caroline_max schreef:De jager was tegelijk met de politie ter plaatse, waarom de agent uiteindelijk geschoten heeft is onduidelijk. Misschien munitie op (lijkt me vreemd voor een jager maar goed) of een haperend geweer? Maar eenmaal aangeschoten kun je een dier niet laten liggen, dus dat lijkt me dan juist goed dat de agent geschoten heeft (beter dan wachten op andere jager of veearts dan)
Natuurlijk kun je een aangeschoten dier niet laten liggen. Maar ik blijf het vreemd vinden dat een ingehuurde jager niet zelf het karwei afmaakt. Een haperend geweer of te weinig munitie lijken mij ook erg onwaarschijnlijk. De meesten hebben meer dan 1 geweer bij zich op zo'n klus en munitie in overschot. Het gaat mij dus vooral om dat eerste stukje uit de quote, dat de jager tegelijk met de politie ter plaatse is. Dan had hij desnoods het wapen van de politie geleend en het dier geholpen. Een jager is daar toch beter op voorbereidt en met meer kennis dan de gemiddelde agent.
Maar goed, zoals ik al zei zitten er voor mijn gevoel gaten in de logica van het verhaal, en dit is een van.
Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de rapportages die er zijn gemaakt met betrekking tot deze zaak. Daar zou alles in moeten staan. Wij kunnen nu slechts speculeren en educated guesses maken.