hoe kom ik op mijn paard zonder zadel??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:28

knap hoor. bij mij lukt het niet eens om op me hafje van 140 te komen haha

Jolliegirl

Re: hoe kom ik op mijn paard zonder zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:05

:n.....
neem gewoon een aanloop en spring er normaal op..
en in het bos : zoek opstapje, of blijf gewoon zitten, dan hoef je er ook niet opnieuw op.

Vind dit toch wel sneu..

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:18

Jah inderdaad, dat dit paard zo bruut vast gehouden wordt en geen kant op kan, vind ik echt niet kunnen. Je ziet toch dat hij weg wilt??
En dat gebeuk tegen die zeikant, je doet hem nog eens pijn!!
Je kan hem beter op stal zetten in bubbeltjespapier want dit is natuurlijk niets :n

Jolliegirl, heb je het voorpaginanieuws al gelezen over die slachterij in Canada waarbij paarden neer worden geschoten, niet dood zijn en na 5 minuten nog eens door hun kop worden geknalt?
Misschien moet je je daar eens druk om gaan maken :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:22

Pardon? Daar zit ik al vanaf het begin in ;) effe lezen he voor je iemand iets toewijst.

Maak me hier ook niet druk om, maar doe het volgende keer anders ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:26

wat een lief opgevoed paard!
Die blijft zo braaf geduldig wachten hahaha
Maarehh (sorry als het al beantwoord is) op het einde is er vast een trukage in het filmpje gemaakt he?Het gaat nml net iets te easy hihihihi
Maar petje af,ik kom geneens zo op mn fiets whahaaa laat staan op mn paard hahaha

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:02

Jolliegirl schreef:
Pardon? Daar zit ik al vanaf het begin in ;) effe lezen he voor je iemand iets toewijst.

Maak me hier ook niet druk om, maar doe het volgende keer anders ;)

Ga je daar dan mee bezig houden ipv met dit topic :)
Ik lees niet in de berichten van een ander, vandaar dat ik niet kon ruiken dat je in dit topic zat.
En doe het de volgende keer anders? Wat denk je dat dit paard er aan over houdt dat het zo erg is dat het anders moet?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:20

Als een osteopaat vanalles kan met alleen de handen kan je je natuurlijk wel bedenken dat je hiermee zeker schade toe kan brengen.
En waarom moet je je alleen focussen op iets wat erger is? Dit kan veel beter door iemand voorkomen worden dan wat daar zich in Canada afspeelt, dar verander je als bokker niets aan.

Mensen mogen echt wel eens beter na gaan denken wat ze nou eigenlijk met hun paard doen, een paard is dat ook waard!
Het is een dier waarmee je te maken hebt, die kunnen niet vertellen als ze iets niet fijn vinden. Doen ze dat dmv. van bokken of steigeren dan ligt het ook weer aan het paard....

Lol MET je paard: PRIMA! Maar vaak is het alleen lol voor de mens.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 04:00

Ik vind het opzich wel knap. Ik deed het vroeger ook op mijn VZ paard van 160. Dan pakte ik hem bij de schoft en sprong ik erop... Nu denk ik.. Nee doe maar niet. Ik ga wel op de bakrand staan..
Maja je bent jong en wilt wat, zeg ik dan maar.

Zeg niet dat het super slecht is, hoor echt niet.... En zeker zolang het paard gewoon blijft staan en amper erop reageert, zal het allemaal wel mee vallen en zal het hem geen pijn doen. Anders was ie A wel weggelopen of B een rotbok gegeven. (Zou ik doen as ik paard was haha)

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 08:25

x_Marr schreef:
Als een osteopaat vanalles kan met alleen de handen kan je je natuurlijk wel bedenken dat je hiermee zeker schade toe kan brengen.
En waarom moet je je alleen focussen op iets wat erger is? Dit kan veel beter door iemand voorkomen worden dan wat daar zich in Canada afspeelt, dar verander je als bokker niets aan.

Mensen mogen echt wel eens beter na gaan denken wat ze nou eigenlijk met hun paard doen, een paard is dat ook waard!
Het is een dier waarmee je te maken hebt, die kunnen niet vertellen als ze iets niet fijn vinden. Doen ze dat dmv. van bokken of steigeren dan ligt het ook weer aan het paard....

Lol MET je paard: PRIMA! Maar vaak is het alleen lol voor de mens.

ja Easie is echt heel zielig hoor.... morgen komt de osteopaat ook voor de enorme schade die ik heb aangericht... :o

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 08:28

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:31

Flauw.... dacht ik eindelijk uitleg van iemand te kunnen krijgen.... :( ;)

Overigens is het wél mogelijk hoor, ik heb het mensen in het echt zien doen. Vrouwtje van 1,60 die even op een paard van 178 sprong. Aanloopje en hop, daar zat ze...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:40

Ik spring ook makkelijk op n paard van 175... Maar wel met n fikse aanloop, zonder hobbeldebobbel.

Didoo : Oh, jij voelt je wel héél erg aangesproken he. Speciaal voor jou : Zeg nergens dat eht schadelijk is, of dat eht zielig is, of dat het mishandeling is.
Zeg dat ik dat gebonk alleen sneu vind ;)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:01

Haha, goeie grap! Vond het al erg knap eruit zien!

Maar gezien het andere filmpje schijnt het toch te kunnen... dus toch nog even door oefenen?;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:05

Haha paardje blijft ook gewoon staan
Ik probeer ook altijd zijlings op te springen maar het lukt me nog steeds niet :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:17

hahah, geweldig.. ik vond die laatste eigenlijk al te soepel gaan hahaha.. je benen waren ook zo hoog.

en dit is dus echt niet zielig.. jemig waar maken we ons druk om. in de ponytijd deden we niet anders.
het paard staat los, er rijdt iemand bij en het paard blijft geduldig staan.

hallo, het geld wat wij per maand kwijt zijn aan zo´n paard mogen we wel eens als zielig gaan beschrijven als we geneens lol met onze knol mogen hebben.
vind het veel te leuk zo´n (groot/oud) iemand te zien die haar paard niet in de krul trekt maar gewoon lekker er mee aan het spelen is.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:27

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 09:33

ja precies, maar dat 2e paardje is maar klein. Die eerste gaat via de hals, dus dat is ook niet zo hoog. Dat is inderdaad mogelijk, maar zoals ik het doe in mijn filmpje is volgens mij niet mogelijk ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:34

_O- ik wist het :D

Maar toch geweldig bedacht!
Dat laatste filmpje Myca, :oo

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:02

Eefje hij is wel goed :D
Maar toch kan het zeker wel ;) Ik kom namelijk ook op een paard van 1.70 :) Kan je het trucje wel zeggen, maar weet niet of het zo lukt haha,..

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:10

goeie grap! _O-

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:18

Millanka schreef:
Volgens mij ben je er zo afgesprongen en heb je het filmpje omgedraait :P dat paard blijft ook gewoon staan... als hij het zo vervelend vond had hij wel een stap opzij gedaan.

Ja dit dacht ik ook hahahah!

hahaha ik zie nu dat het ook echt zo is! haha
leuk gemaakt!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:22

Joltsje schreef:
hahah, geweldig.. ik vond die laatste eigenlijk al te soepel gaan hahaha.. je benen waren ook zo hoog.

en dit is dus echt niet zielig.. jemig waar maken we ons druk om. in de ponytijd deden we niet anders.
het paard staat los, er rijdt iemand bij en het paard blijft geduldig staan.

hallo, het geld wat wij per maand kwijt zijn aan zo´n paard mogen we wel eens als zielig gaan beschrijven als we geneens lol met onze knol mogen hebben.
vind het veel te leuk zo´n (groot/oud) iemand te zien die haar paard niet in de krul trekt maar gewoon lekker er mee aan het spelen is.

Lezen is ook een vak he?
Daar gaat het nu juist om, prima als je lol hebt, maar vaak wordt het paard dan achterwege gelaten.
En nee paarden bokken niet direct bij iets wat ze niet fijn vinden, ze laten het meestal eerst over hun heenkomen.
Dus omdat jij geld uitgeeft aan je paard mag je wel even zelf lol hebben en het paard daarbij even vergeten? Wat een redenering :roll:
En er staat ook nergens dat ik in de krul trekken goed vind, dus wat heeft dat er mee te maken?

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:25

Haha, ik had dat ook al geconcludeerd na 20000x kijken. :')
Máár het kan dus wel echt! Ik heb het al geprobeerd op manier 2 van dit filmpje en dat is helemaal niet zo moeilijk. Manier 4 daarvan wil ik ook heel graag leren! Die ga ik sowieso ook proberen. :))

[edit] Filmpje aangepast
Laatst bijgewerkt door Natalie1993 op 05-04-10 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:27

die klik doet het niet natalie..
Had het graag willen zien :)

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 10:34

ja maar die jongen in dat filmpje is 1.90 en zijn paardje maar 1.58

zou hij dat ook kunnen op een paard van 1.90? dan heb je hetzelfde als Eas en ik, 1.69 (ikke) en 1.68 (easie)

en die pony, dat was voor mij ook geen probleem. De pony is denk ik 1.40 ofzo.