Kat redt klein jongetje van bijtende hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:50

Ik zou die kat NOOIT meer weg doen.
Respect _/-\o_ _/-\o_

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:54

HorseTopShop schreef:
LoveUggs schreef:
Mijn excuus.. Ik zie dat ik de verkeerde gequote heb..
Of de quote daar verkeerd begrepen heb... :+

Gelukkig. Ik snapte het al niet ;)

Gevalletje misverstandje...
Gaat om dit stukje:

Claudia78 schreef:
Ik vind het wel heel erg voor die hond. Een hond doet niet zomaar zo iets.
Jammer dat alleen hij zelf zijn achtergrond kent

Zoolgangster schreef:
Ik zal je uit de droom helpen: sommige honden doen dus wèl uit zichzelf zoiets.
Met name zwerfhonden, zo'n hond moet knokken en doden om te overleven, en daarom worden zwerfhonden, tot grote verbijstering van naïeve westerlingen hier, vaak gedood in armere landen zoals Roemenië.

Claudia78 schreef:
Ja oke, maar het ging hier toch niet om een zwerfhond? Deze hond had toch eigenaren?

Daarna reageerde jij op een bericht van Zoolgangster, met 'Dat maak jij ervan'

Vandaar mijn verwarring :+

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:58

Ik heb niet alle pagina's gelezen, Hulde voor kat, als de hond idd van de buren is, waarom dan niet op eigen terrein gehouden? Dan was dit voorkomen en had de hond nog op een kans van leven.
Als snap ik ook wel dat je geen bijtende hond wil hebben (dit is echter op meerdere manieren op te lossen, zonder gelijk te laten inslapen, overdragen aan de politie zou ik dan ook weer niet doen, je kan prima zelf met hem/haar naar de DA om te laten inslapen, daar is geen politie voor nodig).

Waar kennelijk niemand over valt (nogmaals niet alle reacties gelezen) is het feit dat de moeder / oma / verzorger weer weg loopt bij het kind en die dus aan zijn/haar lot overlaat (hoe lang is niet duidelijk), althans zo lijkt het op de film...........
Als het mijn kind was geweest, had ik die gelijk mee genomen, no way om die 'even' alleen te laten, al helemaal niet na zo'n aanval.
Je weet immers bv nooit of de hond weer terug komt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:04

josie schreef:
Ik heb niet alle pagina's gelezen, Hulde voor kat, als de hond idd van de buren is, waarom dan niet op eigen terrein gehouden? Dan was dit voorkomen en had de hond nog op een kans van leven.
Als snap ik ook wel dat je geen bijtende hond wil hebben (dit is echter op meerdere manieren op te lossen, zonder gelijk te laten inslapen, overdragen aan de politie zou ik dan ook weer niet doen, je kan prima zelf met hem/haar naar de DA om te laten inslapen, daar is geen politie voor nodig).

Waar kennelijk niemand over valt (nogmaals niet alle reacties gelezen) is het feit dat de moeder / oma / verzorger weer weg loopt bij het kind en die dus aan zijn/haar lot overlaat (hoe lang is niet duidelijk), althans zo lijkt het op de film...........
Als het mijn kind was geweest, had ik die gelijk mee genomen, no way om die 'even' alleen te laten, al helemaal niet na zo'n aanval.
Je weet immers bv nooit of de hond weer terug komt.

Ik citeer de reactie van XmissdaphX;

Citaat:
Wat mij trouwens opvalt dat zodra de kat weer terug komt moeder weg rent zonder kind? Of ben ik de enige die dat opvalt?

Als je ziet dat je kind zo een wond heeft til je hem toch op en neem je hem mee? Ik kreeg een beetje het gevoel alsof ze weg rende voor de kat.

:)

ZoZenn

Re: Kat redt klein jongetje van bijtende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:11

Ik vond het inderdaad ook erg vreemd dat de moeder gewoon zomaar weer wegrent. Wat als de hond weer terugkomt? Ze laat het kind gewoon achter, erg vreemd.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:30

ZoZenn schreef:
Ik vond het inderdaad ook erg vreemd dat de moeder gewoon zomaar weer wegrent. Wat als de hond weer terugkomt? Ze laat het kind gewoon achter, erg vreemd.

Het bleek dat die hond weer terug kwam om opnieuw aan te vallen, vandaar dat die moeder daar naartoe liep, en nee, dan neem je je kind niet mee op de arm...
Die hond heeft toen de moeder ook nog gebeten.

Het is allemaal gefilmd met vaste bewakingscamera's, vandaar dat mensen soms uit beeld zijn en dan kun je niet goed volgen wat er precies aan de hand is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:34

Ik merk dat mijn reacties nogal wat verwarring gaven. :')
Voor de duidelijkheid: ik bedoelde niet dat die hond persé een zwerfhond was, wel dat met name zwerfhonden agressief kunnen zijn...
Overigens: toen het filmpje net op internet stond, was het nog niet bij iedereen bekend dat het om de hond van de buren ging, die toevallig een hekel had aan fietsjes en kinderen. (Maar blijkbaar wel los kon lopen...).

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:50

Zoolgangster, dank je wel voor je uitleg, zo zie je maar hoe iets anders kan overkomen dat dat het in werkelijkheid gegaan is omdat niet alles op beeld staat en je het dus niet volledig kan zien.

Tja en dat het dan dit jongetje net overkomt, op een fietsje en kind zijnde, hoe ongelukkig.

Als je dat weet van je hond dan laat je hem/haar toch niet zo los lopen? Dan hou je je hond in de (afgeschermde) tuin of aangelijnt buiten, hoop wel voor het gezin welke gebeten is dat men iets kan regelen t.a.v. de schade / vergoeding leed etc. met de eigenaar(ren) van de hond.

Wat ontzettend rot dat ook nog eens de moeder is gebeten.
Voor beide sterkte en beterschap!! :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:21

Josie als je die hele 4 pagina's had gelezen of iig het originele krantenartikel dan had je kunnen lezen dat het dier uit de garage was ontsnapt toen de eigenaresse terugkwam.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:17

Ik heb idd niet alle 4 de pagina's gelezen, wel een krantenbericht, daar stond dat echter niet in.
Wat heeft de eigenaresse dan gedaan om de hond terug te krijgen toen deze ontsnapt was?
In de film zie je niemand proberen de hond te pakken of te lokken of op enige andere wijze terug te krijgen.
Ook niet na het incident of tijdens het incident.

Nos:
In Californië is een jongetje dat werd aangevallen door een hond gered door een kat. De heroïsche actie van de kat is te zien op YouTube.

In het filmpje is te zien hoe de kleuter op een loopfiets op de stoep rijdt in Bakersfield. Plotseling grijpt een hond hem bij zijn been en trekt de jongen van de fiets. Een donkere kat springt op de hond af en weet hem weg te jagen.

Beveiligingscamera's
Het incident is vastgelegd door beveiligingscamera's. Aan het einde van het filmpje zijn de bijtwonden in het been van het jongetje te zien.

Volgens de vader van de jongen zijn de verwondingen niet ernstig en gaat het goed met zijn zoontje.

Afgemaakt
De hond is door zijn eigenaren overgedragen aan de politie. Hij zal worden afgemaakt. Volgens de eigenaren houdt de hond niet van kinderen en niet van fietsen.

Het AD (geen idee of dit het originele krantenartikel is, het is een vervolg op) vermeld dat de hond ontsnapt zou zijn toen zij de auto uit de garage zette.
Dan zorg je er toch voor dat of de hond niet in de garage is als die deur opengaat, dan wel dat de hond vast zit en niet weg kan uit een openstaande garage.

Het blijft erg sneu voor alle betrokkenen.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:36

Zoolgangster schreef:
Ik merk dat mijn reacties nogal wat verwarring gaven. :')
Voor de duidelijkheid: ik bedoelde niet dat die hond persé een zwerfhond was, wel dat met name zwerfhonden agressief kunnen zijn...
Overigens: toen het filmpje net op internet stond, was het nog niet bij iedereen bekend dat het om de hond van de buren ging, die toevallig een hekel had aan fietsjes en kinderen. (Maar blijkbaar wel los kon lopen...).

Toen ik dat filmpje voor het eerst zag,was 'zwerfhond' ook mijn eerste gedachte.
Nu vraag ik me af waar de buurvrouw het beestje gevonden heeft.
Dit soort honden worden tegenwoordig massaal 'gered' en komen niet altijd bij mensen terecht die daar mee om kunnen gaan.
Leren van de buurkinderen af te blijven,lijkt mij in ieder geval voor elke hond essentieel -O-