Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BBreedveld schreef:- Als dit al een 'last ditch' methode is, wáárom het dan compleet met instructies als filmpje op internet zetten. Dit vraagt er toch om dat de beunhaas om de hoek dit ook gaat proberen terwijl hij er juist een prof bij zou moeten laten halen?
anneliesdj schreef:Ik heb dit filmpje al minstens 100x eerder gezien, ik ben normaal niet tegen een harde aanpak maar dit slaat kant nog wal.
In de eerste plaats is wel duidelijk dat het niet de eerste keer is dat hij deze methode toepast, in de tweede plaats heeft meneer er weinig gevoel voor wat al blijkt uit het feit dat hij opstijgt aan de kant van het opgebonden been, daarnaast snap ik niet waarom het moet gebeuren in een hok wat amper groter is dan een box.
En dat het een laatste redmiddel is is ook onzin, wat is er mis met een gezelschapspaard? Dit paard hoeft echt niet naar de slacht alleen omdat hij niet gereden kan worden.
Bovendien wil je een paard wat met met je meedenkt als je hem rijd, ze moeten er plezier in hebben en het graag willen doen. Als deze methode al werkt dan zal dit altijd een paard blijven wat wegloopt als je met het zadel aan komt lopen en daar kun je weinig mee.
Cassidy schreef:Voor de volledigheid, er staan ook nog andere delen uit zijn programma op Youtube:
Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=LOmEFHa8AGI
Deel 3: http://www.youtube.com/watch?v=0FL9PeEjm84
Deel 4: http://www.youtube.com/watch?v=5PJTkiWJPnI
Verder vind ik het knap dat jullie eisen dat een trainer meteen een passend zadel heeft voor ieder paard dat hij een keertje in handen krijgt. Wat willen jullie dan? Dat een trainer voor ieder te corrigeren paard meteen een zadel op maat laat maken?
Adil18 schreef:Sabinee__ schreef:Zie daar, de oplossing. Bokt je paard ? Amputeer een been!
Overdrijven is ook een vaak...
Alweer krijg ik het gevoel dat de meeste bokkers nog nooit een klootzak onder het zadel hebben gehad....
mltex schreef:Adil18 schreef:
Overdrijven is ook een vak...
Alweer krijg ik het gevoel dat de meeste bokkers nog nooit een klootzak onder het zadel hebben gehad....
Nee leven op roze wolkje vrees ik.
En als er klootzakken zijn dan gaan ze kennelijk bij hun direct naar de slacht, worden grasmaaier of betutteld tot er iemand mee verongelukt.
Zacht heelmeesters maken stinkende wonden.
Daarnaast denk ik dat die man meer ervaring heeft dan alle posters hier samen en dan maal 10.
Maar goed, gemiddelde bokker rijd beter dan anky, meer verstand van de gezondheid dan een dierenarts en meer talent dan parelli/roberts en alle andere goeroe's tezamen
Edit: dit is niks nieuws, al eeuwenoud. Net zoals de indianen opstijgen in diep water/ vast in blubber
Mallow schreef:mltex, gelukkig heb jij wel al deze verstand. dat alle bokkers niet gewoon naar jou luisteren?
Citaat:Daarnaast denk ik dat die man meer ervaring heeft dan alle posters hier samen en dan maal 10.
BBreedveld schreef:Citaat:Daarnaast denk ik dat die man meer ervaring heeft dan alle posters hier samen en dan maal 10.
Er is hier anders minstens één bokker die met recht kan zeggen dat ze weet waar ze het over heeft. Bedenk goed dat je niet kan zien wie er schuil gaan achter de avatars voordat je andersmans mening van tafel veegt.
Citaat:En dan nog, weet jij of dat uberhaupt in verhouding staat met die man in het filmpje? wat weet jij verder van die persoon?