Ik ga denk vannacht naar level 11 en zal dan moeten spare voor 2stal upgrades sta nu vol met 4 pension paarden en vrijdag komt er weer een veulen. En mijn paard die bij jou staat komt ook vrijdag terug.
Moet nog mijn bont kruising merrie veulen een naam geven, maar zit te twijfelen. Zal ik een bepaald systeem in doen of niet. Ze krijgen al voorvoegsel MT, maar ga met 3de letter van het alfabet beginnen of gewoon met de A voor de maand maart.
Ik geef ze gewoon random namen met van de rozenhoeve erachter.
sanneloveyou
Geplaatst: 08-03-16 21:27
Jeah eerste geworden op een wedstrijd toch weer 400 munten in de pocket terwijl ik eigenlijk grotendeels mee deed voor de badge.
Hoeveel maakt inteelt jullie uit op paarden. Er is iets inteelt bij sommige van mijn tinkers ingeslopen. Vind zonde om er niet mee te fokken heeft goede gn namelijk! Vind het erg lastig irl doen we ook aan dingen als lijnenteeld om juist de goede eigenschappen vast te leggen...
Iemand zocht trouwens gn 3+120 of gn 4 om te lenen zag ik ergens. Ik weet even niet zo snel waar maar dacht dat die gene ook op bokt zat. Dus bij deze je mag je een pbtje sturen! Kunnen we bij interesse overleggen!
Ja gaat om 1 x de merrie is 2 x in de lijn gebruikt. 1x helemaal voorin 2x als oma dus je ziet het niet direct als je naar de stamboom kijkt daarom is het er ook ingeslopen denk ik
Ik fok AV's volledig inteeltvrij. Welsh en Tinkers probeer ik in de toekomst volledig inteeltvrij te krijgen, maar momenteel heb ik daar nog paarden met inteelt van. Die worden langzaamaan wel vervangen door inteeltvrije exemplaren
Marcella
Geplaatst: 08-03-16 22:43
Probeer nu al gelijk van het begin af aan inteelt vrij te blijven, maar vraag mij wel af hoe lang dit mogelijk gaat blijven bij de fjorden. Daar zou eigenlijk meer nieuw bloed in moeten komen.
Heb vandaag dus een haflinger merrie gekocht had alleen niet opgelet was nog niet eens beleerd dus dat maar eerst gedaan.