paard in soort rolstoel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:20

ik vind dit echt niet normaal meer,er is toch ergens een grens?
het dier kan helaas niet beslissen hierover.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:22

Zwaar triest........
Dis is gewoon een zwaar misvormd dier(dwerg?)... en die horen imo niet te leven... :n

Zal vast heel bokt over me heen krijgen...
Maar dit soort vervormingen moeten uitblijven....er zijn idioten die ermee willen doorfokken, bewust!

unihorses

Re: paard in soort rolstoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:32

op de facebook pagina zie ik trouwens filmpjes van hem rondbokkend, met zijn steunen lijkt hij het enorm leuk te doen. maar een rolstoel?

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:35

ik vind het zielig om te zien dat er mensen zijn die dit beestje in leven houden en hem laten lopen met zo te zien pijnlijke beentjes!
het had schattig kunnen zijn als hij zonder moeite en zijn 'rolstoel' kan lopen ;)

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:42

ik zie dit ook net voorbij komen op facebook.

ik snap niet waarom ze hem in leven houden.
Alles moet maar gered worden tegenwoordig, terwijl sommige beter afzijn als ze "los gelaten worden"

dit is toch geen dierwaardig bestaan zo

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:42

xgoldengirlx schreef:
ik vind het zielig om te zien dat er mensen zijn die dit beestje in leven houden en hem laten lopen met zo te zien pijnlijke beentjes!
het had schattig kunnen zijn als hij zonder moeite en zijn 'rolstoel' kan lopen ;)

hij kan vrij makkelijk lopen hoor. kijk maar op zijn facebook! nu moeten zijn voeten alleen trainen om van zijn braces af te komen, maar zelf zou ik de braces erom hebben gehouden en niet gaan klieren met de rolstoel

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:45

Ik vind dit persoonlijk geen dierwaardig bestaan.. Verlos, hoe moeilijk het ook is, zo'n beestje uit z'n lijden. Ziet er niet echt schattig uit.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:47

Gadsie, en het ook nog schattig noemen. Lijkt me totaal niet fijn voor het pony'tje. Ik vind dat een paard hoort kunnen te rennen in de wei, kunnen spelen met vriendjes en zo, niet zo dus. :n

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:53

:r

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:00

Arm ding... Had dat diertje toch gewoon direct laten inslapen...

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:05

Sweetgirl1 schreef:
Dit diertje moet grof gezegd ingeslapen worden, Dat beestje is niet gezond zo kan het toch niet leven

Helemaal mee eens.
'De benen van dit dier zijn vergroeid'. Als dat nou t enige was.. Kijk eens naar die kaak, er klopt helemaal niets van (en de rest van het lichaam ziet er trouwens ook niet 'normaal' uit).
Arm ding..

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:09

Mij lijkt het belangrijkste of de pony pijn heeft en hoeveel. Heel veel en permanent pijn, ja, dan is inslapen misschien het beste. Maar geen pijn, laat hem lekker, hij ziet er raar uit en loopt moeilijk, maar so what, als hij geen pijn heeft?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:11

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:17

liljebo schreef:
sloffiee schreef:
je kan een mens toch niet vergeleiken met een dier ?? een dier kan niet praten he

nee, maar het is de eerste keer dat hij met wielen loop, dus is het logisch dat het bepaald niet op rolletjes gaat. Bedoeling ervan is, zoals eerder vermeld, dat hij leert om zonder braces te lopen en dus geen oplossing voor de rest van zijn leven

En nee... een paard kan niet praten, maar ik vind het erg kort door de bocht dat mensen conclusies trekken naar aanleiding van een filmpje van een paar seconde waarbij het beestje voor het eerst de wielen heeft en zijn beentje moet gebruiken. In die zin wel dergelijk vergelijkbaar met de eerste keer gebruik van prothese bij de mens

En wie zijn wij om te oordelen of een paard met handicap al dan niet gelukkig kan zijn? We kunnen vanuit onze computer niet beoordelen of het beestje pijn heeft, noch hoe de prognose is. Toch lijkt iedereen de wijsheid in pacht te hebben.
Op zijn minst opmerkelijk.

Nee hoor, niemand heeft de wijsheid in pacht. Ik denk dat de meeste mensen hier, net als ik, want ik spreek maar voor mezelf, alles voor hun dier overhebben. Toevallig is het dwerggen bij minipaardjes op dit moment weer zeer actueel en zijn er artikelen van iemand die dit gen al jaren bestudeert, en die heeft ook veel ervaringsverhalen van eigenaren die alles uit de kast hebben gehaald om het leven van hun dwerg te verlengen/beter te maken. Met veel hulpmiddelen (zoals deze rolstoel) lijkt dan dan te lukken, totdat het uiteindelijk toch niet meer gaat en men afscheid van zo''n dier moet nemen, ondanks alle moeite en tot het uiterste gaan. Iedereen mag zelf beslissen over het lot van zijn of haar dier, maar als iets echt niet gaat zou men ook zo reeel moeten zijn om het leven van zo'n dier humaan te beeindigen.
Dit paardje heeft een ernstige vorm van het dwerggen. Er zijn lichtere vormen waar een dier best oud mee kan worden, helaas is dat met zo'n vorm als dit paardje heeft vrijwel niet mogelijk.
Maar goed, dit is weer iets waar je eindeloos over kunt discussieren :D

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:27

Te erg dit pure mishandeling . arm ding hoop dat ze hem snel naar de andere kant laten gaan.
inslapen is toch helaas de beste oplossing.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:35

ik ben het met jullie eens, maar de penny komt in mij naar boven, en hij/zij ziet er wel schattig uit!!
nu krijg ik natuurlijk heel bokt over me heen...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:05

Wat een idioterie.. serieus.. hoe verzin je dit?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 18:08

Jolliegirl schreef:
Zwaar triest........
Dis is gewoon een zwaar misvormd dier(dwerg?)... en die horen imo niet te leven... :n

Zal vast heel bokt over me heen krijgen...
Maar dit soort vervormingen moeten uitblijven....er zijn idioten die ermee willen doorfokken, bewust!

ik denk dat er toch veel bokkers het wel met je eens zijn.. ik wil in elk geval. en de helft van de reacties is met inslapen..

diep triest inderdaad, ook dat ze er mee door fokken..

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:48

ik schrik een beetje van de reacties hier, dierenmishandeling? ik heb wat meer filmpjes gezien en dingen gelezen over dit paardje, en op dit filmpje vind ik geen spoor van dierenmishandeling hoor? juist mensen die dat dier (voor zover het kan) z'n gang laten gaan

het paardje moet natuurlijk heel erg wennen aan die rolstoel vandaar dat het nog niet echt snel gaat en het lijkt alsof hij niet veel vrijheid heeft nee, maar oefening baart kunst! ik wed dat dit beestje over een paar weken weer net zo rondscheurt als op het filmpje wat ik hierboven plaats

de opmerkingen over dat het een soort ''barbiepopje'' wordt ben ik het helemaal mee eens, dat vind ik ook echt niet om aan te zien!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:00

dus Laura01234 jij vind t normaal dat ze een paardje zo laten rondslenteren terwijl hij eigenlijk gewoon niet in orde is t beestje is al 2 hoever moet je gaan voor je zelf ik vind t diep triest voor t paardje

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:25

NathalietjeB schreef:
dus Laura01234 jij vind t normaal dat ze een paardje zo laten rondslenteren terwijl hij eigenlijk gewoon niet in orde is t beestje is al 2 hoever moet je gaan voor je zelf ik vind t diep triest voor t paardje

sorry hoor, maar ik zie niet af vanaf dat filmpje dat hij geen plezier heeft in z'n leven of pijn lijdt? dit beestje leeft geen normaal leven als elk ander paard nee, maar om nou te zeggen dat dit meteen slecht is, dat is nergens aan af te zien. Een afwijking hoeft toch niet meteen de dood te beteken als hij naar mijn mening nog gewoon fit en levenslustig is

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:45

Laura01234 schreef:
NathalietjeB schreef:

sorry hoor, maar ik zie niet af vanaf dat filmpje dat hij geen plezier heeft in z'n leven of pijn lijdt? dit beestje leeft geen normaal leven als elk ander paard nee, maar om nou te zeggen dat dit meteen slecht is, dat is nergens aan af te zien. Een afwijking hoeft toch niet meteen de dood te beteken als hij naar mijn mening nog gewoon fit en levenslustig is

Met die opmerking ben ik het met je eens. :j

Het eerste filmpje schoot mij wel in het verkeerde keelgat.
Maar ik kan moeilijk oordelen vanaf een kort filmpje of het dier moet worden ingeslapen of niet.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:55

Ik vind het maar treurig. Op zn facebook staat ook dat hij "compromissen" heeft leren sluiten in zijn leven (wat een dom gezwets) en dat hij zich overal doorheen slaat. Laten we eerlijk zijn, dit dier heeft toch geen keus? Kan je niet lopen? Goed, dan gooien we er braces omheen en als dat niet lukt ook nog wielen eronder.
Buiten het lopen, is ook te lezen dat hij al meerdere dingen gemankeert heeft en nog steeds mankeert. Je zult dit diertje altijd moeten blijven "oplappen". Dat is toch ook geen leven, altijd maar moeten vechten???

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:58

En dat noemt zich (waarschijnlijk) een dierenliefhebber? Pfff, bizar hoever mensen toch gaan om een dier kostte wat kost in leven te houden. Egoïstisch gewoon. Het is verdorie geen My Little Pony waar iedereen zich lekker even op uit kan leven. Echt van de zotte, mijn nekharen gaan er van overeind staan!

En ja, ik heb alle filmpjes die hier aangehaald zijn gezien.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:01

ik vind dit heel triest, deze mensen bedoelen het waarschijnlijk goed, maar dit diertje kan niet oud worden, hij heeft een ernstige vorm van dwerggroei en zal behalve slecht kunnen lopen , ook last krijgen van zijn hoofd en zijn ingewanden, als dit diertje bij mij geboren was had ik het laten inslapen, helaas, maar dit is geen "paardwaardig' bestaan