Paard neemt wraak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:10

shelltje schreef:
Als je dit meisje al vindt slaan :Y)

Een kind van acht heeft echt nog niet veel kracht om dat paard veel pijn te doen, het is ook een best stevig peerd.

Maar als mijn paard dit zou doen zo ik hem echt vierkant door dat land heen hebben gemept.

Paarden horen gewoon respect te hebben voor kinderen en dat heeft deze niet.

Als dat meisje echt had 'geslagen' had ie gelijk weggelopen en niet blijven staan.

Helemaal mee eens!
paard heeft geen enkele rede zo te reageren.. hij had weg kunnen lopen...
Ik zou met geen enkel paard dit gedrag accepteren! :(
Oke, ik begrijp wel in de filmpje dat ze het paard aan het irriteren is, en dat is natuurlijk ook niet goed te praten!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:18

eenitraM schreef:
Het kind straalt uit dat ze verwend is. Volgensmij heeft ze ook een grote bek (heb geen geluid hier, maar zie haar boos kijken en raar praten nadat ze de eerste klap uit had gedeelt).

En terecht. Het paard had haar meters verder moeten smijten.

Nou jaaaaaa zeg "kind straalt uit dat ze verwend is". :roll:

Sorry hoor maar dit gaat toch nergens meer over?

Je kunt hier geen oordeel over vellen, je ziet maar een heel klein stukje. Niemand weet wat hieraan vooraf gegaan is. Misschien is het een K-kind, misschien is het ook wel gewoon een K-knol.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:58

Je weet natuurlijk niet wat er aan vooraf is gegaan. Beetje moeilijk te beoordelen. Maar ik vind het een hele nare actie van dit paard. Zo te zien doet het kind geen gekke dingen. En het paard vind ik echt gevaarlijk. Het kind had wel dood kunnen zijn. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die het goed praten dat een paard dit kan doen. Het kan niet en het mag niet. Het paard zou van mij echt een hele harde tik hebben gekregen.
Maar nogmaals ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:23

Mijn dochter van 4 en zoon van 7 willen ook wel eens iets van paard wat hij niet wil. Maar never ever zou ik accepteren dat hij dan zo zou reageren. En dat doet hij dan ook niet. IJzeren geduld heeft hij en doet niks. Laat mij (op tijd!) ingrijpen als het te ver mocht gaan al zijn de mijne wel opgevoed en slaan of irriteren zij geen paarden. Maar in box of wei of poetsplaats duwen ze hem echt wel eens om of aan de kant. Op commando. En hij regaeert erop door het commando op te volgen of als hij het echt niet wil weg te lopen. Dat had dit ppard ook kunenn doen. Zoals ik het filmpje zie probeert dit meisje dat ook: op commando het paard achteruit zetten ofzo. En ja, daar kunnen meisjes erg streng bij kijken. Maar om dan meteen te zeggen k*tkind... Ken ook tieners en volwassenen die een stuk meer dat predikaat verdienen!

Ik zie in het filmpje een meisje dat bezig is met een paard opzij te zetten/ achteruit te zetten met alle kinderlijke leiderschap van dien. En een paard dat dit absoluut niet accepteert en in bijzijn van (ik hoop) eigenaar het kind opvoedkundig grijpt waar het dat aan de leider (diezelfde eigenaaer) over had moeten laten. Hoort een goed opgevoed paard niet alle mensen (in elk geval die hij kent en daar ga ik hier van uit, die dus bij zijn "kudde" horen) als meerdere te accepteren? En het dus niet in zijn kop te halen om zo een mens te corrigeren?

En nog een vraagje: Zou TS er zo ook over denken als dit een hond was geweest die het kind op deze manier corrigeerde?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:34

Zilfstar schreef:
Hoort een goed opgevoed paard niet alle mensen (in elk geval die hij kent en daar ga ik hier van uit, die dus bij zijn "kudde" horen) als meerdere te accepteren? En het dus niet in zijn kop te halen om zo een mens te corrigeren?

En nog een vraagje: Zou TS er zo ook over denken als dit een hond was geweest die het kind op deze manier corrigeerde?

Je haalt wel 2 dingen door elkaar kudde en roedel.
Die werken anders!

Ik blijf erbij of het nu een paard of een hond was, dat je voorzichtig moet zijn met kinderen.
Als je het dier niet goed kent, moet je niet je kind zo met een vreemd dier aan de gang laten gaan.
Als je het dier wel goed kent, dan verwacht ik niet dat zoiets zou kunnen gebeuren ;)

Het is maar een klein fimpje - op het stukje zie ik wel degelijk dat het paard niet in zijn "hum" is door de kleine meid en uiteindelijk een heftige reactie geeft.

Volgens mij valt de schade mee en ik vind het daaarom wel grappig :=
Paard had nog veel heftiger kunnen reageren... het blijven dieren!

Ayasha
Blogger

Re: Paard neemt wraak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:41

dat het dieren blijven is geen uitvlucht om aan te vallen. ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:44

pharagirlke schreef:
dat het dieren blijven is geen uitvlucht om aan te vallen. ;)

uitvlucht?
Het is gewoon een feit!
Dieren en zelfs mensen beslissen zelf hoe en wanneer ze reageren...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:46

:j Maar dat maakt dit vooral nog niet "okee". Mijn paard kan ook zelf beslissen of ze zal trappen of niet... Maar als die trapt zeg ik toch niet "aai paardje aai want jij kan zelf beslissen :j"

Vind het een beetje jammer dat het in dit topic lijkt alsof dit overduidelijk slechte gedrag van het paard goed gepraat wordt.... := Geen wonder dat er dan in België én Nederland zoveel NH goeroe's geld kunnen verdienen. En dit is nu niet op jou he superwoman maar ik gebruik jouw bericht even als aanknopingspunt. Dus bedoel het absoluut niet persoonlijk naar jou toe. :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:18

pharagirlke schreef:
:j Maar dat maakt dit vooral nog niet "okee". Mijn paard kan ook zelf beslissen of ze zal trappen of niet... Maar als die trapt zeg ik toch niet "aai paardje aai want jij kan zelf beslissen :j"

Kijk en nu snap ik je,omdat jij denkt dat men of ik daar geen tegenreactie op zou geven.

Maar dat is dus niet waar!

Het is een feit dat mensen en dieren zelf beslissen wat ze doen, maar dat wil niet zeggen dat ze daar geen reactie op terug kunnen verwachten.

Voorkomen is beter dan genezen, daar blijf ik bij!
Het goed opvoeden is ook een manier om de keuze van het dier te beinvloeden...
Echter moet je voorzichtig blijven, want ze kunnen andere dingen doen dan je verwacht.

Het filmpje vind ik niet zo voorzichtig - tenzij dit dier zeer bekend is en nog nooit negatief heeft gereageerd op een kind.