Babeth schreef:Zeitgeist vond ik overigens wel erg apart. (En ik ben iemand die hier heel erg in geloofd.)
hier wil ik dus ook nog niet echt een mening over vormen.
Wat betreft what on earth are they spraying on us (chemtrails), vind ik wel erg verontrustend. Want het gebeurt dus wel.
Biologisch inkopen is binnenkort ook onbetaalbaar. Dat mag niet meer van de overheid, want er zitten geen giftige bestrijdingsmiddelen op die een overgroot deel van de bevolking uiteindelijk kapot krijgt.
Het is toch raar dat er volkeren op de wereld bestaan die geen enkele ziekte kennen die wij kennen? (Denk aan kanker etc) (puur omdat ze van eigen grond en middelen eten/leven. Niks gaan e-nummers etc. Denk daar maar eens over na...)
Dat soort speculaties vind ik erg risicovol. Wij kenden vroeger kanker ook niet als ziekte; voornamelijk omdat het een klassieke 'ouderdomsziekte' is - als je de mechanismen erachter kent zie je waarom - en vroeger, en in dit soort volkeren nog steeds, worden mensen simpelweg niet oud genoeg om aan dit soort ziektes te lijden; ze overlijden simpelweg voor die tijd al aan zoiets simpels als een longontsteking. De tweede reden is dat een ziekte niet 'kennen' niet betekent dat je er niet aan dood kan gaan; genoeg mensen die om voor hen 'onverklaarbare' redenen komen te overlijden, maar de diagnose 'kanker' wordt niet gesteld.
In al dit soort discussies kan het heel waardevol zijn om wel kritisch te blijven nadenken over de informatie die gepresenteerd wordt; ik zeg niet dat het allemaal niet waar is, maar er wordt van beide kanten (zowel de overheid die jullie allemaal zo wantrouwen, als degenen die daartegen protesteren) veel onwaarheid verkondigd; statistiek is niet moeilijk te begrijpen maar je moet wel openstaan voor de denkwijze, net zoals dat je moet openstaan voor het idee dat er wellicht andere zaken een rol spelen dan nou precies die ene oorzaak die als argument/'zondebok' aangevoerd wordt. 
Edit: Daarnaast zijn E-nummers dus juist geen 'stofjes waar wij niks van weten' - nee, het is kennelijk iets waar veel mensen het fijne niet van willen/hoeven te weten, maar juist alle E-nummers staan keurig netjes geregistreerd, met chemische structuur, herkomst etc. vermeld. Dat er wellicht landbouwstoffen etc. gebruikt worden die niet helemaal pluis zijn, fair enough, maar E-nummers zijn in deze discussie echt niet handig om aan te voeren.