Zo. Paard schrikt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Zo. Paard schrikt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:54

O, dus omdat ik het niet kan, en heel veel mensen niet, (jouw worden, ga hier verder even niet op in), is het niet iets waar we naar moeten streven? :? Dat is wel heel krom.

Dat we niet allemaal altijd even elegant zijn met rijden, is waar. Iedereen zoekt wel eens perongeluk steun bij de teugels.
Is het daarom opeens oké? Doet het daarom minder zeer bij een paard? Denkt een paard: "Ach die arme ruiter kan het niet helpen?"

Paard schrikt hier meer van al dat gewicht in z'n mond dan van dat ding...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:10

Waarom zou dit paard gelijk wat moeten mankeren :? Helaas bestaan er van die paarden die op niets af ineens exploderen.
En inderdaad, ik neem mijn petje af voor deze dame dat ze wel blijft zitten!
Hoevaak is het niet zo omdat een paard weet hoe hij/zij de ruiter eraf moet werpen dit gedrag blijft doen?
Dus nee, ik kan me er niet druk om maken dat ze inderdaad steun aan de teugels zoekt.
Daarnaast, voordat het paard zo schrikt of explodeerd, hangt ze niet volledig aan de teugels, je ziet wel aan de manier van lopen dat het een sterk paard betreft. Dus nmi schrikt of explodeerd hij niet van het gewicht in de mond.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:27

Miss_Malfoy schreef:
@WildWings: Ik zeg nergenst dat ik dat doe. Ik vind het alleen onnodig om die vrouw helemaal de hemel in te prijzen omdat ze zo goed blijft "zitten" (ze staat gewoon) terwijl dat dus niet zo is.

Enne, dan weet ik er ook nog wel een.
Wat kijken die bokkers toch ook altijd goed.

Blijven zitten in zulke bokken is echt niet best voor je rug.

In dit geval hangt ze idd aan de teugels, beter dat dan dat ie nog verder zn kop tussen zn knieen steekt, al zal haar gewicht weinig doen aan de kracht ide hierbij vrijkomt. Maar dat is mijn mening, daarnaast, als je staat in je beugels gaat een deel van de bok onder je door inplaats van dat ie in je rug klapt.

Dus eigenlijk reageerd ze helemaal niet zo gek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:43

Miss_Malfoy schreef:
O, dus omdat ik het niet kan, en heel veel mensen niet, (jouw worden, ga hier verder even niet op in), is het niet iets waar we naar moeten streven? :? Dat is wel heel krom.

Dat we niet allemaal altijd even elegant zijn met rijden, is waar. Iedereen zoekt wel eens perongeluk steun bij de teugels.
Is het daarom opeens oké? Doet het daarom minder zeer bij een paard? Denkt een paard: "Ach die arme ruiter kan het niet helpen?"

Paard schrikt hier meer van al dat gewicht in z'n mond dan van dat ding...

Streven kan altijd :D Het zou natuurlijk ideaal zijn als een paard zo uit het niets aan de kletter ging en de ruiter gewoon rustig de kont in het zadel hield (natuurlijk strak in het zadel, stel je voor dat je per ongeluk in de rug bonkt) en de teugels losgooide zodat het paard zijn hoofd tussen de voorbenen kon doen en lekker kon bokken (stel dat hij zijn hoofd tussen de benen wil doen en jij de teugels daar te strak voor hebt en hij zo per ongeluk in zijn mond getrokken wordt) en dat we dan rustig afwachten tot het paard klaar was, direct daarna beloonden en direct doorreden.

Nee wacht, nog beter zou zijn als we gewoon zo perfect zouden zijn dat ons paard nooit aan de kletter zou gaan in first place.

Of nee, nog beter. Als we paarden gewoon niet zouden berijden, ik bedoel, heeft het paard daar een boodschap aan? Ja, wij vinden het leuk, zo'n bit in, zadel erop, hoppakee en gaan maar, maar is het daarom opeens oke? Is het daarom opeens leuk voor een paard? Denkt een paard 'ach die arme meid heeft anders vast geen tijdverdrijf'?

In mijn optiek maakt het feit dat ze hier gewoon bezig is te blijven zitten uit reactie het WEL oke dat ze daarbij wellicht aan de teugels "hangt", zonder daarbij de bedoeling te hebben het paard in zijn mond te trekken. Dat het voor jou nog steeds niet oke is als iets in een reflex en per ongeluk gebeurt en dat je het niet kan laten daar even lekker kritiek op te geven, geeft alleen maar aan dat jij een behoorlijke perfectionist bent. Hopelijk ben je net zo kritisch op jezelf als op een ander.. hoewel, dan zal je je wel flink rot voelen tijdens het rijden, ook voor je paard, of vond je jezelf soms wél perfect en maak jij nooit per ongeluk fouten?

Bovendien vind ik dit PER ONGELUK "hangen" nog altijd stukken minder erg dan bijvoorbeeld van die mensen, die met hun spoor in een paard prikken of hem slaan terwijl ze hem in de mond raggen, omdat hij bokt. En zich niet afvragen wat de reden is maar gewoon meteen maar "aanpakken". Een paard vol hulpteugels hangen omdat hij "nageveluk" en "aan de teuguhl" moet lopen maar niet eens weten wat het hele woord inhoudt. De handen op de knieen vastzetten en zo dus ook aan een paard "hangen" om diezelfde mooie "aan de teuguhl" reden. Of dat soort zaken die je hier wel eens tegenkomt. Kortgezegd, ik vind het BEWUST grof zijn tijdens het rijden en tegenover je paard, toch echt wel even iets kwalijker dan uit reflex om je nek niet te breken, PER ONGELUK een paard WELLICHT pijn te doen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:05

Ik kan helaas het vorige topic over dit filmpje niet vinden, want daar stond nog een belangrijk argument in.
Namelijk dat het paard meer schrikt van al dat gewicht in zijn mond. Ja in eerste instantie gaat het prima, paard schrikt even, ruiter gaat direct hangen en dan begint de ellende pas echt.

@xx_Irisje: Ik heb zelf een slechte rug, dus weet wat zeer doet en wat niet. Maar ik zie hier nergenst echt het soort rotbokken waarbij je in verlichte zit gaat.

En ja ik ben met rijden héél kritisch op mezelf. Streef altijd naar perfectie. Dat lukt niet altijd, maar dat vind ik niet erg, omdat ik het op z'n minst geprobeerd heb. :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:35

Heb je ook wel eens zo;n serie bokken onder je gevoelt?

Ze gaat staan, dat is intinctief al helemaal niet dom gedaan, beter staan als blijven zitten, zou je verlicht gaan zitten word je pas echt gekatapulteerd!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:53

xx_Irisje: Geloof me, dit en wel erger. ;)
Voor ik het ongeluk met mijn rug kreeg stapte ik overal op, de gekste dingen gezien. Van heerlijk ontspannen in minder dan een seconde naar kop tussen de knieën en aan een stuk door rennen en bokken.

Het paard in het filmpje stuiterd enkel, waar zie jij bokken???
Ja hij komt hier en daar flink van de grond af, maar niks onmogelijks.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:00

ik vraag me dan af hoe jij het had gedaan miss_malfoy ;)

blijven zitten lijkt me idd niet heel fijn en goed. in de verlichte zit is het zand happen, dus dit lijkt me eigenlijk wel een redelijk goede oplossing.

dan erbij denk ik dat dit paard gewoon zich aanstelt, omdat die in het andere filmpje toch redelijk ontspannen loopt. paard doet iets fout > ruiter hangt, als het paard gewoon niks doet en braaf is, hoeft de ruiter ook niet zo te hangen ;)

verder ga ik met WildWings mee :j

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:13

Gewoon in eerste instantie niet aan de teugels gaan hangen, daar schrikt het beest namelijk van. ;)
Dan proberen op de volte te zetten, zodat hij geen vaart kan maken, en kalmeren. Als het kan zitten, mocht hij echt gaan bokken toch wel staand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:58

Miss_Malfoy schreef:
Gewoon in eerste instantie niet aan de teugels gaan hangen, daar schrikt het beest namelijk van. ;)
Dan proberen op de volte te zetten, zodat hij geen vaart kan maken, en kalmeren. Als het kan zitten, mocht hij echt gaan bokken toch wel staand.

Hóe wil jij blijven staan zonder steun als je paard zulke rotbokken geeft :+ ? Dat is vrijwel onmogelijk, terwijl je echt een verdomd goed evenwicht hebt :+

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:02

dat vroeg ik me ook af, maarja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:04

mijn idee hierover.............. op een paard dat zo tekeer gaat kan je niet vriendelijk en netjes blijven rijden....... heel simpel. gewoonweg anatomisch niet mogelijk :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:09

Bizzybijtje, ik wil het in elk geval proberen. Paard heeft altijd nog een nek en manen als het echt misgaat. Maar zowiezo probeer ik dat soort ongein te voorkomen. Voor ze kunnen gaan rennen op de volte of de hoek in.

Maar goed, ik zoek dit soort situaties ook niet meer op, dus zou niet weten wat ik nu zou doen als dit mij overkwam. Ik zou zowiezo geen zeil in m'n handen hebben dus 'm direct om kunnen trekken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:12

Miss_Malfoy schreef:
Bizzybijtje, ik wil het in elk geval proberen. Paard heeft altijd nog een nek en manen als het echt misgaat. Maar zowiezo probeer ik dat soort ongein te voorkomen. Voor ze kunnen gaan rennen op de volte of de hoek in.

Maar goed, ik zoek dit soort situaties ook niet meer op, dus zou niet weten wat ik nu zou doen als dit mij overkwam. Ik zou zowiezo geen zeil in m'n handen hebben dus 'm direct om kunnen trekken. ;)

Denk jij na als je paard ervandoor gaat? Ik niet iig...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:13

geerte schreef:
haha ik moet meer lachen om de reacties hier dan het filmpje :D

hahaha dat had ik dus ook :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:14

Bizzybijtje schreef:
Miss_Malfoy schreef:

ik ook niet hoor :) dan ga ik in overleefmodus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:14

KiWiKo schreef:
Bizzybijtje schreef:

ik ook niet hoor :) dan ga ik in overleefmodus :)

Dat bedoel ik :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:19

paard is in mijn ogen gewoon fout, oke tuurlijk dat zeil is niet handig.. maar eerst is die rustig en dan dit. en idd ik ga ook in de overleefmodus

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:20

Denken? Ik vloek en scheld zelfs. :o
Hoewel ik het meer een soort reflex zou noemen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:28

WildWings schreef:
Miss_Malfoy schreef:
GOED blijven zitten zou inhouden, niet in z'n mond hangen, rustig met de beweging meegaan.
Dit is blijven HANGEN, niet meer niet minder. :)
Jij noemt het dus alleen anders.

Hhahaha ja, als je paard zoiets doet ga je rustig met de beweging mee. Mensen kinderen, ik kan hier echt niet over uit :D Zeker niet omdat in jouw eigen filmpjes, foto's en posts genoeg te zien is waardoor jij wel de laatste persoon bent waarvan ik zo'n uitspraak had verwacht :D

Is het nou echt nodig om op de man te gaan spelen. :?

Overigens respect dat de persoon op het filmpje is blijven zitten, dat paard huppelt behoorlijk wat rond.
Dat aan de teugels hangen lijkt mij een logische reactie, misschien niet 'goed' maar op dat moment denk je eerder aan blijven zitten dan aan netjes rond rijden. MissMalfoy dat is nu eenmaal een natuurlijke reactie. ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 05-10-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:31

Nouja, het is gewoon grappig dat ik zo'n reactie heus wel had verwacht op bokt, maar om eerlijk te zijn echt niet van haar :D
Maargoed, sorry Miss_Malfoy, ik geloof ook echt niet dat jij dit "alleen maar wat stuiteren" had uitgezeten :) Of nog sterker dat je het paard al op de volte of wat dan ook had gezet voor hij de kans had om weg te rennen, omdat je het aan voelde komen. En dat is niets persoonlijks, maar dit was niet een "beetje stuiteren" dat je aan zag komen, sorry, nee :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:33

als een paard zo onder mij doet intresseert het me eigenlijk heel weinig of ik wel of niet zijn kiezen uit zijn mond trek :) Als ik mijn nek maar niet breek....... beter paard pijn in zn bekkie :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:34

Ik geloof ook zeker niet dat MM (of wie dan ook) hier wél was blijven zitten als ze na had gedacht - als dat uberhaupt gelukt was. ;) Als je paard zo aan de kletter gaat denk je in de eerste instantie niet aan 'netjes rijden' zeker niet als hij als een gek springend op de muur af gaat. :+

@ KiWiKo: dat bedoelde ik met natuurlijke reactie. :P Echt wel dat een mens eerst voor zijn eigen hachje gaat.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:30

Zeker weten, en vaak doe je instinctief dan best handige dingen :P

Op een of andere manier vind ik je niet bijzonder geloofwaardig MM, sorry hiervoor.
Dit zijn behoorlijk ketsen die het paard uitdeelt en jij hebt zoveel malen erger meegemaakt en boven gebleven op een paard vriendelijke manier?
Sorry maar het gaat er bij mij niet in..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:59

Ik zeg niet dat ik lief zou zijn als het paard dit moedwillig doet, maar imo schrikt het paard gewoon van al dat gewicht in z'n bekkie. Is niet vreemd dat 'ie dan zo gaat rennen.

En ja ik hang ook wel eens met mijn volle gewicht aan een teugel in een poging een paard op de volte te krijgen. Maar dan heeft paardlief het er toch echt zelf naar gemaakt. ;)

En nee, ik haal al sinds m'n ongeluk niet meer van dit soort ongein uit, dus filmpjes/foto's kun je vergeten.