Dit kan toch niet goed zijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:21

Macs schreef:
Moet zeggen dat ik vaak genoeg jankend heb getraind maar ik wilde het zelf, ik vond het helemaal gaaf en was echt verslaafd aan turnen. :j
Maar deze kinderen hebben geen keuze helaas.. En dan te bedenken dat Nederland toch vaak op 1 eindigt.. zonder deze waardeloze trainingen! China is gewoon een heel andere cultuur, ze worden anders opgevoed..
Misschien vinden zij ons wel softies.. Het gaat daar al eeuwen zo op deze manier! (en dan heb ik het niet alleen over de trainingen van turnen).. Neemt niet weg dat het een goede manier is..

Wat deze kinderen doen overstijgt het turnen ruimschoots hoor, en ze gaan linea recta het circus in.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:45

dit is niet normaal..

de ouders doen er ook niets aan,, omdat ze vaak arm zijn en op deze manier later aan wat geld kunnen komen.

deze kinderen worden zo erg gedrilld op dicipline.. echt niet normaal..

idd,, normaal horen ze buiten te spelen..

Anoniem

Re: Dit kan toch niet goed zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:47

Het is in de toekomst de manier om weg te komen uit de leefomstandigheden in China. Vandaar dat ouders hun kinderen daarheen sturen; om ze een kans te geven. Dat het niet kindvriendelijk is, misschien zelfs wel mishandeling, is dan voor de ouders niet waar ze stil bij staan. Die willen het beste voor de toekomst voor hun kinderen. Heeft ook te maken met dat zij die kans niet zelf hebben gehad vroeger.

Wat ook is, kinderlijfjes zijn heel flexibel. Daardoor gaat het toch vrij soepel.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:50

Jans schreef:
Het is in de toekomst de manier om weg te komen uit de leefomstandigheden in China. Vandaar dat ouders hun kinderen daarheen sturen; om ze een kans te geven. Dat het niet kindvriendelijk is, misschien zelfs wel mishandeling, is dan voor de ouders niet waar ze stil bij staan. Die willen het beste voor de toekomst voor hun kinderen. Heeft ook te maken met dat zij die kans niet zelf hebben gehad vroeger.

Wat ook is, kinderlijfjes zijn heel flexibel. Daardoor gaat het toch vrij soepel.

Heb het filmpje toch gekeken. Ik vind dat de uidrukking op hun gezicht niet zegt dat het voor hun soepel is.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:07

Na het lezen van alle reacties en de nuttige informatie die daarin te vinden is, mag ik toch wel tot de conclusie komen dat China een poedersuiker is... Of scheer ik nu alles over 1 kam :+

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:13

Bah, heb het filmpje niet eens uitgekeken, werd er gewoon misselijk van..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:14

Vreselijk... En volgens mij zie ik ook de olympische ringen op de achtergrond tegen de muur? Dan ga je toch iets anders
aan kijken tegen dit soort landen op de spelen. Bah, misselijk makend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:10

Hier word ik niet echt misselijk van.. Dit is gewoon China, heel anders als NL ja maar vind het nogal onbeschoft om dan zo over een land te 'kotsen'.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:31

deze discussie is een cultuurdiscussie, je kunt niet stellen dat de Nederlandse cultuur 'beter' is dan de Chinese omdat je culturen niet met elkaar kunt vergelijken... niet alleen arme kinderen in China worden gedrilld; het is een overtuiging daar, ook bij de rijke(re)n http://www.intermediair.nl/artikel//232867/tips-van-een-tijgermoeder-kinderen-mag-je-best-een-beetje-drillen.html#232945

En ik denk dat er op het paardenforum in China ook mensen over hun nek zouden gaan als ze een documentaire zouden zien over de kinderen (in bv Nederland) die door hun twee werkende ouders in hun eentje met een zak chips voor de tv worden gedropt, die moddervet worden en nooit bewegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:10

marleen_usar schreef:
Waar zijn de ouders,dit is toch niet normaal.

Waarschijnlijk zit zelfs een van de ouders is,
En de ouders er 'achter' staan.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:28

Anthea schreef:
Hier word ik niet echt misselijk van.. Dit is gewoon China, heel anders als NL ja maar vind het nogal onbeschoft om dan zo over een land te 'kotsen'.

Over een land te kotsen? Dat vind ik toch wel iets anders hoor, dat is in ieder geval niet wat ik zeg, als je het over mij had.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:31

dit is echt verschrikkelijk ;(

báh...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:33

Suusie22 schreef:

Helaas is dit sowieso al niet "normaal" in china. China heeft zo'n andere cultuur, normen en waarden, dat dat in hun ogen niet normaal is. Wat in onze ogen normaal is, is het niet in hun ogen :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:34

marleen_usar schreef:
Waar zijn de ouders,dit is toch niet normaal.

Je denkt toch niet dat die trainers dit uit eigen initiatief doen? Dit is wat die ouders willen!

Ik heb inderdaad ook wel eens op tv documentaires gezien over China en ik heb het idee dat dit de cultuur van het land is en wie zijn wij dan om daar over te oordelen?

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:12

Mm heb ooit eens wat op TV gezien over ook zoiets.. Heb geen flauw idee meer waar het verder over ging of uit welk land het überhaupt kwam, maar wat altijd in m'n hoofd geplakt zal zitten zijn die laatste beelden... Die meisjes (in dit geval) trainden uren en uren tot middernacht (zag je honderden meisjes in een kale zaal met allemaal dezelfde pakjes aan haar hetzelfde enz., salto's en piramides enzovoort maken en dat maar blijven doen... en blijven herhalen...), totdat ze naar huis gingen rond een uur of 2 (van einde van de middag tot dus 2 uur 's nachts) en vielen al in de voortuin in slaap. Dag in dag uit. Motto? 'Iedereen is gelijk'.

Belachelijk. Mja aan de andere kant snap ik het ook best wel. De enige legale mogelijkheid... Maar hoever die mensen wel niet willen gaan! Zou er nou echt geen andere mogelijkheid zijn die... wat vriendelijker is?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:20

Ik vind dit filmpje ook heel naar om naar te kijken. Natuurlijk zijn er cultuurverschillen tussen landen maar ik vind dit echt meer lijken op kindermishandeling dan op trainen...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:02

Suusie22 schreef:
dit is niet normaal..

de ouders doen er ook niets aan,, omdat ze vaak arm zijn en op deze manier later aan wat geld kunnen komen.

Wat is in jou ogen 'normaal'?
Normaal is voor iedereen iets heel anders..

De een vind het normaal om poedelnaakt door het huis te lopen, de ander niet.
De een vind het normaal om met zware discipline kindertjes te trainen, de ander niet.

Het enige waar ik van 'schrok' was het fysieke geweld, die ene schop die die jongen kreeg... de ruk aan de arm bij het meisje..
Maar de manier van trainen? Dat zijn die kinderen gewend.

En denk je nou echt dat de training heeeel veel anders is in Nederland?
Ja, het gaat er vriendelijker en zonder fysiek geweld aan toe..
Maar de trainingen zijn ook zwaar..
Heb er vaak genoeg gezien en over gehoord..
En de rek en strek oefeningen zijn exact hetzelfde... en vele dingen die ik in het filmpje zie, zijn 'normale' (daar heb je het leuke woord weer) oefeningen om je spieren en je lijf te trainen voor zulke krankzinnige topsport..

Topsport gaat niet over bloementjes..

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:07

Bah! Ik heb dit filmpje al eerder gezien en het doet me gewoon elke keer weer pijn. Vooral omdat ik al klaagde als ik in mijn spagaat werd verdergerekt (ja ik ben nogal flexibel)
Maar dit is gewoon pure kindermishandeling! Zelfs als we zelfstandig moeten gaan rekken word er op ons gelet of we niet gaan veren of te ver gaan! Dit is gewoon verschrikkelijk.. Die kleintjes moeten lekker buiten spelen O__o

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:52

Femke_L schreef:
Suusie22 schreef:
dit is niet normaal..

Wat is in jou ogen 'normaal'?
Normaal is voor iedereen iets heel anders..

De een vind het normaal om poedelnaakt door het huis te lopen, de ander niet.
De een vind het normaal om met zware discipline kindertjes te trainen, de ander niet.

Het enige waar ik van 'schrok' was het fysieke geweld, die ene schop die die jongen kreeg... de ruk aan de arm bij het meisje..
Maar de manier van trainen? Dat zijn die kinderen gewend.

En denk je nou echt dat de training heeeel veel anders is in Nederland?
Ja, het gaat er vriendelijker en zonder fysiek geweld aan toe..
Maar de trainingen zijn ook zwaar..
Heb er vaak genoeg gezien en over gehoord..
En de rek en strek oefeningen zijn exact hetzelfde... en vele dingen die ik in het filmpje zie, zijn 'normale' (daar heb je het leuke woord weer) oefeningen om je spieren en je lijf te trainen voor zulke krankzinnige topsport..

Topsport gaat niet over bloementjes..

Tja, in sommige samenlevingen of culturen of groepen is het inderdaad ook normaal om iemand te vermoorden vanwege religie, sekse of afkomst. De een heeft liever een jongetje dan een meisje als kind, en verdrinkt het meisje dus. De een pleegt eerwraak vanwege overspel. De een vindt dat je homo''s van het dak mag gooien. De een vindt dat alle Joden vergast moeten worden.
En de ander vindt het normaal omdat abnormaal te mogen noemen :) Of geldt dat dan weer niet?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:58

Echt gestoord dit, die kinderen worden letterlijk dubbelgevouwen en dan gaat die dikzak er ook nog even op zitten! Dit is geen trainen meer, dit is gewoon mishandeling! :n

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:05

vergeet even niet dat wij in een cultuur leven waar kinderen verheven worden tot iets groter....

Maar dit is echt niet altijd zo geweest ...
Wij hebben dat er van gemaakt. Wij hebben onze kinderen op een 'hogere' plaats gezet dan de volwassenen .

Dat is onze cultuur.
Chinezen begrijpen onze theorieen niet. dat oude mensen gewoon aan hun lot thuis worden overgelaten en dat praktisch geen enkel kind voor hun gaat zorgen...

* even om over na te denken *

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:43

_Bonte_ schreef:
vergeet even niet dat wij in een cultuur leven waar kinderen verheven worden tot iets groter....

Maar dit is echt niet altijd zo geweest ...
Wij hebben dat er van gemaakt. Wij hebben onze kinderen op een 'hogere' plaats gezet dan de volwassenen .

Dat is onze cultuur.
Chinezen begrijpen onze theorieen niet. dat oude mensen gewoon aan hun lot thuis worden overgelaten en dat praktisch geen enkel kind voor hun gaat zorgen...

* even om over na te denken *

Dat kan wel zo zijn, maar er zijn allerlei organisaties die wereldwijd, gezamenlijk bepaalde normen hebben vastgesteld. Amnesty, VN (mensenrechten), etc. Dus dat is op een gegeven moment geen argument meer...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:48

Ik heb niet het hele topic gelezen, wel een stukje van het filmpje gezien. Dit is pure kindermishandeling in mijn ogen. Er wordt wel opgetreden tegen kinderarbeit, en dit wordt wel door de vingers gezien? Ik snap het niet meer... Arme kinderen...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:54

Dit filmpje gaat toevallig over China en turnen, maar soortgelijke filmpjes kan je ook in andere landen maken, en bijvoorbeeld over dans. Hebben de kinderen hier een keus in? Ik denk het niet. Maar er is nog best een kans dat ze het er voor over hebben, als het bijdraagt aan het bereiken van de top van de sport.

Topsport en topsportambities doen HELE rare dingen met mensen. De meeste topsport is helemaal niet meer goed voor een lichaam. Maar toch - de ambitie om het hoogste in een sport te bereiken heeft een hele industrie veroorzaakt, waar dit in past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:10

Siets schreef:
Anthea schreef:

Over een land te kotsen? Dat vind ik toch wel iets anders hoor, dat is in ieder geval niet wat ik zeg, als je het over mij had.

Nee, ik zeg toch ook nergens je naam? Ik weet niet eens wat je hebt gezegd :=