Pleasure driving gaat finaal fout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Pleasure driving gaat finaal fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:00

marvantom: Zo amateuristisch vind ik het niet, mensen proberen het paard bij de leidsels te grijpen, alleen lukt het niet. Omroepster probeert het publiek kalm te houden....

Ik krijg idd een beetje gevoel van beste stuurlui staan aan wal...

En dan, ondanks een smiley... "je weet het maar nooit met die amerikanen"

Tja, das ook weer een uitspraak waar je niks mee kan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:25

vreselijk filmpje en ik hoop nooit zoiets mee te maken.

Waar ik me over verbaasde is dat die man in het midden gewoon op zijn stoeltje bleef zitten (rechts naast dat juryblok) en dan komt er ineens een paard over zn stoeltje gerend, als ik toch al een paar keer een op hol geslagen paard had voorbij zien komen was ik die arena al uitgeweest of op dat juryblok geklommen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:51

Mijn pony is er ooit ook eens zo vandoor gegaan in het bos, sulky ging op zn kant, pony met benen aan allekanten van de stangen, en uiteindelijk met 3 benen in de lucht gecrashed tegen een boom... ;(

bij het zien van dit filmpje kwam meteen dat trauma weer boven zetten :n

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:54

Makkelijk praten als je zegt IK had het helemaal anders gedaan namelijk.. dit dit dit..

Logisch dat er totale paniek is! En dat mensen het paard tot stilstand proberen te krijgen.. Je moet wat, een paard die écht op hol is stopt niet zomaar ( kijk op het einde hoe dat paard hijgt,hij rent zich zo dood als het moet).

Dat mens met die microfoon probeert juist de mensen rustig te houden,maar is zelf waarschijnlijk ook super nerveus..!

En ja,snel de bak uit.. Er rent een paard los die totaal in paniek is en hard rent, dus dan moet je erg snel naar de uitgang lopen.. Met de kans geraakt te worden,het paard in je handen misschien in paniek of erger.. het paard dat los loopt,loopt de bak uit ( en wie weet wat er achter de uitgang is.. misschien een losrijhal met drukte of een snelle weg??

Tuurlijk zijn dingen niet zo slim,maar ik begrijp het in zo'n situatie wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:10

Zo, die hebben hun beweging weer gehad voor vandaag. :D :D :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:32

Jeetje wat heftig, tja, wat moet je met een loslopend paard?
En niet zomaar een, maar een die op hol is.

Ik denk dat ze toch best goed gehandeld hebben.
Hoewel ik af en toe dacht, grijp dat beest, straks breekt 'ie zijn poten nog.

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:58

Wat een Nachtmerrie! het gaat maar door.. vreselijk.

Ik vind dat die omroepster het goed doet en de paarden zijn toch wel gewent aan dat geluid, lijkt mij.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:08

Ik vind wel dat ze de andere paarden zo vlug mogelijk moeten uitgespannen hebben. Zeker als je ziet dat er al twee paarden problemen hebben met die kar. De paarden kunnen elkaar dan nog steeds omver lopen en aansteken in paniek, maar dan hangt er niet zo'n kar achter te bungelen. Een 'vrij' paard lijkt me een stuk veiliger.

Verder vind ik het wel normaal dat ze de paarden proberen te vangen, een logishe eerste reactie lijkt me :).

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 01:13

farmershill schreef:
Wow die houden er volgens mij echt een trauma aan over, heftig hoor.

valt mee hoor. 't laatste paard is even later kampioen geworden.

mensen kunnen wel dom reageren al zeg ik het zelf. Ik had het lekker laten lopen. maar ja, ik sta aan wal!

heb daarna op youtube wel hele gave.. onschuldige val van mijn paard filmpjes gezien. :=

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:22

Dit kan nu eenmaal gebeuren en ik heb het in de praktijk ook al heel vaak zien gebeuren (en trouwens zelf ook wel meegemaakt)
Of de paarden er een trauma aan hebben over gehouden ligt helemaal aan de menner. Zelf heb ik twee keer een flink ongeluk met mijn pony's gehad. Beide keren de volgende dag weer mee gement met een attitude van er is niks gebeurt. Pony's zijn er niks minder van geworden.
Ik persoonlijk zou niet op de kar blijven en zo snel mogelijk uitspannen cq ring verlaten.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:58

Wat zijn paarden toch DOMME beesten, hè!

Dat is echt het eerste wat ik dacht toen ik dit zag, sjongejongejonge zeg. Je kan hier veel argumenten tegen in brengen, ik zelf ook wel, maar dámn, wat een dombo's.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:02

_Martine_ schreef:

Dat is echt het eerste wat ik dacht toen ik dit zag, sjongejongejonge zeg. Je kan hier veel argumenten tegen in brengen, ik zelf ook wel, maar dámn, wat een dombo's.

sja.. je hebt helemaal gelijk. het stokje wordt ook leuk, nou ja, leuk, over gegeven aan het volgende paard. alsof het afgesproken is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:11

_Martine_ schreef:

ach ze volgen hun instinct.. dus bij gevaar vluchten en het zijn toch weer kudde dieren.. dus vlucht de 1,gaat de ander ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:06

tsja.. slecht gehandeld daar...
een paard zal ALTIJD naar zijn soortgenoot willen in paniek..
Zodra die andere de bak uitzijn zie je hem ook die kant opgaan
en waarom als een idioot met een WITTE jas achter een paard aanrennen...
allemaal op een kluitje gaan staan.... :n :n :n

dit zooitje had beter geregeld moeten zijn... minder paarden in de bak.. een veilige uitweg die DIRECT gebruikt kan worden!
paarden uitspannen leek me veiliger.. altijd beter dan emt een kar erachter + dat je de bak veiliger kan verlaten...

maarja dat is achteraf gepraat.. en tsja wat je op dat moment doet weet niemand denk ik

gelukkig is het goed afgelopen!
over het afknappen van de wagen.. er stond zovele spanning op het leer dat dit losgeknapt is.. heb ik begrepen..
dit kan ook niet anders.. en vind het knap werk!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:47

Verschrikkelijk om te zien... Wat een narigheid... :(
Als ik het zo zie waren er betere oplossingen geweest, maar of ik die ook bedacht had als ik daar was geweest: vast niet.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:07

Afschuwelijk om zo iets te zien escaleren, maar in paniek reageren mensen altijd anders, hinderlijk vind ik het vooral dat het publiek blijft mee gillen in paniek! Als het de show is die ik denk, zo te zien aan de arena op Westworld, Phoenix dan is deze verre van amateuristisch, het is wellicht de grootste Arabisch Volbloeden show die ter wereld wordt georganiseerd. Ik ben er zelf in 2003 10 dagen geweest en het is ongelooflijk om het hele draaischema en regels te zien aldaar.
Dit soort situaties hoop je echt nooit mee te maken, gelukkig om te lezen dat er geen blijvende schade is geleden. Gruwel.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:31

Geen fijn gezicht nee,
Maar ik heb juist bewondering voor de presentator ( of hoe zeg je zo iets )
Ze zei eerst al keep your voices down, en dat ze het paard moesten laten rennen, ze bleef rustig en nam juiste beslissingen, ik heb daar wel respect voor.

En zowiezo, de beste stuurlui staan aan wal is het gezegde. wat zou jij op zo'n moment doen?
Dat weet je nooit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:47

oh mijn god wat een drama man!! Die beesten zien zo weinig met die kleppen, rennen overal tegenaan!! en je doet er niks aan want je houdt zo'n paard nooit als je m grijpt!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:18

Jezus heftig :=

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:37

wow dit is echt heftig echt niet normaal