Het verhaal van fjord Guusje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Het verhaal van fjord Guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:56

Leuk filmpje maar niet een aftekening van irl....

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:59

ik durf ook niet te stellen dat er onwaarheden worden geuit, het zijn enkel meningen maar die worden op een manier neergegezet waardoor er een sfeer ontstaat die niets meer met discussieren van doen heeft. En dat is jammer. Hier en daar lees ik goede kritieken die met respect maar ook in een hele directe vorm zijn beschreven. Dat is in ieder geval niet naar kwetsend bedoeld en op de persoon gericht.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:59

Piloe onwaarheden? Zoals?

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 23:01

piloe4ever schreef:
inderdaad. ze laten het helaas niet bij enkel kritiek, het gaat veel verder dan dat. er worden ook onwaarheden verteld om iedereen maar te overtuigen dat de persoon in kwestie slecht is.

Skygirl schreef:
Wat voor dingen zijn volgens jou onwaar dan?

dat er van mishandeling sprake is ronduit belagelijk. dat vind ik echt te ver gaan. als je daar werkelijk van overtuigd bent zet je het niet op internet om iemand zwart te maken, maar ga je naar de politie om er iets aan te doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:05

Het is maar net wat je onder mishandeling verstaat.... ik vind het doelloos prikken met je sporen mishandeling... en doelloos rukken in de mond vind ik ook mishandeling.

Helaas heb ik dan bij de DB of politie geen "zaak" . Iedere beginneling of geen deskundige maakt zich hier nl. schuldig aan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:05

piloe4ever schreef:
dat er van mishandeling sprake is ronduit belagelijk. dat vind ik echt te ver gaan. als je daar werkelijk van overtuigd bent zet je het niet op internet om iemand zwart te maken, maar ga je naar de politie om er iets aan te doen.

Meid jij bent niet 24 uur per dag aanwezig bij die trainingen dus kan helemaal niet zeggen dat het niet waar is wat in het andere topic wordt geschreven.

En geloof me het gebeurd veel vaker en bij veel meer ruiters dan je denkt, gelukkig niet met ijzeren staven. Maar slof strak aanbinden en de zweep erover om piaffe aan te leren is geen uitzondering hoor.

Naar de politie of dierenbescherming hoef je echt niet te gaan als het dier verder goed gevoerd en niet levensgevaarlijk gewond staat dus dat is echt geen excuus dat dit soort dingen niet zouden gebeuren.

Sta eens gewoon open voor wat er geschreven wordt, lees het is gewoon zonder te willen denken dat mensen met een soort hetze bezig zijn.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:07

Ik vind het een knap meisje met een knap paardje..de ultieme pennydroom Haha! Ik geloof wel dat ze van guusje houd hoor.Ja

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:10

ik geloof ook niet dat anderen 24 uur per dag aanwezig zijn bij haar trainingen en omgang met Guusje. Ik zie vele topics op HAW voorbijkomen die op het randje zijn en dan kan er wel op een normale manier worden uitgelegt dat dat niet met paardrijden te maken heeft. Nou weet ik wel dat als je iets wilt weergeven of uitleggen dat zwart op wit wat " harder' kan overkomen en dat dat op Bokt.nl nog met een factor vermenigvuldigt kan worden. Maar dan nog is een beschuldiging of insinuatie van dierenmishandeling niet op zijn plaats. Ik sta zeker open voor wat er beschreven staat in het algemeen maar maak daartussen een onderscheidt tussen welgemeend advies, opbouwende kritieken en afzeiken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:10

Iessie schreef:
Ik vind het een knap meisje met een knap paardje..de ultieme pennydroom Haha! Ik geloof wel dat ze van guusje houd hoor.Ja

Túúrlijk, al is het maar voor de aandacht die hij haar bezorgt. Mijn zoontje hield ook van zijn konijntje.... hij pakte hem steeds uit zijn hokkie en liet hem ook wel eens vallen. (als we even niet opletten). Toch maar een slotje op het hokje gezet Knipoog

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 23:13

slimmerik schreef:
Het is maar net wat je onder mishandeling verstaat.... ik vind het doelloos prikken met je sporen mishandeling... en doelloos rukken in de mond vind ik ook mishandeling.

Helaas heb ik dan bij de DB of politie geen "zaak" . Iedere beginneling of geen deskundige maakt zich hier nl. schuldig aan.

dit noem ik nou een voorbeeld van slecht onderbouwde kritiek met een negatief stokend tintje. "doelloos rukken prikken". echte bokt taal Knipoog Jolanda doet ook aan NH, zonder zadel, sporen en hoofdstel. maar dat verteld niemand op bokt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:14

Montignac schreef:
ik geloof ook niet dat anderen 24 uur per dag aanwezig zijn bij haar trainingen en omgang met Guusje. Ik zie vele topics op HAW voorbijkomen die op het randje zijn en dan kan er wel op een normale manier worden uitgelegt dat dat niet met paardrijden te maken heeft. Nou weet ik wel dat als je iets wilt weergeven of uitleggen dat zwart op wit wat " harder' kan overkomen en dat dat op Bokt.nl nog met een factor vermenigvuldigt kan worden. Maar dan nog is een beschuldiging of insinuatie van dierenmishandeling niet op zijn plaats. Ik sta zeker open voor wat er beschreven staat in het algemeen maar maak daartussen een onderscheidt tussen welgemeend advies, opbouwende kritieken en afzeiken.

Ik heb demonstraties van haar gezien waar Guus gewoon staakte. (lees: in verzet kwam tegen het geprik en gesjor) Daar ging ze daarna niet zo heel vriendelijk met hem om.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:15

piloe4ever schreef:
slimmerik schreef:

dit noem ik nou een voorbeeld van slecht onderbouwde kritiek met een negatief stokend tintje. "doelloos rukken prikken". echte bokt taal Knipoog Jolanda doet ook aan NH, zonder zadel, sporen en hoofdstel. maar dat verteld niemand op bokt.

Ik denk niet dat het prikken met die sporen echt goed is hoor. En wat heeft het volgens jou voor nut dan als het niet doelloos is? Als ze het ook zonder sporen kan, waarom gebruikt ze ze in de filmpjes dan iedere pas? Dat is dan toch nergens voor nodig?

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 23:16

training van Guusje:

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:17

Zou je even mijn vragen willen beantwoorden? Lachen Ik ga nu het filmpje kijken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:18

Montignac schreef:
Maar dan nog is een beschuldiging of insinuatie van dierenmishandeling niet op zijn plaats. Ik sta zeker open voor wat er beschreven staat in het algemeen maar maak daartussen een onderscheidt tussen welgemeend advies, opbouwende kritieken en afzeiken.

Begrijp ik maar iedereen die haar irl heeft zien rijden of op zijn minst de filmpjes bekijkt ziet dat deze pony ver overvraagd wordt. De enorm groffe manier waarop de amazone inwerkt geeft alleen maar aan dat de pony zijn top heeft bereikt en nu wordt gebruikt ter promotie van zijn amazone. Daar worden mensen niet blij van.

Als het waar is dat de pony met een ijzeren staaf is geslagen tijdens het aanleren van de piaffe (ik ben daar niet bijgeweest dus ik heb geen idee) is er wel degelijk sprake van dierenmishandeling.

Persoonlijk vind ik geestelijke mishandeling ook dierenmishandeling en soms nog erger dan lichaamelijke mishandeling. Zoals de pony over de top is gejaagd om maar te starten in het ZZ vind ik echt grenzen aan geestelijke mishandeling. Weet wanneer het genoeg is geweest en wees daar trots op, dat is ook een kunst.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:18

piloe4ever schreef:
training van Guusje:

bladiebla

En alwéér een eigen PROMOTIE filmpje Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:20

piloe4ever schreef:
training van Guusje:

En dit filmpje bewijst volgens jou dat het niet waar is?
Nogmaals: Jij bent niet bij alle trainingen en kan ook niet zeggen dat het niet waar is.
Wat wij op filmpjes zien (en dat geldt voor meer dressuurruiters) zijn de positieve dingen, de negatieve dingen zul je echt niet zo snel tegenkomen op youtube.

Je kunt met filmpjes blijven smijten, maar je begrijpt geloof ik niet dat er mensen zijn die dingen irl gezien hebben en dus hun schouders ophalen bij het zien van dit soort filmpjes.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:21

slimmerik schreef:
Iessie schreef:

Túúrlijk, al is het maar voor de aandacht die hij haar bezorgt. Mijn zoontje hield ook van zijn konijntje.... hij pakte hem steeds uit zijn hokkie en liet hem ook wel eens vallen. (als we even niet opletten). Toch maar een slotje op het hokje gezet Knipoog

Wat een onzin Knipoog
Niet dat ik haar persoonlijk ken hoor (maar ik denk dat dat bij de meeste bokkers is), maar de meeste reactie hier vind ik een beetje jaloers... Bloos Houd toch op met dat gestook en ben blij voor dat meisje dat ze zo ver is gekomen.

bokkers prikken hun pony natuurlijk nooooit met een spoortje. Ik vind wel dat ze goed kan rijden hoor, anders was ze nooit zo ver gekomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:22

Maar voor de "fans" blijft het súper Koe Knipoog

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 23:23

Montignac schreef:
Maar dan nog is een beschuldiging of insinuatie van dierenmishandeling niet op zijn plaats. Ik sta zeker open voor wat er beschreven staat in het algemeen maar maak daartussen een onderscheidt tussen welgemeend advies, opbouwende kritieken en afzeiken.

ThePast03 schreef:
Begrijp ik maar iedereen die haar irl heeft zien rijden of op zijn minst de filmpjes bekijkt ziet dat deze pony ver overvraagd wordt.

Jij spreekt meteen over "iedereen" en dat vind ik een beetje voorbarig. guus is ook niet de makkelijkste met shows/harde muziek en daar kennen de meeste mensen hem van. als hij dan wegspringt van een geluidsbox, word dat meteen zwaar verzet genoemd.
Ik zie haar regelmatig irl en ik heb er een heel ander beeld van dan jij.
Laatst bijgewerkt door piloe4ever op 15-11-08 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:26

piloe4ever schreef:
Ik zie haar regelmatig irl en ik heb er een heel ander beeld van dan jij. guus is ook niet de makkelijkste met shows/harde muziek en daar kennen de meeste mensen hem van.

Tja hoe lang brengt ze hem nu uit op wedstrijden dan? Als Guus wedstrijden niet "prettig"vindt....moet je dan maar door blijven eisen?? Mét je sporen diep in zijn flanken??? Ach daarna natuurlijk weer zo'n fotoshoot met je engelen blik en armen om zijn nek... *gebruikt maar geen kotssmiley*

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:28

piloe4ever schreef:
Montignac schreef:

ThePast03 schreef:
Begrijp ik maar iedereen die haar irl heeft zien rijden of op zijn minst de filmpjes bekijkt ziet dat deze pony ver overvraagd wordt.

Ik zie haar regelmatig irl en ik heb er een heel ander beeld van dan jij. guus is ook niet de makkelijkste met shows/harde muziek en daar kennen de meeste mensen hem van.

Is haar beenligging buiten de shows beter dan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:29

piloe4ever schreef:

Salinero heeft het ook niet zo op harde muziek/prijsuitreikingen e.d. en toch zie ik Anky niet zo inwerken op Salinero.

Stel dat het zo was, waarom gaat ze dan in vredesnaam met hem naar shows als het diertje het daar zo moeilijk mee heeft en zij hem zo moet aanpakken om nog een normale pas te zetten.

Je probeert voor alles een excuus te verzinnen, eerst was het omdat het een kruising Fjord is en nu is het weer omdat hij niet makkelijk is met shows en harde muziek.
Tijd voor Jolanda om een paard te zoeken wat daar beter tegen kan en met Guus lekker bosritjes te maken.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:30

Ik heb ze nooit IRL gezien, maar wel een aantal demo's en filmpjes waarbij Guus ook niet echt soepel door het lichaam loopt en duidelijk moeite heeft met de gevraagde oefeningen. Ik zal ook nog even een paar foto's opzoeken waarvan ik vind dat ze er wel erg beroerd op zit...

Voor mij is het geen voorbeeld in ieder geval.

edit *foto opgezocht*
Ik rij zelf dan wel geen ZZ, maar ik heb er echt nog nooit zó opgezeten (gehangen)

Afbeelding

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:36

Geen fijne foto idd