Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
@hierboven
Vjestagirl schreef:Ik vind tekenen niet nodig. De lui die al vanaf november lopen te knallen heb je er niet mee, dat is nu al illegaal en wordt niets aan gedaan. Degene die je er wel mee hebt zijn de mensen die om 12 uur een kwartiertje of een half uurtje wat sier vuurwerk afsteken, de buren zoenen en dan op de bank gaan zitten of naar bed gaan.
Beesten die over de zeik gaan: helaas, het is maar 1x per jaar. Er zijn wel meer dingen slecht voor dieren, we kunnen niet alles afschaffen.
Wel vind ik dat ze veel strenger moeten controleren op te vroeg knallen en op wat er van over de grens komt. En daar mogen ook veel strengere straffen op komen te staan. Net als op het opblazen van een kat etc. daar mogen best fikse straffen op. Maar niet de lol afpakken van iedereen, omdat een paar eikels zich niet kunnen gedragen.

Kleine_Reijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen: beide kanten komen met argumenten aan waar ik het wel over eens ben!
Maar toch:
Zijn er geen andere opties?
Ik vind het hartstikke leuk om wat pijlen etc. de lucht in te schieten! Moet ik dat dan maar gedag zeggen omdat anderen er totaal niet mee weten om te gaan?
Ik denk dat de mensen die hun ledematen kwijt raken, vaak ook degenen zijn die het vuurwerk zelf hebben gemaakt... (vuurwerkbom = super stom!!)
En dan heb je nog de dierenbeul, die vind er wel weer wat anders op toch? Vuurwerk of niet.
Maar misschien zeg ik hier iets totaal verkeerds... Dan mag dat best gezegd worden!
Tot nog toe zal ik iig niet tekenen.

Doanique schreef:Ik hoorde net van de Belgische buren dat daar iedereen een vuurpijl mag doen de rest door de gemeente wordt verzorgd en dat dat fantastisch werkt. Ze vonden dit hier wel erg mooi maar ze waren na vijf minuten ook weer binnen...
Waarom zou het bij ons niet werken dan?