Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:43

ik ontken ook niet dat het een luxe is.

Wij hebben altijd hard moeten werken voor onze centen, daardoor hebben wij een royale koopwoning, deels eigenaar van een eigen bedrijf, buiten ons paardenbedrijf om nog 6 privé paarden. Ik ontken niet dat ik niet minder ben gaan werken sinds de eerste er is, maar financieel gezien zijn wij er niet op achteruit gegaan.

Ik weet dat wij met de neus in de boter gevallen zijn, qua werk en financien. maar ik weet ook dat er genoeg mensen zijn in onze omgeving waarvan de ouders beide full time werken en ze nog bijna niet rond kunnen komen en dan nog niet eens gekke dignen doen of luxe kopen.

Ik heb van huisuit geleerd, wat je niet hebt kan je niet uitgeven. en ook wij hebben "magere" tijden gekent waarbij de broekriem zonder pardon een aantal gaten strakker moest, toen konden wij ook geen extra's kopen of eens een avondje uit.
wij zijn eruit gekomen door en zo zijn er meer gezinnen die eruit kunnen komen.

waar een wil is is een weg, maar klakkeloos je handje ophouden gaat er bij mij niet in.
Neemt niet weg dat de kinderbijslag voor sommige wel mooi meegenomen is om de kleine eens een presentje te geven of eens nieuwe schoentjes.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:48

Ik gebruik de KB voor mijn kinderen.Net winterkleding voor ze gekocht, en nee geen dure merkkleding maar de c en a, h en m, zeeman, de bentex enz.Daarnaast maak ik veel zelf of koop ik tweedehands.En ik werk parttime alleen wat ik verdien het is geen vetpot.Mijn man werkt fulltime en we komen precies rond.
Een paard heb ik niet en we letten echt op waar we het geld aan uitgeven.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:51

Alet74 schreef:
odetteke schreef:
Precies, waarom zouden een opa en oma die minder gaan werken om op de kleinkinderen te passen en de kinderen alle tijd, liefde en aandacht geven niet betaald mogen worden? Het lijkt me beter voor een kind dan leidsters die aan het rennen en vliegen zijn :o

Wat is er mis met leidster op een ko of bso? Weet je of denk je dat kinderen daar aandacht te kort krijgen? Je kunt ook zeggen dat kinderen op een ko of bso meer ruimte krijgen (voor zichzelf) dan bij een opa en oma die er (te) dicht bovenop zitten en alles met de mantel der liefde bedekken.... Dat is meestal ook het niet het geval, en zo doen leidsters of het algemeen de kinderen op de opvang ook niets te kort.
Eigenlijk vind ik wel dat het concurrentievervalsing is: professionals versus de grootouders, dan ga ik toch voor de professional. Opa's en oma's zijn er voor de leuke dingen in mijn bescheiden opinie. Maar dat is weer een andere discussie.

Mijn vraag aan TS: waarom zouden we nu meer kinderbijslag willen hebben? Ik kan dat niet verzinnen. Stel dat er geld zou zijn, dan heb ik zelf liever dat dat aan andere dingen besteed wordt (gezondheidszorg, onderwijs).

Ik heb op verschillende KO's e.d. rondgekeken tijdens stages e.d. en zo leuk vond ik het daar niet voor een aantal kinderen (de minder populaire en de kinderen waar waarschijnlijk iets mee was, PDD NOS o.i.d.). En over proffesionals gesproken; Grootouders hebben vaak minstens evenveel ervaring in opvoeden als die zogenaamde 'proffesionals' tussen de 20 en de 30 jaar oud met SPW nivo 2 die in twee jaar één dagje in de week naar school het papiertje hebben gehaald dat dusdanig 'proffesioneel' zijn dat ze op een kinderopvang mogen werken. Sorry, ik heb HELE slechte ervaringen met KO. Er zijn vast (hoop ik) ook heel veel goeie, maar beter dan bij opa en oma, nee, dàt in mijn ogen niet snel. En Volgend mij waren de Opa's en Oma's er eerder dan de KO, dus hoezo concurentie vervalsing? Ze zijn er gekomen, omdat opa en oma tegenwoordig de keuze kunnen maken om niet hun leven in het teken van de kleinkinderen te laten staan.

De kinderbijslag, tsjah... Ik vind dat als je er geen geld voor hebt, je er niet aan moet beginnen. Zoals het nu is, is het mooi genoeg naar mijn idee.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:09

Ik woon in Duitsland en inderdaad, de kinderbijslag is hier drie keer meer als in Nederland. Ik ontvang voor mijn 3 kinderen 498 euro per maand en daar ben ik heel erg blij mee. Het is één van de redenen dat ik thuis kan blijven om voor mijn kinderen te zorgen, zodat een ander die baan kan krijgen.

Als ik trouwens de kinderbijslag niet had gehad, waren de kinderen er ook geweest hoor, ik zie het als een enorme meevaller.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:13

Diablo schreef:
Ik woon in Duitsland en inderdaad, de kinderbijslag is hier drie keer meer als in Nederland. Ik ontvang voor mijn 3 kinderen 498 euro per maand en daar ben ik heel erg blij mee. Het is één van de redenen dat ik thuis kan blijven om voor mijn kinderen te zorgen, zodat een ander die baan kan krijgen.

Als ik trouwens de kinderbijslag niet had gehad, waren de kinderen er ook geweest hoor, ik zie het als een enorme meevaller.

Wow ja dat is zeker een verschil ; ik voor mijn 2 €431,76 per kwartaal (3x per jaar)
Toevallig deze maand gehad ;)

Blue_Eyes

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:15

Per kwartaal lijkt me 4x per jaar ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:33

Blue_Eyes schreef:
Per kwartaal lijkt me 4x per jaar ;)

sorry lag te slapen......

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:49

Ik heb 3 kinderen boven de 6 en krijg dik 700 euro 4x per jaar. Net weer winterjassen en winterschoenen gekocht ervan, 365 euro alweer uitgegeven dus....Ik vind het erg fijn om te ontvangen, hebben het ook wel nodig maar zou het echt fantastisch vinden als ik ook 500 euro p mnd kon krijgen zoals in Duitsland, ging ik inderdaad minder werken/ander werk doen.
Maak ik weer ruimte op de arbeidsmarkt en is er meer tijd voor de kinderen.... ;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:00

Tsja, ik zou het ook fantastisch vinden om 500 stufi te krijgen per maand.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:07

Ik ben tegen. Ik heb geen zin om meer belasting te gaan betalen voor een kind van een ander. Als alleenstaande wordt je al op allerlei fronten extra gepakt en ik heb geen zin om nog meer te betalen ( ik betaal bv net zo veel reinigingsrechten als een gezin met 4 of meer personen). Het geld voor extra kinderbijslag moet toch ergens vandaan komen en als het extra geld er is, laat ze het dan aan iets nuttigers besteden waar iedereen iets aan heeft. Belastingverlaging of zo.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:09

ik zou het nog geweldiger vinden als ik gewoon niet meer hoef te werken en de staat lekker alles voor me betaald.
sorry maar vind het een beredenering van niks en dan met de smoes komen "maak ik ruimte op de arbeidsmarkt" :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:10

Tja, zo zou iedereen wel "ruimte willen maken op de arbeidsmarkt" _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:14

:D :D :D Het moraal van de Nederlandse vrouw... :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:16

Idd, geef me nog wat meer en maak ik niet alleen ruimte op de arbeidsmarkt maar ga de economie ook nog een boost geven :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:20

Ik zie mijn paarden ook als mijn kinderen, zou het dan ook gelden :P Ga ik ook meteen minder werken, meer paardrijden en neem ik er nog een paar bij op kosten van de staat :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:21

Lia_ schreef:
Idd, geef me nog wat meer en maak ik niet alleen ruimte op de arbeidsmarkt maar ga de economie ook nog een boost geven :D

O ja! Graag :P :P, doe mee.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:24

gr_roos schreef:
Ik ben tegen. Ik heb geen zin om meer belasting te gaan betalen voor een kind van een ander. Als alleenstaande wordt je al op allerlei fronten extra gepakt en ik heb geen zin om nog meer te betalen ( ik betaal bv net zo veel reinigingsrechten als een gezin met 4 of meer personen). Het geld voor extra kinderbijslag moet toch ergens vandaan komen en als het extra geld er is, laat ze het dan aan iets nuttigers besteden waar iedereen iets aan heeft. Belastingverlaging of zo.

Je haalt me de woorden uit de mond. Voor iedereen is er een potje in Den Haag, maar als alleenstaande moet je die potjes zelf creeeren. Veel mensen vinden het een recht om kinderen te krijgen, maar ik zie liever dat mensen eerst kijken of ze het financieel aankunnen en dan pas een keue maken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:46

russel schreef:
:D :D :D Het moraal van de Nederlandse vrouw... :7

Nou nee...mijn moraal is dat ik zelf voor mijn kinderen wil zorgen. Een ander zadel ik er niet mee op, dat kan ik prima zelf. Ik wíl het ook.

Als ik de kinderbijslag niet had gehad, waren de kinderen er ook geweest, alleen had ik dan niet zo makkelijk thuis kunnen blijven. En of het eerlijk is....vast niet. Maar ik geniet er wel van ;) . Net als dat je hier bijna geen loonbelasting betaald, vooral niet als je ook nog eens kinderen hebt.

Trouwens, studeren is in Duitsland ook een stuk goedkoper, dus wat dat betreft hebben ze dat ook goed geregeld.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:52

Diablo: Jij kunt nu misschien zelf voor je eigen kinderen zorgen, maar je snapt zelf ook wel wie daarvoor moet betalen denk ik. Dáár gaat het om. Mensen die kinderen hebben hoeven ook nog eens geen loonbelasting te betalen (of heel weinig) èn het studeren is veel goedkoper; mooi zuur voor al die alleenstaanden en mensen die geen kinderen kunnen krijgen o.i.d. Kunnen ze ook nog eens opdraaien voor de kosten van andermans kinderen, en maar werken en maar werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:03

Je zou dan bijna een kind voor de voordelen nemen, misschien dat er daarom zo veel ongeïnteresseerde ouders rondlopen.. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:07

wat me opvalt is dat ineens het excuus langs komt: jaa, maar onze kinderen gaan jou later verzorgen..
Dus je neemt een kind zodat die later voor ons kan zorgen en daarom is KB gerechtvaardigt? Beetje omgekeerde wereld naar mijn idee.
Ik ben voor afschaffing van KB, echter ook voor het goedkoper en beter maken van scholing

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:09

Dat vind ik nu ook zo'n onzinnig argument; ik werk in het onderwijs en geef ook andermans kinderen les, daar mag ook wel wat tegen over staan dacht ik, zoiets als verzorging op mijn oude dag of zo. :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:15

in Duitsland krijg je ook een zak met geld als je bevallen bent, een kennis van ons is verhuisd naar duitsland hun baby is daar geboren en ze kreeg eenmalig €1000,- bovenop de kinderbijslag.

vind het belachelijk.
kan me voorstellen dat het voor sommige gezinnen een grote steun is de kinderbijslag, maar je moet zonder ook kunnen rondkomen endergelijke.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:28

Als je kind wijst op zn vriendje 'ja maar mama, die heeft óók een dure merkbroek!!' geef je hem die toch ook niet. :) Precies hetzelfde verhaal wat in de startpost verkondigd wordt.

Nee, ik zie het net als anderen in dit topic niet zitten om (meer) te betalen voor de extraatjes van andermans kind.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:59

Pashon schreef:
in Duitsland krijg je ook een zak met geld als je bevallen bent, een kennis van ons is verhuisd naar duitsland hun baby is daar geboren en ze kreeg eenmalig €1000,- bovenop de kinderbijslag.

vind het belachelijk.
kan me voorstellen dat het voor sommige gezinnen een grote steun is de kinderbijslag, maar je moet zonder ook kunnen rondkomen endergelijke.

Ik heb nog nooit gehoord dat ze hier 1000 euro bonus kregen als je een kind krijgt (en ik woon hier toch alweer 5 jaar). Hhmm, misschien toch een nummer vier.... ;) ach nee, daar word ik maar een ongeïnteresseerde ouder van.

Joh, ik vind het wel best, daar ben ik heel eerlijk in. Wie vindt het nou niet leuk om maandelijks een leuk bedrag te krijgen. Ach, en we betalen ook voor al die mensen die onterecht steun trekken, daar maak ik me ook niet zo druk om.....