Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:odetteke schreef:Precies, waarom zouden een opa en oma die minder gaan werken om op de kleinkinderen te passen en de kinderen alle tijd, liefde en aandacht geven niet betaald mogen worden? Het lijkt me beter voor een kind dan leidsters die aan het rennen en vliegen zijn
Wat is er mis met leidster op een ko of bso? Weet je of denk je dat kinderen daar aandacht te kort krijgen? Je kunt ook zeggen dat kinderen op een ko of bso meer ruimte krijgen (voor zichzelf) dan bij een opa en oma die er (te) dicht bovenop zitten en alles met de mantel der liefde bedekken.... Dat is meestal ook het niet het geval, en zo doen leidsters of het algemeen de kinderen op de opvang ook niets te kort.
Eigenlijk vind ik wel dat het concurrentievervalsing is: professionals versus de grootouders, dan ga ik toch voor de professional. Opa's en oma's zijn er voor de leuke dingen in mijn bescheiden opinie. Maar dat is weer een andere discussie.
Mijn vraag aan TS: waarom zouden we nu meer kinderbijslag willen hebben? Ik kan dat niet verzinnen. Stel dat er geld zou zijn, dan heb ik zelf liever dat dat aan andere dingen besteed wordt (gezondheidszorg, onderwijs).
Diablo schreef:Ik woon in Duitsland en inderdaad, de kinderbijslag is hier drie keer meer als in Nederland. Ik ontvang voor mijn 3 kinderen 498 euro per maand en daar ben ik heel erg blij mee. Het is één van de redenen dat ik thuis kan blijven om voor mijn kinderen te zorgen, zodat een ander die baan kan krijgen.
Als ik trouwens de kinderbijslag niet had gehad, waren de kinderen er ook geweest hoor, ik zie het als een enorme meevaller.
gr_roos schreef:Ik ben tegen. Ik heb geen zin om meer belasting te gaan betalen voor een kind van een ander. Als alleenstaande wordt je al op allerlei fronten extra gepakt en ik heb geen zin om nog meer te betalen ( ik betaal bv net zo veel reinigingsrechten als een gezin met 4 of meer personen). Het geld voor extra kinderbijslag moet toch ergens vandaan komen en als het extra geld er is, laat ze het dan aan iets nuttigers besteden waar iedereen iets aan heeft. Belastingverlaging of zo.
russel schreef:![]()
![]()
Het moraal van de Nederlandse vrouw...
Pashon schreef:in Duitsland krijg je ook een zak met geld als je bevallen bent, een kennis van ons is verhuisd naar duitsland hun baby is daar geboren en ze kreeg eenmalig €1000,- bovenop de kinderbijslag.
vind het belachelijk.
kan me voorstellen dat het voor sommige gezinnen een grote steun is de kinderbijslag, maar je moet zonder ook kunnen rondkomen endergelijke.