Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:53

Een dagje? Ik heb vanaf half november al elke dag vuurwerk gehoord én ga dan maar eens met een doodsbange hond wandelen of überhaupt binnen zitten... Zit hijgend trillend én plassend onder mijn bed. Dan heb je ook nog de dierenbeulen die eigenlijk zelf een vuurpijl in hun eigen reet moeten krijgen én de vele vernielingen. Leuk hoor, vuurwerk. Vind het ook echt wel mooi maar van mij hoeft het pas als er betere maatregelen genomen worden.

Anoniem

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:54

Ja als je bij hun een duizendklapper door de brievenbus weet te stouwen dan heb jij het gedaan maar wanneer zij jouw autoruiten vernielen 'ja kan toch gebeuren het is oud en nieuw zeur niet zo'...

setteke

Doanique schreef:
Carbid is niet illegaal

Dat zeg ik ook niet. Daarom zeg ik ook, wat kunnen ze daarop gaan controleren dan? Dat er dus altijd een boel domme mensen zijn die ongelooflijk domme dingen doen.

Anoniem

Ik zeg dat er op illegaal vuurwerk gecontroleerd moet worden en dat dat niet kan omdat er ook legaal wordt afgestoken. Niet dat ze legaal vuurwerk moeten controleren dat kan niet.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:56

Dan zeggen we dus hetzelfde :D
Illegaal vuurwerk proberen ze wel te onderscheppen, maar wat iedereen nog zelf in elkaar knutselt daar is geen houden aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:58

Ja daarom, er valt niks gecontroleerd te worden als er door elkaar wordt afgevuurd. Om even als raar voorbeeld te nemen, zwarte hengsten van de zwarte ruinen onderscheiden, dat kan niet want je moet dan al die paarden af. Als je alleen zwarte hengsten ergens neerzet dan weet je wat er niet goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:02

Gelukkig nieuw jaar, ik sterf van de kou want iedereen staat naar die ongein te kijken op het balkon en ik heb het wel weer gehad

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:31

Getekend, ben er erg voor dat de gemeente een vuurwerkshow organiseert en verder vuurwerk verbieden. Scheelt bijzonder veel kosten, verwondingen, schade en gestresste dieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:32

Ik hoorde net van de Belgische buren dat daar iedereen een vuurpijl mag doen de rest door de gemeente wordt verzorgd en dat dat fantastisch werkt. Ze vonden dit hier wel erg mooi maar ze waren na vijf minuten ook weer binnen...

Waarom zou het bij ons niet werken dan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:32

Ingevuld :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:08

Getekend (door meerdere mensen hier). :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:11

ik ga niet invullen, ik ga mee met sommigen die het ook onzin vinden dat dat ene dagje per jaar ons word afgenomen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:24

Ene dagje, hehehe :+ @hierboven

Ik heb ook getekend :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:29

Ik vind tekenen niet nodig. De lui die al vanaf november lopen te knallen heb je er niet mee, dat is nu al illegaal en wordt niets aan gedaan. Degene die je er wel mee hebt zijn de mensen die om 12 uur een kwartiertje of een half uurtje wat sier vuurwerk afsteken, de buren zoenen en dan op de bank gaan zitten of naar bed gaan.

Beesten die over de zeik gaan: helaas, het is maar 1x per jaar. Er zijn wel meer dingen slecht voor dieren, we kunnen niet alles afschaffen. Hetzelfde geldt voor mensen die bang zijn: het is maar 1x per jaar. Er zijn ook mensen die bang zijn voor auto's, we schaffen autorijden ook niet af. JE kunt niet een hele maatschappij zich aan laten passen aan een minderheid.

Wel vind ik dat ze veel strenger moeten controleren op te vroeg knallen en op wat er van over de grens komt. En daar mogen ook veel strengere straffen op komen te staan. Net als op het opblazen van een kat etc. daar mogen best fikse straffen op. Maar niet de lol afpakken van iedereen, omdat een paar eikels zich niet kunnen gedragen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 01-01-14 02:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:34

Vjestagirl schreef:
Ik vind tekenen niet nodig. De lui die al vanaf november lopen te knallen heb je er niet mee, dat is nu al illegaal en wordt niets aan gedaan. Degene die je er wel mee hebt zijn de mensen die om 12 uur een kwartiertje of een half uurtje wat sier vuurwerk afsteken, de buren zoenen en dan op de bank gaan zitten of naar bed gaan.

Beesten die over de zeik gaan: helaas, het is maar 1x per jaar. Er zijn wel meer dingen slecht voor dieren, we kunnen niet alles afschaffen.
Wel vind ik dat ze veel strenger moeten controleren op te vroeg knallen en op wat er van over de grens komt. En daar mogen ook veel strengere straffen op komen te staan. Net als op het opblazen van een kat etc. daar mogen best fikse straffen op. Maar niet de lol afpakken van iedereen, omdat een paar eikels zich niet kunnen gedragen.

zeker mee eens, ik steek ook alleen vuurwerk af vanaf 10 uur s'ochtens 31 december dus warneer het mag, maar als de mensen die achter ons hui (hwe hebben overpad) vragen of we bijvoorbeeld wat verder willen staan of niet willen afsteken doen we dat ook gewoon

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:46

Ja ze beginnen inderdaad al eerder dan is toegestaan, maar hier zijn dat echt een paar klappertjes en dan is het ook klaar. En ik loop ook rond 11 uur 's ochtends buiten wat van die kleine klappertjes af te steken (rotjes, grondbloemen, 7-klapper etc. ). Overigens moet er wel strenger op illegaal worden gecontroleerd, want om 12 uur worden er toch wel behoorlijk van die cobra's e.d. afgestoken.

Maar kom op zeg, 't is (hier in mijn omgeving) hooguit 4 dagen, waarop 3 dagen eigenlijk niet eens zo meetellen want hier hebben we eigenlijk niet veel last van. En ja dat er dan een kat 'opgeblazen' wordt met een rotje, is misschien maar weer een wijze les om je katten binnen te houden. Ofcourse, ik ben het er mee eens dat dat niet moet kunnen, maar dit zijn van die debielen die toch doorgaan, een celstraf, boete etc. houdt ze dan toch niet tegen...

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:02

Was hier weer een top oud en nieuw.. Met zeker ook illegaal vuurwerk maar wat hoort het toch bij onze buurt!! Overb.uurman werkt om boore.iland dus overal komt wat weg (:

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:26

Mensen houden niet zo van veranderingen.
Verder vind ik dat er veel strenger gecontroleerd moet worden, om dan misschien maar eens te beginnen met het dichtgooien van de grens en alles te controleren wat het land in komt. Ooh en misschien wat opvoeding, of zoiets.
Verder ben ik er nog niet helemaal over uit of het verboden moet worden, alhoewel ik moet zeggen dat ze bij ons ook altijd al minimaal twee weken van tevoren begonnen en ik op oudjaarsdag liever niet over straat ging omdat het elk jaar hetzelfde tuig is dat je bekogeld met vuurwerk. Moet ook zeggen dat ik het hier wel lekker rustig vind. Vanmiddag bij vrienden wat Carbid afgestoken om de NLe traditie nog een beetje in ere te houden en straks, misschien, kijken naar het vuurwerk in New York (of Toronto) op tv en voor de rest geen gezeik a la oorlogsgebied, over straat gaan met gevaar voor eigen leven of geterroriseerde beesten. Heerlijk.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:30

Ik ben het er mee eens dat het vuurwerk heel verkeerd gebruikt word. Maar om er een verbod op te leggen nee.. :n

Vuurwerkshow leuk... Maar wij kunnen er niet heen ivm honden en katten. We zijn sneller bij ze als we in de voortuin staan dan dat we naar een show gaan..

Maar mensen die het bij dieren gebruiken mogen ze van mij part hetzelfde mee doen :)

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:33

Ik moet eerlijk zeggen: beide kanten komen met argumenten aan waar ik het wel over eens ben!
Maar toch:
Zijn er geen andere opties?
Ik vind het hartstikke leuk om wat pijlen etc. de lucht in te schieten! Moet ik dat dan maar gedag zeggen omdat anderen er totaal niet mee weten om te gaan?
Ik denk dat de mensen die hun ledematen kwijt raken, vaak ook degenen zijn die het vuurwerk zelf hebben gemaakt... (vuurwerkbom = super stom!!)
En dan heb je nog de dierenbeul, die vind er wel weer wat anders op toch? Vuurwerk of niet.
Maar misschien zeg ik hier iets totaal verkeerds... Dan mag dat best gezegd worden!

Tot nog toe zal ik iig niet tekenen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:42

Kleine_Reijn schreef:
Ik moet eerlijk zeggen: beide kanten komen met argumenten aan waar ik het wel over eens ben!
Maar toch:
Zijn er geen andere opties?
Ik vind het hartstikke leuk om wat pijlen etc. de lucht in te schieten! Moet ik dat dan maar gedag zeggen omdat anderen er totaal niet mee weten om te gaan?
Ik denk dat de mensen die hun ledematen kwijt raken, vaak ook degenen zijn die het vuurwerk zelf hebben gemaakt... (vuurwerkbom = super stom!!)
En dan heb je nog de dierenbeul, die vind er wel weer wat anders op toch? Vuurwerk of niet.
Maar misschien zeg ik hier iets totaal verkeerds... Dan mag dat best gezegd worden!

Tot nog toe zal ik iig niet tekenen.

Helemaal mee eens ,teken ook niet
Hier ook overlast van vuurwerk van de buurjongens.Heb gewoon netjes de ouders gebeld en gevraagd of hun kinderen even verderop vuurwerk wilden gaan afsteken zodat in iedergeval onze pony`s vanochtend nog even naar buiten konden zonder stress.
Binnen 5 min waren ze weg.
Zo kan het ook.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:02

Ik kan ook prima autorijden met alcohol op, ik kan ook prima zonder ongelukken te veroorzaken 200 rijden waar je 100 mag. En rijlessen? Die heb ik niet nodig gehad hoor, dat examen was al helemaal belachelijk, waarom zou dat moeten? Ik kan het toch prima, waarom zou ik het dan laten omdat een ander het niet kan?

Ach, dat er een kans is dat ik ook schade berokken aan anderen, wat maakt dat uit?

Oh en ik kan ook prima met een pistool omgaan, ik wil dus graag dat de wet gewijzigd wordt en dat ik legaal mijn pistool bij me kan dragen! Dat anderen er niet mee om weten te gaan, daar laat ik mijn lol toch niet meeverpesten?!

Klinkt toch een beetje vreemd niet? :+
Ik had de petitie van de week al getekend, zostraks genoten van het mooie siervuurwerk maar naar een paar minuten ook wel klaar mee, vind er niets mis mee als het in handen van de gemeente komt!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:20

Wat een onzin dit!
Het is 1 dagje per jaar dat er echt veel vuurwerk de lucht in gaat.
Gewoon je kat binnen houden.
En over het geld, daar kopen die mensen die geen vuurwerk meer zouden mogen kopen dan wel n paar nieuwe schoenen van ofzo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:36

Getekend. De overlast door imbecielen die zich niet aan de regels houden (en waar helaas veel te weinig aan gedaan wordt) is gewoon niet normaal meer. Helaas moeten de goeden onder de kwaden lijden.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 09:28

Doanique schreef:
Ik hoorde net van de Belgische buren dat daar iedereen een vuurpijl mag doen de rest door de gemeente wordt verzorgd en dat dat fantastisch werkt. Ze vonden dit hier wel erg mooi maar ze waren na vijf minuten ook weer binnen...

Waarom zou het bij ons niet werken dan?

Omdat in de landen om ons heen vuurwerk gewoon het hele jaar verkrijgbaar is....
Juist omdat hier er zo enorm moeilijk over gedaan word met alle wetten en regeltjes er om heen is vuurwerk hier tot iets speciaals gemaakt.