Zeg NEE tegen de kilometerheffing. Teken de petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:15

Chiqa schreef:
De Wet op de Kilometerprijs geeft duidelijke regels ter bescherming van de privacy en het parlement bewaakt dat alle privacy-aspecten goed gewaarborgd zijn en blijven.

Ach, met een verzoek om info naar justitie is een hoop op te lossen ;)
Dat zal eerst over zware misdrijven gaan maar voor je het weet zit je op een glijdende schaal.
Kijk maar eens naar hoeveel telefoonlijnen er getapt worden...daar mee zit NL wereldwijd veruit het hoogst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:21

Die gedachte vind ik nogal 'paranoia' Lia en op geen enkel feit gebaseerd, al jaren lang kan je worden gecontroleerd (Wat dacht je van je GPS op je radio en telefoon kunnen ze dit ook mee checken hoor. ) en nu ineens door het invoeren van de rittenregsitratie zou hier verandering inkomen?

Maak je geen zorgen, die middelen zijn er al lang al.....Mogen ze alleen geen gebruik van maken. Zal niet gebeuren ook.
Weer iets om je geen zorgen om te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:24

Ik werk bij de politie en kan je vertellen dat ook de gps gegevens van de gsm toestellen regelmatig worden opgevraagd in onderzoeken.
Niks paranoia aan, dat is gewoon een vaststaand feit.
Is gewoon een kwestie van een verzoek indienen bij justitie die de gegevens vervolgens vordert bij de betreffende instantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:27

Lia_ schreef:
Ik werk bij de politie en kan je vertellen dat ook de gps gegevens van de gsm toestellen regelmatig worden opgevraagd in onderzoeken.
Niks paranoia aan, dat is gewoon een vaststaand feit.
Is gewoon een kwestie van een verzoek indienen bij justitie die de gegevens vervolgens vordert bij de betreffende instantie.

Nou Lia dan moet jij toch ook weten dat dit alleen opgevraagd mag worden als er een strafbaar feit wordt gepleegd?

Niet als jij gewoon je boodschappies doet hoor, of bij je paard op visite gaat, bestaat niet.

Ga mij niet vertellen dat er mensen opgepakt zijn met hun GSM omdat ze te hard hebben gereden :+

blackstar

Re: Zeg NEE tegen de kilometerheffing. Teken de petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:35

Ik las op de vorige pagina dat zo'n kastje gratis is.
De eerste is dat wel, maar koop je een andere nieuwe auto later dan moet je het kastje wel zelf betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:45

Chiqa schreef:
Nou Lia dan moet jij toch ook weten dat dit alleen opgevraagd mag worden als er een strafbaar feit wordt gepleegd?

Niet als jij gewoon je boodschappies doet hoor, of bij je paard op visite gaat, bestaat niet.

Ga mij niet vertellen dat er mensen opgepakt zijn met hun GSM omdat ze te hard hebben gereden :+

Zeg ik wat anders dan :?
Je GSM slaat snelheden niet op, dat kan dit systeem wel en bepaalde snelheden vallen in NL gewoon onder zware verkeersmisdrijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:52

Lia_ schreef:
Je GSM slaat snelheden niet op,

GSM =GPS...zou jij moeten weten. Met GPS kan je alles traceren, jou positie, snelheid.

Alleen het gebruiken voor een overtreding is voor de wet verboden dus niets om je zorgen over te maken....
Blackboxen bestaan immers al 10 tallen jaren en de eerste snelheidbekeuring moet daar nog steeds op afgegeven worden, ook dat moet jij weten als politieagente. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:57

Chiqa schreef:
GSM =GPS...zou jij moeten weten. Met GPS kan je alles traceren, jou positie, snelheid.

-Dat wordt echter nergens geregistreerd (snelheid)

Alleen het gebruiken voor een overtreding is voor de wet verboden dus niets om je zorgen over te maken....

-Bepaalde snelheden vallen toch echt onder de misdrijven...

Blackboxen bestaan immers al 10 tallen jaren en de eerste snelheidbekeuring moet daar nog steeds op afgegeven worden, ook dat moet jij weten als politieagente. :)*

-Op gegevens van boordcomputers van bijv. dienstwagens zijn dus al wel disciplinaire maatregelen (waaronder boetes) getroffen...

ben er ook zeker van dat de gegevens van dit kastje bij onderzoeken gebruikt gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:18

Lia_ schreef:
ben er ook zeker van dat de gegevens van dit kastje bij onderzoeken gebruikt gaan worden.

Zoals ik al eerder zei is daar niets verassends aan, dus an sich ook niet zo spannend voor het toekomstige rekeningrijden en geen enkele reden voor paniek.

Chiqa schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:24

Ik bedoel dus recherche onderzoeken en geen statistiek...
Altijd handig om te weten wie waar was en om welke tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:29

Dan herhaal jij mij weer Lia..........;)

Chiqa schreef:
Alleen het gebruiken voor een overtreding is voor de wet verboden dus niets om je zorgen over te maken..

Chiqa schreef:

Dus niet als jij rustig je boodschapjes doet of naar je paardje gaat. NIets om je zorgen over te maken dus als dit kastje er komt.

Ik teken dus beslist niet, ik heb hier namelijk al jaren op zitten wachten.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:44

Chiqa schreef:
Qimm schreef:
Ik vind dat een naieve gedachte, ze zullen het misschien in het begin niet gaan doen, maar ik vrees met grote vereze dat overal waar geld uit te slaan is ook uitgevoerd gaat worden, dus een automatisch boetesysteem ligt IMO wel op de loer.

Volgens mij heb jij niet goed begrepen wat ik zei, ik heb namelijk nooit beweerd dat er geen controle zou zijn, ik zeg namelijk dat die er wel degelijk is (binnen 8 uur melden)en refereer naar de eventuele sancties die niet te verwaarlozen zijn.

O nou zie ik t alweer voor me, je komt rond 6 7 uur thuis van het werk, zet de auto neer en blijft de rest van de avond thuis, of pakt ff de fiets want t is zo duur geworden.. Is in die tijd je kastje kapot gegaan..
merk je pas 's ochtends op? Nou dan zijn die 8 uur al lang en breed voorbij hoor :D
Hoppa flinke boete betalen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:02

Ja die situatie had ik ook al levendig voor ogen Maaikemo, ik denk dat die tijd pas ingaat op het moment dat je de sleutel in het contact steekt, zoiets zullen ze wel bedenken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:04

er zijn hier best dagen dat de auto niet van de oprit komt. soms zelfs weken (als we op vakantie zijn :P)

...

omg daar gaan mijn autovakantie plannen... Wat een domper.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:05

Eigenlijk vind ik het nog niet eens zo een slechte wet, in mijn auto mag het.
Verder zou ik niet weten wie me wil volgen iemand met veel te veel tijd over want boeiende dingen komen er niet uit

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:59

jammer ben nog geen 18 :( .. Anders had ik zeker getekend vind het echt belachelijk.. Hoop dat bokt EN meer meensen massaal stemmen!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:41

Ja we gaan hier weer lekker de boot mee in. Betalen betalen betalen. En natuurlijk volgen ze je, dat bespioneren doen ze al jaren. Vooral via GSM.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 13:09

Gisteren was er een kort stukje over op Hart van Nederland.
Zitten nu al ruim over de 20.000 stemmen, dus over de helf van wat nodig is. En dat zonder dat de site echt in het nieuws is geweest.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:22

Jammer dat de regering hier zeker zijn kont mee zal afvegen. Het intresseert ze echt niet wat het volk er van vind.