigd!
Karl66 schreef:Sonador schreef:Vind je het gek?
Meeste wielrenners en mountainbikers fietsen je om de oren zonder waarschuwing!
Dus ik zou ook lekker breed blijven, zowiezo heb ik vaak ruzie met wielrenners en mountainbikers (ook in de auto en op de motor). Terwijl ik zelf ook een wielrenner ben![]()
Als je een paard ziet, gewoon respectvol en rustig benaderen.
Dat geld imho ook voor mensen op de fiets of mensen die wandelen met of zonder een hond!
Elke dag weer heb ik te maken met idioten die met 100km/h + langs je heen zoeven.
En even aanspreken doe ik niet meer, want je word gewoon verrot gescholden of bedreigd!
Je vindt het normaal dat er op een plek gereden wordt waar je als ruiter niks te zoeken hebt. Je vindt het dan ook nog eens normaal om je lekker breed te maken, zodat de werkelijke gebruikers goed last van je hebben. En dan eis je ook nog eens respect, want daar heb jij recht op![]()
Maar ik heb gelukkig goed nieuws voor jou. Ruiters zoals jij zorgen ervoor dat het probleem binnenkort opgelost is. Ruiters zoals jij zorgen er voor dat de rest van Nederland zo'n hekel aan ons krijgen, dat buitenrijden binnen de kortste keren bij wet verboden is...
Sonador schreef:Geen idee wat je probeert te bereiken met deze post.
Nogmaals: als ik 10x met meer dan 100 per uur op een 60 weg (waar ik overheen MOET als ik naar het bos wil) voorbij word gezoefd, dan is bij mij de 11de keer de maat vol, en ga ik idd hinderen zodat mensen mij ten eerste wel zien, en ten tweede snelheid minderen zoals dat in de wet staat omschreven!
Ik ben niet in overtreding, er staat duidelijk geschreven in de verkeersregels wat je moet doen als je iemand tegen komt met en paard of een koe of ander vee.
En ik heb net zoveel te zoeken op die weg als de fietsers of wandelaars die daar ook gebruik van maken, en ook om de oren worden gereden!
Nee ik laat niet over mij heen lopen, en eis dan dat ze rekening met mij maar ook met die fietser of wanderlaars houden.
Of wil jij wel iemand zijn dood op je geweten hebben?
Ik kan natuurlijk ook vleugeltjes aan mijn paard monteren en door de lucht heen vliegen.
Maarja of de KLM daar nu zo blij mee is ....
palousa_boy schreef:Ach ja, altijd hetzelfde liedje..
Mountainbikers zijn gevaarlijk maar ondertussen waggelen ze wel over het MOUNTAINBIKE PAD met hun paard.
Of er is door Staatsbosbeheer een ruiterpad naast het mountainbike pad gelegd, of wij fietsers even rustig aan willen doen, maar op een kruising wordt je bijna van je fiets gereden omdat het zo'n lekker galoppeer stuk is..
(Was overigens dezelfde ruiter)
Maar dat is voor mij verleden tijd, hier gaan de auto's aan de kant, wandelaars met hond houden hun hond vast, motorcrossers zetten hun motor af.. Je passeert elkaar rustig en iedereen is blij.
Geen dooie, geen gewonden, geen schade en geen stress
Anoniem schreef:Iedereen maakt gebruik van 60 km wegen, ook fietsers. Dan zit je als ruiter niet op een fietspad.
En ik ken het wel hoor, dat ze zo hard rakelings langs je heen knallen. Ik begrijp ook heel goed dat je als ruiter dan het verkeer dat veel te hard aan komt razen gaat dwingen hun snelheid aan te passen door je plek op de weg op te eisen. Zo dwing je de roekeloze bestuurders van motorvoertuigen een veiligere manier van passeren af.
Wat mij altijd opvalt, hoe groter het paard, hoe meer mensen bang worden voor hun eigen hachje, hoe beter ze zich ineens aan kunnen passen.
Ga ik met mijn fjord van 1.42m op pad dan rijden ze hem z'n staart en neus en mijn benen er nog net niet af... Ga ik met mijn Shire van 1.90m en ruim 1000 kilo op pad dan gaat iedereen vanzelf bijna stilstaan wanneer ik ze passeer omdat ze als de dood zijn zo'n slagschip van een paard bovenop hun auto te krijgen.
Dan kan het ineens wel, de snelheid aanpassen.
CharlotteJay schreef:getekend !!
ik heb t niet eens gelezen
maar ik zie ze soms rijden en ik ben zo een slimbaldat ik gewoon midden op straat blijf lopen met een takke gang
Anoniem schreef:Mensen zijn egoïstisch. Als ze hard willen rijden dan moeten ze dat op de snelweg doen. Daar waar paarden niets te zoeken hebben. Maar diezelfde hardrijders op 60 wegen kom ik op de snelweg altijd op de linkerbaan tegen met 110 km/u en dan vinden ze ineens wel dat ik dan rekening met hun moet houden. Dan zitten ze met uitpuilende oogjes in hun achteruitkijkspiegel te kijken wanneer ik eraan kom. De Benidorm bastards hebben nooit geleerd dat alle 80 km binnenwegen nu 60km zone zijn geworden maar oh wee als een ander geen rekening met ze houdt wanneer dat hun uitkomt.
Sonador schreef:en ga ik idd hinderen zodat mensen mij ten eerste wel zien, en ten tweede snelheid minderen zoals dat in de wet staat omschreven!
Ik ben niet in overtreding, er staat duidelijk geschreven in de verkeersregels wat je moet doen als je iemand tegen komt met en paard of een koe of ander vee.
En ik heb net zoveel te zoeken op die weg als de fietsers of wandelaars die daar ook gebruik van maken, en ook om de oren worden gereden!
Nee ik laat niet over mij heen lopen, en eis dan dat ze rekening met mij maar ook met die fietser of wanderlaars houden.
Brainless schreef:[naam] schreef:Mensen zijn egoïstisch. Als ze hard willen rijden dan moeten ze dat op de snelweg doen. Daar waar paarden niets te zoeken hebben. Maar diezelfde hardrijders op 60 wegen kom ik op de snelweg altijd op de linkerbaan tegen met 110 km/u en dan vinden ze ineens wel dat ik dan rekening met hun moet houden. Dan zitten ze met uitpuilende oogjes in hun achteruitkijkspiegel te kijken wanneer ik eraan kom. De Benidorm bastards hebben nooit geleerd dat alle 80 km binnenwegen nu 60km zone zijn geworden maar oh wee als een ander geen rekening met ze houdt wanneer dat hun uitkomt.
Hier zijn nog genoeg binnenwegen die 80 zijn.
En jij weet blijkbaar zeker dat de mensen die hard op de binnenwegen rijden te zacht op de snelweg rijden?Sonador schreef:en ga ik idd hinderen zodat mensen mij ten eerste wel zien, en ten tweede snelheid minderen zoals dat in de wet staat omschreven!
Je bent wel in overtreding als jij het overige verkeer snelheid gaat afdwingen, het is nl verboden het overige verkeer te hinderen.
Ik rij regelmatig over 60 en 80 km wegen (zowel onder het zadel als met de kar) en ik heb 110x liever dat het verkeer gewoon doorrijdt dan af gaat remmen.
Ook zijn deze wegen op sommige plekken gewoon te druk en zal er file veroorzaakt worden als alle automobilisten mij met bv 30 zou moeten passeren.